Carisma - FAQ - [Cari 1.9DI-D] DID, brak paliwa, odpowietrzanie ukladu paliw
slawek st - 13-01-2007, 20:38 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] DID, brak paliwa, odpowietrzanie ukladu paliw Mam takie zapytanie czy całkowite zużycie paliwa może spowodować jakieś problemy w silniku DID. Sporo czasu jeździłem volkswagenem z silnikiem TD, miałem kilka przypadków że zabrakło mi paliwa, po dolaniu paliwa i dłuższym troszkę kręceniu rozrusznikiem silnik odpalał i wszystko było OK. Przeglądając forum przeczytałem gdzieś że przy silniku DID w przypadku wyjechania paliwa do końca konieczna jest wizyta w serwisie. Czy po uzupełnieniu paliwa nie da się normalnie uruchomic silnika, czy to jest niebezpieczne dla silnika. Proszę o opinie lub podanie linku do tematu gdzie jest to wyjaśnione. Przy okazji, rezerwa zapala się a komputer pokazuje że paliwa wystarczy jeszcze na 180-200km. Czy można kierować się wskazaniami komputera czy bardziej lamka rezerwy?.
JCH - 13-01-2007, 22:29 Temat postu: DID i brak paliwa
slawek st napisał/a: | Przy okazji, rezerwa zapala się a komputer pokazuje że paliwa wystarczy jeszcze na 180-200km. Czy można kierować się wskazaniami komputera czy bardziej lamka rezerwy? | Dziwne Bo do tej pory każdy zgłaszał, że jest odwrotnie komputer pokazuje 0 km a rezerwa albo się właśnie zapala albo za chwilę się zapali.
Krótko masz swój samochód więc nie ryzykuj - zapali się rezerwa jedź i zatankuj a będziesz wiedział ile paliwa miałeś jeszcze w baku.
Co do braku paliwa w DID pamiętam tylko 1 taki wątek, że skończyło się to wizytą w serwisie (laweta?) i fakturą na dość znaczną kwotę. Niestety nie pamiętam na którym to forum było.
Anonymous - 13-01-2007, 22:29
Z tego co się orientuję w przypadku wyjeżdżenia paliwa w DiD'ie jest procedura odpowietrzania układu paliwowego, nie wystarczy kręcić silnikiem. Z tego co pamiętam to trzeba pompować pompką ręczną w komorze silnika, potem kręcic, potem znowu pompować i tak aż do momentu odpowietrzenia układu. Nie jest to proste i trwa dosyć długo
Jeżeli chodzi o komputer, to gdyby wskazywał w 100% prawdę to po co miałbyś kontrolkę rezerwy Nawet w instrukcji obsługi jest napisane, że wskazania komputera są orientacyjne, więc proponuje brać te wskazania z pewną tolerancją i patrzeć na rezerwę
Anonymous - 14-01-2007, 00:10
Colto napisał/a: | Nie jest to proste i trwa dosyć długo |
Jezeli masz osobe do pomocy to trwa to ok 2min i jest banalnie proste. Zreszta nawet jedna osoba da sobie rade i tez nie bedzie to strasznie trudne.
slawek st - 14-01-2007, 09:41
Kol. dylson bardzo proszę o opisanie tej metody. Myślę że może się przydać to wszystkim . JCH napisał Cytat: | Przy okazji, rezerwa zapala się a komputer pokazuje że paliwa wystarczy jeszcze na 180-200km. Czy można kierować się wskazaniami komputera czy bardziej lamka rezerwy?
Dziwne Bo do tej pory każdy zgłaszał, że jest odwrotnie komputer pokazuje 0 km a rezerwa albo się właśnie zapala albo za chwilę się zapali.
| Sądzę że komputer jest bliski prawdy bo wlałem 50 l "pod korek" spalanie pokazuje 6,7 a przejechałem do dzisiaj 805 km ( połowa w mieście). Komputer pokazuje że mogę przejechać jeszcze 98 km. Rezerwa "mruga" od 200. Od 110 świeci stałym światełkiem. Chciałem wyjechać paliwo do końca aby te wskazania sprawdzić doświadczalnie ale obawiam się zapowietrzenia układu. Czy może to spowodować jakieś problemy? Proszę o opinię i kol. dylsona o opisanie sposobu odpowietrzania.
Anonymous - 14-01-2007, 10:28
Miedzy filtrem powietrza a bezpiecznikami jest reczna pompka paliwa. Pierw trzeba ja podpompowac az zrobi sie twarda, nastepnie odpalic auto. Gdy odpalimy auto puszczamy gaz a druga osoba caly czas pompuje. Mysle ze po ok 30sek do minuty uklad powinien sie odpowietrzyc.
slawek st - 14-01-2007, 11:18
Dzięki dylson, myślę że się ten sposób w razie konieczności sprawdzi oraz przyda nie tylko mnie. Mam jeszcze pytanie powiązane z tym tematem czy można auto z silnikiem DID odpalać na "zaciąg" lub "pych". Oczywiście w skrajnych sytuacjach, czy wywoła to negatywne skutki w silniku. Wiem że taki sposób jest nie wskazany bo można spowodować przeskoczenie paska rozrządu ale mam na myśli skrajne sytuacje. Czy powoduje to automatycznie jakieś spustoszenie w silniku.
saphire - 14-01-2007, 12:48
Wyjeżdżanie paliwa do końca to nie jest dobry pomysł bo bardzo źle wpływa na pompę paliwową - po prostu może ją trafić szlak
Chcesz zaryzykować czy jednak wolisz zatankować jak się zapali kontrolka rezerwy?
