[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Benzyna Super Plus ( 98 ) czy Super ( 95 )
Iron.Falcon - 11-06-2013, 18:28 Temat postu: [EA3A/W 2.4] Benzyna Super Plus ( 98 ) czy Super ( 95 ) Zakładając, że do baku wchodzi 64l to różnica na całym baku wychodzi mi 2,56 € po dzisiejszych cenach ( 1.58€ do 1.62€ ) Warto tankować Super Plus do GDI... a może trzeba ?
Na klapce jest napisane "95+ OCTANE"
marrok - 11-06-2013, 20:19
według mnie chodzi o to, że nie zalecają benzyny o mniejszej liczbie oktanów. Zalej 98 i zobacz jak różnica w jeździe. W moim galu po zalaniu 98 samochód wydaje się dynamiczniejszy i minimalnie spada spalanie. Na zachodzie jakość paliwa jest lepsza niż u nas i możesz różnicy nie poczuć, tym bardziej że za spalanie odpowiada ECU i w zależności od paliwa reguluje jego dawkę - zabezpieczenie przed spalaniem stukowym...kiedyś podczas wizyty na Litwie zalałem 92 oktany i szczerze, nie widziałem różnicy w zachowaniu samochodu, no może paliwo mniej śmierdziało jak nasze Polskie
ogon56 - 12-06-2013, 00:49
Producent uczula żeby nie lać benzyny o mniejszej liczbie oktanów niż 95. Różnicy nie czułem żadnej między 95 i 98, ale tankowałem prawie zawsze 98 bo GDI jest uczulony na paliwko kiepskiej jakości. Wtryski podziękują ci niezawodną pracą, więc bez kombinowania. GDI nie wymaga 98, ale lepsze paliwo jest zalecane. BTW... skąd masz fotkę wlewu ?
Iron.Falcon - 12-06-2013, 01:08
ogon56 napisał/a: | skąd masz fotkę wlewu ? | z google images
Krzyzak - 12-06-2013, 07:25
Bartek kiedyś polecał bezsiarkową ze Statoil - ale nie wiem, czy jeszcze jest w sprzedaży
Iron.Falcon - 12-06-2013, 08:26
nie widziałem w szkopii stacji STATOIL. Tankuje na stacjach Westfalen AG bo mam u nich kartę 24h, a sama stacja jest jakąś tam "marką" Tu gdzie mieszkam mam jeszcze tak wyglądającego ARAL'a - rodzinna stacja... czy inna miejscowych potentatów naftowych Schrewe. Na tych 3 stacjach ceny są jednakowe.... dochodzi jeszcze Shell na którym wszystko droższe o 4-5 centy.
ogon56 - 12-06-2013, 10:19
Tankuj na stacjach komercyjnych dobrej jakości paliwo i będzie git, tak jak mówiłem nie konieczne jest 98, ale z racji delikatności silnika osobiście zalecam. Zdjęcie pochodzi z mojego auta (a raczej byłego) ;p.
swinks_UK - 12-06-2013, 10:31
Lepiej będzie jak będziesz lał Pb98.
Przy przejazdach na ubogiej mieszance (tryb ECO) mniejsza szansa na spalanie stukowe, a więc ecu ci nie cofnie zapłonu.
W JDM'wych wersjach ten silnik jest zalewany benzyną 102 oktanową.
Iron.Falcon - 12-06-2013, 10:35
będę lał 98... bo 2.5 euro na baku to żadna różnica...
adamek90 - 13-06-2013, 22:44
Również wlewam tylko 98 Pb, co 4 tys km czyszcze przepustnice i nie mam żadnych problemów.
Iron.Falcon - 13-06-2013, 22:52
adamek90 napisał/a: | co 4 tys km czyszcze przepustnice i nie mam żadnych problemów. |
co 4 tys dużo syfu zbiera się po tak krótkim okresie czasu ? przecież to 2-3 miesiące jeżdżenia
adamek90 - 13-06-2013, 23:46
Bez kitu ale co 4 tys km czyszczę przepustnice, i może właśnie dzieki temu nie mam żadnych problemów z silnikiem a tym bardziej ze czyszczenie to godzina roboty.
Od momentu czyszczenia po 4 tys km nagaru jest dość sporo.
robertdg - 14-06-2013, 07:30
adamek90 napisał/a: | Bez kitu ale co 4 tys km czyszczę przepustnice, i może właśnie dzieki temu nie mam żadnych problemów z silnikiem a tym bardziej ze czyszczenie to godzina roboty.
Od momentu czyszczenia po 4 tys km nagaru jest dość sporo. | Lepiej poszukaj przyczyny tego zjawiska, bo przyrost nagaru w takim tempie jest lekko mówiąc niepokojący
Iron.Falcon - 14-06-2013, 17:48
Przepustnica była przybrudzona, kolektor został pominięty w czyszczeniu bo nie było sensu.... Nie wiem czy ktoś tam kiedyś zaglądał i to czyścił czy to szkopskie paliwo robi taka dobra robotę...
|
|
|