To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] remont 6bolt eclipse 1g - wywalenie balansu

szymonlex - 21-06-2013, 09:42
Temat postu: [1G 90-94] remont 6bolt eclipse 1g - wywalenie balansu
Witam forumowiczow.posiadam ecli 1g 6 bolt.niestety ostatnio strzelil rozrzadzik:) mam zamiar wyjac motor i go zreanimowac.przy okazji nosze sie z zamiarem usuniecia balansu.szukam gotowego kitu do tej "operacji".nie chce mi sie bawic w dorabianie zaslepek itp. bo nie mam na to czasu.poradzcie co najlepiej wymienic przy takim remoncie.zamierzam wrzucic nowe panewki i zrobic całą głowice.jesli ktos posiada taki zestaw do usuniecia balansu lub wie gdzie go najszybciej zakupic to prosze o info.
p.s. wiem ze temat juz nieraz pisany ale probowalem znalezc jakies wiadomosci przez "szukajke" i nie za bardzo mi to wychodzilo.
z gory dziekuje za info oraz podpowiedzi dotyczace remontu.
pozdrawiam

rosomak1983 - 22-06-2013, 19:05

Pomierz cylindry, tłoki ,wał tj reka fachowca. Wszystko zalezy od tego co w jakim jest stanie.

Kit eliminujacy balansu jest drogi i w niczym nie lepszy niz własnoreczna dobra przeróbka.
Zaslepki idzie kupic a wałek obciac nagwintowac i zaslepic/badz zaspawac.


Ogólnie głwica;
-planowanie
-sprawdzenie prowadnic w razie potrzeby wymiana
-sprawdzenie i dotarcie zaworów
-mycie
-nowe uszczelniacze zaworów i wałków

Blok;
-pomiar cylindrów i tloków, jesli sa ok czyli nie ma nadmiernej owaluzacji etc to pewnie honowanie (zwieksza luz wiec wymiary nie moga byc na granicy dopuszczalnych luzów/paspwania tłok cylinder) i nowe pierscienie, jesli nie tłoki nadwymiar badz rozwiert bloku 4G67
-pomiar wału, ocena stanu panewek. Jesli jest ok wypada wypolerowac wał i wymienic panewki chyba ze sa idealne to bym nie ruszał. Jesli sa rysy szlif plus panewki
-planowanie powierchni bloku ,nie jest drogie warto.


Nowy komplet uszczelek silnika... Pod glowice kup uszczelke Elring. NIE kupuj uszczelniaczy CORTECO/NOK !!! Panewki bym kupił GLYCO jesli trzeba. to tak mniej wiecej, pisz co jakie ma wymiary i wrzuc zdjecia jesli chcesz dokładniejszej porady.

szymonlex - 23-06-2013, 01:22

Dzieki za konkretna odpowiedz.kit do wywalenia balansu juz zamowilem wiec nie bede sie bawił w skracanie wałka itd. Jak znajde troszke czasu w tym tygodniu to postaram sie wyjac motor z budy i porobic fotki(przenosze właśnie warsztat w nowe miejsce i cieżko dlubnąć cos przy swoich autach ) zobaczymy wtedy jak wyglada to od srodka.
Myślałem nad panewkami ACL-a ale nie dłubałem jeszcze tego motoru nigdy wiec wole spytac was o opinie.

rosomak1983 - 23-06-2013, 13:46

ACL tez bdb.
Kamil_Ziomek - 23-06-2013, 13:57

Wyczyść kolektor dolotowy, odme daj do osobnego pojemnika.
Bardzo jestem ciekaw czy silnik po wyrzuceniu balansu dalej tak ładnie pracuję.

szymonlex - 24-06-2013, 10:16

Narodził się nowy pomysł.Swap na 4g63t.Rozmyślam czy dlubać wolnossaka czy wrzucic mocniejszego brata :) Co myślicie ?
Kamil_Ziomek - 24-06-2013, 16:02

Ja bym był za 4g63T :twisted:
kafar_1989 - 24-06-2013, 21:26

silnik bez balansu chozi ladnie sam usuwalem w 5 silnikach i jest igielka :P 4g63t jest dobry tylko musisz pamietac o dodatkowych kosztach
szymonlex - 24-06-2013, 22:08

Kalkuluje koszty.remont n\a wyjdzie podobnie co zakup dawcy na swapa.Jednak trzeba doliczyc koszty częsci które trzeba bedzie wymienic w nowym motorze.Miś jezdzi u mnie w warsztacie jako tzw. "gratowóz"- do hurtowni po częsci itp.Przy okazji może byc tez niezła reklama i wtedy mocniejszy motor bylby jaknajbardziej na miejscu :)
p.s. Nasówa sie tutaj moje nastepne pytanie. Jak ze skrzynia biegów? Seryjna z wolnossaka da rade ? Jaka róznica w przełozeniach?

rosomak1983 - 25-06-2013, 10:48

da rade, T ma dłuzsze przełozenia.
Maretzky85 - 26-06-2013, 08:59

rosomak1983, o co Ci chodzi z uszczelniaczami NOK ? Toż to ori jest.
rosomak1983 - 26-06-2013, 16:08

Maretzky85 napisał/a:
rosomak1983, o co Ci chodzi z uszczelniaczami NOK ? Toż to ori jest.

nawet nie pytaj ile razy NOK/CORTECO mi sie rozciekło. Nigdy przenigdy nie załoze tego uszczelniacza do silnika... Ciekł mi po zmianie w 1.6, ciekł mi w 6 boltach pod rzad pare razy... juz wlosy z głowy rwałem... Zmieniłem na Ajusa w obu autach 6b i jest suchutko od ponad roku...

Maretzky85 - 27-06-2013, 08:10

A ja montuje tylko NOK - tyle, że NOK a nie Corteco. I wszędzie jest sucho i klienci się też nie skarżą...
rosomak1983 - 27-06-2013, 14:30

Maretzky85 napisał/a:
NOK - tyle, że NOK a nie Corteco.

no to nie wiem mi zawsze przychodziło NOK w pudełku Corteco...

Bartek - 27-06-2013, 14:38

rosomak1983, nie wiem o czym piszesz. Od zawsze (2001) używam tylko NOK w pudełkach Corteco, nigdy prawidłowo zainstalowanego uszczelniacza nie wymieniałem bo się rozciekł.....

Po ok. 80 000 km robiłem rozrząd w byłym swoim Galancie - uszczelniacze minimalnie spocone, w VR ponad 60 000, w Wagonie prawie 70 000 km - rozrząd suchy jak pieprz.....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group