To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] co to?

yanek35 - 26-06-2013, 16:48
Temat postu: [3.2 DID] co to?
Co to jest? Do czego to służy? Czy może mieć wpływ na złe wskazania ciśnienia powietrza w układzie zasilania? Będę wdzięczny za pomoc. Niby turbina pracuje, z rury się nie dymi na czarno, ale mam wrażenie jakby mu "jadu" brakowało.
zbyszekm2 - 26-06-2013, 20:40

Czujnik doładowania ciśnienia. Ma wpływ na dawkę paliwa. Jak jest zepsuty przeważnie nie ma mocy i zapala się Check.
Powoduje błąd 48 i 12.
nie spojrzałem że źle napisałem, błąd 49 i 12

yanek35 - 27-06-2013, 17:07

Dziękuję za pomoc. Ktoś podłączał już komputer do mego auta, ale nie potrafił tego jednoznacznie określić, przy czym żadne błędy nie pokazywały się ani w aucie, ani na kompie. "Ktoś" mam na myśli mechanika z przydrożnego warsztatu, bo ASO w Lublinie w ogóle nie widziało żadnego problemu - porażka.
zbyszekm2 - 27-06-2013, 17:28

Musi być mut-3 lub Carman, do diagnostyki.
yanek35 - 27-06-2013, 22:48

Podziękował. Jutro zadzwonię do Waszego sklepu z zapytaniem o dostępność części. Czy po wymianie wszystko będzie działać, czy trzeba go będzie podpiąć do kompa żeby zaskoczył?
S1JUMBO - 27-06-2013, 23:21

witam tu wszystkich,jesli moge sie wtracic i opisac swoj problem z autem,moze mial ktos podobny problem i powie co to moze byc,mam pajero 2004,DiD,3dr,od okolo 2 mies,porobilo sie tak ze silnik dziwne ma objawy,pali bez problemu ale jak roszam to idzie tylko do 2 tys,obr,i max 50 km/h,podobno przechodzi w tryb awaryjny i kopci z rury jak z koksowni,oczywiscie experci ot tego paru ich bylo i z komputerem mitsubishi orginalnym tez ztwierdzil ze to zawor doladoduwojacy turbo,wymieniony,bez zmian,1000 zl,w plecy,puzniej ztwierdzil ze pompa paliwowa,auto ma niby przejechane okolo 140 tys,km,mysle ze ma wiecej ale wiecie jak to jest,,,spienilem sie i auto zabralem do pompiarza a on znow ztwierdzil ze to glowny komputer sterujacy silnikiem jesz najprawdopodobniej uszkodzony i temu 1-emu pokazywal dziwne bledy,a teraz auto stoi w garazu bo niewiem komu wierzyc,,,czy pompa czy komputer,czekam na elektronika az on to znow po swojemu sprawdzi,i znow okaze sie ze bedzie niespodzianka,pozdr,,,JUMBO
jawaldek - 28-06-2013, 08:46

Sprawdź przewody do turbiny->> najtańsza opcja że któryś jest poluzowany lub dziurawy. Podobne objawy miałem w duuuużo starszym bracie Miśku, wystarczyło dokręcić jedną opaskę.
zbyszekm2 - 28-06-2013, 10:10

Czyli zapala się Check? Jeśli tak to wyskoczy błąd 25, w pompie jest urządzenie które przestawia dawkę paliwa i u ciebie jest ona uszkodzona. Lub uszkodzony jest któryś z czujników Hala na pompie wtedy pokaże błąd 17 lub 21. Lub masz uszkodzona gruszkę na turbinie, jeśli jest uszkodzona to przy większych obrotach wzrasta zbytnio ciśnienie w kolektorze doładowania i wtedy też zapali się check, błąd 49 za dużo boost.
S1JUMBO - 28-06-2013, 22:33

witam ponownie,moj czujnik doładowania jest wlasie wymieniony ale nic to nie pomoglo,wiec ztwierdzono ze pompa paliwowa,ja twierdze ze nie i auto zabrałem do pompiarza,a pompiarz ztwierdzil ze to na 99% nie pompa tylko komputer sterujący silnikiem,i ze musze auto zaprowadzić do elektronika,ale teraz to już tym autem jest problem nawet 1 km,ujechac bo na wolnych obr,jest ok ale po rozpędzeniu się do około 50 km/h potrafi wylaczyc,i tak w kolko,a bledy jakie się pojawialy to najpierw 48 GE,a później 35 usterka silnika,dzieki i pozdr,

[ Dodano: 28-06-2013, 22:41 ]
a jeśli chodzi o ten check to jak się to pokazalo 1-szy raz to auto szlo tylko do 2 tys,obr,i kopcilo niesamowicie z rury,po jakims czasie doszedłem do tego ze jest pod maska taka skrzynka z przekaźnikami od wlasnie check engin,i tam doszedłem ze jeden z nich nie wlacza się sam po przekręceniu kluczykiem i zrobiłem to na kabelek bo to wychodzi ze to jest jakas dziwna masa,,,a jak ten kabelek odlaczylem to auto gasło,a teraz kabelek ta niby masa jest zpiety z masa a mimo to check swieci razem z kontrolem trakcji,i i jest już calkiem tak zle ze ten check nie gasnie swieci non stop,,,tak ze dziwne zeczy się dzieja z tym autem,pozdr,,,

jawaldek - 28-06-2013, 23:00

spróbuj zresetować zdejmując obie klemy z aku na parę minut. Zdejmij na ten czas ten kabelek.
S1JUMBO - 28-06-2013, 23:35

stosowałem to pare razy a pozaty byłem z tym autem u niby fachmanow i oni tez nie doszli do tego gdzie jest problem,niestety to jest wyzsza szkola jazdy,

[ Dodano: 28-06-2013, 23:38 ]
a pozatym ten kabelek zciagam jak go gasze na dluzej bo jest tak jakby od zaworu EGR bo jeśli go nie odlacze na zgaszonym silniku to tak cicho pyrka sobie ze tak powiem,,,a dopiero go wtykam do masy jeśli chce go zapalić,

zbyszekm2 - 29-06-2013, 16:14

Jeśli pojawia się błąd 48GE to znaczy, ze pompa wtryskowa. Czym więcej mechaników tam grzebie, łącznie z tobą:) tym większe koszty naprawy tej pompy będą.
S1JUMBO - 29-06-2013, 21:45

witam, jeśli wyskoczył ten numer kodu 48 ze pompa to po co mechanik wymienił czujnik doładowania turbo i zadnej poprawy nie było,a tysiaka skasowal,to oco chodzi,,,a pozatym nikt tam przy pompie lub silniku nie grzebal z tego co wiem tylko były stawiane diagnozy,czy to pompa czy nie,bo niesztuka jest wydac kupe kasy na wyciąganie pompy jeśli nie jest to ona,,,teraz to i tak jest dupa bo nawet niedojade tym autem do najbliższego mechanika tyba ze by był 1 km odemnie,auto stoi w garażu i lipa,,,a myslalem ze ktoś cos podobnego miał i wmiare podreperuje i dojade do jakiegoś konkretnego mechanika,,,trza go będzie podpalić to chociaż z ubezpieczenia dostane pare zl,,,
tmcgalanteria - 01-07-2013, 22:58

najlepiej od razu jedź do parchowa.... wierz mi to dobra rada.
czortunio - 01-07-2013, 23:53

Bez przesady. Nie siejmy mitów. Szukaj jakiegoś Bosch Serwisu itp. Gdzie dadzą Ci gwarancję na naprawę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group