To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Nie trzyma 1 bieg na wzniesieniu

jarekjk - 21-06-2013, 19:07
Temat postu: Nie trzyma 1 bieg na wzniesieniu
Witam wszystkich ,
Czy w Waszych Lancerkach też macie taki objaw ze samochód po kilku dniach postoju po zatrzymaniu na wzniesieniu i wyłączeniu silnika potrafi nie trzymać na biegu? Mam przebieg ok. 20kkm ale właśnie po zatrzymaniu na parkingu i wyłączeniu silnika samochód zaczął się powili , skokowo staczać do tyłu pomimo tego ,że włączony był pierwszy bieg. Byłem lekko zaskoczony tym objawem ale może to normalne zachowanie.?? Dodam że po przejechaniu kilkudzieisęciu kilometrów po trasie gdy ponownie się zatrzymałem na testowym wzniesieniu trzymał już bezproblemowo swoją masę na wzniesieniu przy zapiętym 1 biegu ( pod górkę )

bart210 - 21-06-2013, 19:11

Dlatego na wzniesieniach powinno się używać hamulca postojowego, w końcu po coś on jest.
Zaciągnięcie hamulca nic nie kosztuje, nie zwiększa zużycia paliwa i daje pewność, że auto po nocy nie będzie stało 50m dalej.

Każde auto, jak zostawisz na wzniesieniu bez zaciągniętego hamulca, może się stoczyć mimo włączonego 1-go biegu. To jest normalne.

SLK - 22-06-2013, 08:21

1-szy bieg trzyma najmocniej, co nie znaczy że trzyma tak mocno, jak np. ręczny. Następne biegi też trzymają, ale już coraz słabiej.
maniax86 - 23-06-2013, 00:01

bart210, oczywiście na wzniesieniach ręczny jak najbardziej... ale znowu nie promuj ręcznego jako ekstra pomysł na wszystko.....jak masz mrozy i zaciągasz ręczny to ci współczuje.... mnie ręczny raz przymarzł.... i wystarczy..... także z umiarem :wink:
plecho1 - 23-06-2013, 08:05

Ja zaciągałem nawet w mrozy i wszystko było OK, jeśli z układem ręcznego wszystko w porządku, to nic nie powinno się stać. Jeśli jednak ktoś ma obawy o zablokowanie może stawać przodem do dołu przy samym krawężniku ze skręconymi kołami w stronę krawężnika aby auto dodatkowo się o niego oparło.
Bizi78 - 23-06-2013, 09:54

Podobno jak stajesz przodem w dół to zostawiasz autko na wstecznym a jak tyłem to na jedynce :wink: .
Tak gdzieś usłyszałem i to stosuję, i jeszcze mi się żaba nie stoczyła a przez ponad dwa lata nie używałem ręcznego :D .

cefaloid - 23-06-2013, 11:01
Temat postu: Re: Nie trzyma 1 bieg na wzniesieniu
jarekjk napisał/a:
Witam wszystkich ,
Czy w Waszych Lancerkach też macie taki objaw ze samochód po kilku dniach postoju po zatrzymaniu na wzniesieniu i wyłączeniu silnika potrafi nie trzymać na biegu? Mam przebieg ok. 20kkm ale właśnie po zatrzymaniu na parkingu i wyłączeniu silnika samochód zaczął się powili , skokowo staczać do tyłu pomimo tego ,że włączony był pierwszy bieg. Byłem lekko zaskoczony (..)


Taki objaw jest normalny i to w samochodzie dowolnej marki, o ile jedynka nie jest bardzo 'krótka'. Dlatego na wzniesieniu należy używać ręcznego i robiłem to lato czy zima bo gadanie że zamarznie gadaniem, ale jakoś trzeba zaparkować. Przy okazji z takiej praktyki wynika że zamarzanie ręcznego to... faktycznie może było i problemem w Polonezie.

plecho1 - 23-06-2013, 11:26

W obecnych autach też może zamarznąć jeśli linka hamulcowa jest uszkodzona a dokładnie jeśli są uszkodzone jej uszczelnienia i do środka dostanie się woda. Ale taką linkę watro wymienić bo nawet latem może być problem kiedy zardzewieje.
tomekrvf - 26-06-2013, 16:20

Bizi78 napisał/a:
Podobno jak stajesz przodem w dół to zostawiasz autko na wstecznym a jak tyłem to na jedynce .