Matejko - 14-01-2007, 12:50
slawek st napisał/a: | Dzięki dylson, myślę że się ten sposób w razie konieczności sprawdzi oraz przyda nie tylko mnie. |
sprawdz najpierw czy masz owa pompke - byla ona na pewno w td a czy jest w did- wiesz gdzie szukac
slawek st - 14-01-2007, 15:52
Pompka jest, myślę że producent przewidział wyjechanie paliwa do końca. Aby ułatwić zassanie paliwa i odpowietrzenie jest ta pompka. Dalej sądzę że nie nastąpi uszkodzenie pompy paliwa bo wtedy do czego ta pompka. W serwisie po wymianie czy naprawie pompy paliwa bez problemu by sobie poradzili bez pompki. Przejechałem dzisiaj kilkadziesiąt klilometrów i zauważyłem coś co mnie trochę poczatkowo zaniepokoiło. Przez kilkanaście kilometrów komputer pokazywał stałą ilość kilometrów pozostających do przejechania na paliwie będącym w zbiorniku.Potem wszystko wróciło do normy, myślę że było to związane ze zmianą średniego zużycia paliwa, rozpoczynałem jazdę przy średniej 6,7 l/100km a potem spadło do 6,6. Zaryzykuję i jeszcze będę jeździł do 10-15 km w/g komputera do opróżnienia zbiornika. Potem zaleję do pełna i zobaczę ile wchodzi.
Matejko - 14-01-2007, 15:59
to dotyczy td ale pewnie w did jest tak samo, dysponuje tylko taka jakoscia zdjec,
temat przesuwam do FAQ
Anonymous - 14-01-2007, 19:25
[quote="Matejko"]Obrazek
Obrazek
to dotyczy td ale pewnie w did jest tak samo, dysponuje tylko taka jakoscia zdjeć
W didach jest inny filtr p.(wkład) Odpowietrzanie filtra i ukladu kończy się przed pompą wysokiego ciśnienia.W rzeczoną pompe wąż paliwowy wpięty jest na szybkozłączu.
Wypinamy,pompujemy do wypływu paliwa,wpinamy i kręcimy rozrusznikiem......
Zapala. Powietrze z pompy wędruje do "listwyw spólnej"a dalej powrote do baku.
slawek st - 14-01-2007, 20:28
No to teraz się rozjaśniło jak odpowietrzyć układ zasilania, wodę się spuszcza chyba we wszystkich filtrach do oleju nap. podobnie. Jeszcze tylko to mnie troszkę niepokoi Cytat: | Dziwne Bo do tej pory każdy zgłaszał, że jest odwrotnie komputer pokazuje 0 km a rezerwa albo się właśnie zapala albo za chwilę się zapali. | Czy to normalne że rezerwa zapala się a komputer pokazuje jeszcze prawie 200 km do przejechania. To by znaczyło że u mnie lampka zaczyna migać przy około 12 litrach paliwa w zbiorniku. No i jeszcze czy można odpalać DID na "zaciąg' lub "pych". Pozdr.
[ Dodano: 16-01-2007, 17:48 ]
Od pokazania przez komputer 50 km do opróżnienia zbiornika za każdym uruchonieniem silnika rozlega się sygnał dźwiękowy. Zobaczymy czy przy "0" silnik się zatrzyma. Napiszę za dwa trzy dni bo muszę wyjechać służbowo innym autem.
[ Dodano: 20-01-2007, 21:42 ]
Przy 25 kilometrach na komputerze silnik parę razy przerwał i zgasł. Dolałem około 4 litrów paliwa które miałem zapobiegliwie w kanisterku , zakręciłem trochę rozrusznikiem , nie odpalił, lampka awarii świeci. Zwątpiłem ale pamiętając o radach z forum, odkręciłem kasetę bezpieczników aby zrobić dojście do pompki, podpompowałem aż zrobiła się twardsza ( bez zdejmowania przewodów i odkręcania korka w filtrze paliwa), zakręciłem dwa razy rozrusznikiem, silnik odpalił.Lampka awaryjna zgasła bez potrzeby kasowania. Zajechałem pod dystrybutor i wlałem dokładnie 60 l paliwa. Razem z tym dolanym z kanisterka . Od poprzedniego napełnienia zbiornika przejechałem 840 km,przeszło połowa po mieście.Średnie zuzycie w/g komputera przed zgaśnięciem silnika było 6,8 l/km.Wychodzi że komputer lekko przekłamuje. Dokonam sprawdzenia jeszcze raz aby sprawdzić dokładniej.Pozdrawiam.
Anonymous - 30-03-2007, 21:34
jak kupiłem carisme did i wracałem do domku miałem mało paliwa po zapaleniu kontrolki ,komputer pokazał 50 km i tankowanie po jakimś czasie pokazało sie 25km. i tankowanie i po chwili motor zgasł .tal. do kolegi który leciał przodem nie mam paliwa odpowiedz tylko jej nie kręć i tak zrobiłem .Po dolaniu 5 l odpaliła za pierwszym razem po dłuższym przetrzymaniu na rozruszniku ,niestety nie pamiętam km. i ilości paliwa wlanego do pełna średnie zużycie 6,6-6,9
rasiak1980 - 29-10-2008, 09:07 Temat postu: ryzykanci do czasu - dla diesla każde wysuszenie pompy jest szkodliwe można ja po prostu zatrzeć olej napędowy smaruje i chłodzi pompę podczas jej pracy.
|
|
|