[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] dzwięk przy skręcaniu w prawo
marcinboro - 18-06-2013, 11:25 Temat postu: [CS3A 1.6] dzwięk przy skręcaniu w prawo Witam,
Mam pytanie dotyczące Lancera - sedan 2006, silnik 1.6
Przy skręcaniu w prawo (i tylko w prawo) zwłaszcza przy mocniejszym skręcie kierownicą, pojawia się dźwięk, jakby tarcia, pisku (zbliżony trochę do dźwięku jaki wydają kończące się klocki hamulcowe). Moja żona twierdzi, że to wiatr w tunelu
Dźwięk jest niezależny od prędkości oraz hamowania. Nie pojawia się zawsze.
Zastanawiam się co to może być (łożysko w kole ?).
Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, jedyne co znaleźli w zawieszeniu to tylne tuleje wahacza, ale to raczej nie wydaje żadnego dźwięku przy skręcaniu raczej...
Ktoś ma jakieś pomysły, doświadczenia ?
Hornet - 18-06-2013, 22:06
Obstawiam pasek od wspomagania. Piszczy przy włączonej klimie czy bez znaczenia ?
marcinboro - 18-06-2013, 22:44
Nie zauważyłem związku z klimą. W każdym razie przy włączonej klimie potrafi "trzeć", jak również "nie trzeć"
tomsmy - 24-06-2013, 19:53
Ja mam to samo - tylko przy mocnym skręcie w lewo i to nie zawsze
Byłem na podnośniku i nic nie widać ani nie słychać
Dziwne
mike_l - 24-06-2013, 21:42
Mam to samo przy maksymalnym skręceniu kierownicy głośny pisk. Na przykład wyjeżdźam z garażu maksymalny skręt w prawo lub w lewo głośny pisk. Co ciekawe u mnie tylko przy pierwszym takim manawrze po kilku godzinach stania w garażu. W trakcie dalszej jazdy wszystko OK. Do następnego dłuższego postoju. Wymieniałem paski ale dalej to samo. Co to może być ? Czy to może pompa wspomagania ?
iendei - 25-06-2013, 15:37
mike_l napisał/a: | przy maksymalnym skręceniu |
jeżeli trzymasz kierownicę do oporu w którąś stronę, to może być, że pasek będzie lekko popiskiwał - wystarczy odpuścić dosłownie o 5 mm kierownice z powrotem i powinno ustać. Sprawdzany był płyn w pompie - może stracił swoje właściwości i pompa ma nieco ciężej?
mike_l - 26-06-2013, 18:27
Pasek wymieniony na nowy Contitech a płynu nie sprawdzałem, faktycznie piszczy tylko w maksymalnym położeniu a jak minimalnie odpuszczę to jest OK. Od dołu nic nie cieknie 123 tys przejechane. Stary pasek był w naprawdę złym stanie ale na nowym jest ten sam efekt. Może trochę silikonu na pasek ?
Bojar - 05-04-2014, 22:53
Znaleźliście przyczynę?
Bo u mnie pojawiło się to samo. Pasek wymieniony niedawno (jakieś 10kkm)
mike_l - 06-04-2014, 13:08
U mnie problem ustał częściowo, pojawia się tylko jak jest większa wilgotność - deszcz, po deszczu albo zimą.
Bojar - 07-04-2014, 21:49
Czyli to jednak chyba pasek.
Muszę poobserwować
p_k - 08-04-2014, 23:29
TTTM
Pasek stary czy nowy jak wilgotno i pada deszcz to popiskuje.
W Space Starze miałem identycznie.
cefaloid - 11-04-2014, 17:23
p_k napisał/a: | TTTM
Pasek stary czy nowy jak wilgotno i pada deszcz to popiskuje.
W Space Starze miałem identycznie. |
Ja mialem dokladnie to samo - fabryczny pasek to nawet jak sie go rusza reka to skrzypi jak stary tapczan. Ale tu chodzilo o popiskiwanie przy pewnej predkosci silnika a nie przy max skreconych kolach. To moga byc 2 rozne tematy.
Roadrunner-r1 - 02-05-2014, 20:38
W moim miśku ostatnio zaobserwowałem podczas ostrych skrętów tak jakby buczenie z kół...Raczej z prawej strony przy wjezdzaniu na ronda... Działo się tak w ciepłe dni. Co to może być?
Hornet - 03-05-2014, 08:05
Roadrunner-r1 napisał/a: | W moim miśku ostatnio zaobserwowałem podczas ostrych skrętów tak jakby buczenie z kół...Raczej z prawej strony przy wjezdzaniu na ronda... Działo się tak w ciepłe dni. Co to może być? |
Opon nie wymieniałeś w międzyczasie ?
cefaloid - 03-05-2014, 13:52
Roadrunner-r1 napisał/a: | W moim miśku ostatnio zaobserwowałem podczas ostrych skrętów tak jakby buczenie z kół...Raczej z prawej strony przy wjezdzaniu na ronda... Działo się tak w ciepłe dni. Co to może być? |
- co jeśli delikatnie wciśniesz hamulec przy takim wychodzeniu z ronda?
- co jeśli na prostej zrobisz delikatny slalom tylko na tyle aby przechylić auto i zwiększyć nacisk na jedną stronę ale nie mieć mocno skręconych kół?
|
|
|