Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Kontrolka oleju
PawloS00 - 20-06-2013, 22:34 Temat postu: [Cari 1.6] Kontrolka oleju Witam serdecznie,
Panie i Panowie, moja Cari daje mi dość niepokojące znaki mrugając kontrolką oleju. Zacznę od tego, że problem pojawił się z nadejściem cieplejszych dni. Aby moja Cari zaczęła mrugać kontrolką oleju muszą zostać spełnione następujące warunki;
- temperatura atmosferyczna powyżej 25 st. C,
- dobrze rozgrzany silnik (np. po dłuższej przejażdżce po mieście),
- silnik pracujący na wolnych obrotach
ostatni taki przypadek miałem dziś stojąc na światłach, obroty około 700 ob/min - kontrolka zaczęła mrygać oraz płynnie się zapalać i gasnąć (powolne rozjaśnianie się kontrolki i jej ściemnianie się - niczym stare wyświetlacze telefonów siemensa... )
Dodam, że podczas tego nic innego niepokojącego nie działo się za autem, obroty stały, auto nie drgało w "niestandardowy" sposób, a po dodaniu lekko gazu problem zniknął (do momentu powrotu na wolne obroty).
Podczas jazdy ten problem nie występuje.
Pacjent to:
Carisma '97
1.6, 99 KM
przebieg 190 tyś
olej wymieniany miesiąc temu - jeździ non stop na 5W40 Castrol Magnatec - poziom oleju bez zarzutu.
- naczytałem się już różnych rzeczy, o konieczności wymiany pompy oleju, bądź remoncie silnika.
Może ktoś z Was ma podobnie doświadczenia i jest w stanie pomóc mi zdiagnozować co się dzieje z moim autkiem.
Dzięki wielkie za wszelką pomoc.
Pozdrawiam,
Paweł
plecho1 - 20-06-2013, 22:54
Na początek podjedź do mechanika niech sprawdzi manometrem ciśnienie oleju, jeśli będzie ok, to pada czujnik oleju a jeśli będzie za małe, to wina albo pompy, albo zaworu regulującego ciśnienie oleju albo problem jest ze szczelnością silnika. Jeśli przebieg jest oryginalny, to jednak za mało aby silnik już padał.
remi - 27-06-2013, 19:19
dokładnie tak jak pisze plecho1, albo czujnik pada, albo pompa. Zawór? hm moim zdaniem mało prawdopodobne, jednak faktycznie nie wykluczam takiej możliwości.
plecho1 - 27-06-2013, 20:40
Kuzyn miał kiedyś taki przypadek w Fordzie Sierra, pękła sprężyna w tym zaworze przez co prawie nie było ciśnienia w układzie smarowania. Po miesiącu takiej jazdy silnik był do wymiany.
PawloS00 - 25-07-2013, 20:45
Witam wszystkich, zacząłem od tańszego rozwiązania - wymiana czujnika, wydaje się, że był to strzał w dziesiątkę, problem ustąpił na tę chwilę. Będę to jeszcze obserwować jeśli kontrolka zacznie znowu świecić, udam się do mechanika w celu sprawdzenia ciśnienia.
Dziękuje wszystkim za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Paweł,
|
|
|