To nie jest dobry pomysł. Silnik może sie kręcić do tyłu, część bierna łańcucha czy paska rozrządu staje się częścią czynną, następuje wciśnięcie napinacza łańcucha czy paska i przy niesprzyjających okolicznościach może przeskoczyć rozrząd. Tak było np. w mazdach 6 2.0Diabeł.

gms - 26-06-2013, 18:20

pozwolę dodać swoję 3 groszę

tomekrvf, może się tak zdarzyć tak samo jak np może pęknąć linka od ręcznego, ale czy kiedykolwiek komuś się to przydarzyło? Jeśli tak to jednostkom.

Ja od początku jak zdałem prawko (gdzies 6 lat) nie używam ręcznego. Zawsze zostawiam auto na biegu (zamarzająca linka ręcznego) i nigdy mi się nie stoczyło.

plecho1 - 26-06-2013, 19:53

Pasek może przeskoczyć w aucie w którym napinacz jest ciągle napinany przez sprężynę. Jeśli jednak po odpowiednim napięciu paska napinacz jest dokręcany, to pasek na pewno nie przeskoczy.
cefaloid - 26-06-2013, 20:58

gms napisał/a:
Ja od początku jak zdałem prawko (gdzies 6 lat) nie używam ręcznego. Zawsze zostawiam auto na biegu (zamarzająca linka ręcznego) i nigdy mi się nie stoczyło.

To kwestia nachylenia stoku - może nie bylo Ci dane parkować przy nachyleniu przy kórym sama masa auta powoduje siły podobne jak przy próbie odpalenia 'na popych'.

gms - 26-06-2013, 21:02

cefaloid, zgadza się. Mam w mieście górki o nachyleniu 10% ale tam nie staje (nie mam potrzeby) jeśli jednak bym musiał tam zaparkować to zrobiłbym tak

plecho1 napisał/a:
Jeśli jednak ktoś ma obawy o zablokowanie może stawać przodem do dołu przy samym krawężniku ze skręconymi kołami w stronę krawężnika aby auto dodatkowo się o niego oparło.
+ bieg przeciwny do zmienności terenu.
Luk - 26-06-2013, 22:58

A ja mam zgoła odmienne doświadczenia z ręcznym niż niektórzy tutaj... W poprzednim samochodzie rzadko używałem ręcznego (a w zimie wcale) i 2 razy miałem z tego powodu kłopot z linką (od nieużywania). W Lancerze zaciągam ręczny ZAWSZE, zima, lato, mróz 30st itp. I od 4,5 roku nie mam żadnych problemów z ręcznym...
Zresztą są parkingi (np. u mojego znajomego w budynku) gdzie sprawny ręczny to podstawa :) Są tam skośne, ruchome pochylnie, dzięki którym na jednym stanowisku mieszczą się 2 samochody. Tylko że parkuje się na BARDZO pochyłej platformie i zostawienie na biegu nie wystarczy...

krzychu - 27-06-2013, 06:55

gms napisał/a:

Ja od początku jak zdałem prawko (gdzies 6 lat) nie używam ręcznego. Zawsze zostawiam auto na biegu (zamarzająca linka ręcznego) i nigdy mi się nie stoczyło.


Aż kiedyś nastąpi moment kiedy silnik już nie będzie super trzymał albo pochylenie będzie o 1% większe i auto zacznie się staczać... Po to jest ręczny, żeby z niego korzystać.

Ja tylko na idealnie prostym parkingu i przy -30 stopniach nie zaciągam. Tak to zawsze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group