To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Tylne hamulce

boogin - 26-06-2013, 23:42
Temat postu: Tylne hamulce
Witam
Nie minęło wiele czasu od mojej ostatniej wizyty w serwisie (stuki w tylnym zawieszeniu - okazalo sie ze amortyzator sie odkrecil, przy przebiegu 20tys !!) a już muszę się do nich wybrać ponownie.
Tym razem chodzi o tylne hamulce. Zauważyłem iż obie, lewe i prawe, tarcze hamulcowe sa 1cm od wewnetrznej krawedzi i 1cm od zewnetrznej pokryte rdza. Srodek tarczy jest ok. Czyli z jakiegos powodu nagle klocki zaczely stykac sie z tarcza tylko na ograniczonej powierzchni. Zrobil sie juz nawet maly rant.
Auto jeszcze na gwarancji, przebieg cos kolo 27tys.
Pytam Was o rade aby nie wcisneli mi w serwisie kitu: czym moze to byc spowodowane i czy powinno byc naprawione w ramach gwarancji ??

Pozdrawiam

Gunner - 26-06-2013, 23:56

Nie martw sie.
Jak rozumiem od nowosci masz te same tarcze. Wiec biorac pod uwage to iz klocek ma mniejsza powierzchnie na szerokosc niz tarcza to jest to jak najbardziej normalny objaw.Wyrobil sie tzw rant.
Niestety nawet gdyby Ci sie "zwichaistrowaly" to i tak Ci w ramach serwisu nie wymienia.
Tarcze i klocki nie podlegaja wymianie /naprawie gwarancyjnej , bo jest to czesc exploatacyjna.

rezon - 27-06-2013, 08:10

boogin napisał/a:
Zauważyłem iż obie, lewe i prawe, tarcze hamulcowe sa 1cm od wewnetrznej krawedzi i 1cm od zewnetrznej pokryte rdza. Srodek tarczy jest ok. Czyli z jakiegos powodu nagle klocki zaczely stykac sie z tarcza tylko na ograniczonej powierzchni. Zrobil sie juz nawet maly rant.
Auto jeszcze na gwarancji, przebieg cos kolo 27tys.
zacinające się klocki. Trzeba to wyczyścić i zmontować jeszcze raz. Zrób to szybko, ew. możesz też przetoczyć tarcze i założyć nowe klocki. Słabo działający tył powoduje bardzo szybkie zużywanie się przodu. Moja rada - zrób to po za ASO. I tak Cię skasują i nie zrobią w ramach gwarancji bo
Gunner napisał/a:
Tarcze i klocki nie podlegaja wymianie /naprawie gwarancyjnej , bo jest to czesc exploatacyjna.
, a przynajmniej jak masz jakiego zaufanego "dłubacza" to zrobi to porządnie i wyczyści jak trzeba.
U mnie niestety to ASO po wymianie (też w ASO) klocków z tyłu były głównym winowajcą. Żadne nie tknęło nawet hamulców z tyłu a podobno w czasie przeglądów sprawdzają grubość okładzin hamulców w tym ręcznego ;) Od strony wewnętrznej hamulce tylne pracowały 2/3 powierzchni, bo komuś przy wymianie nie chciało się przeczyścić tarcz. Nie wiem jak obecnie - ale 3 lata temu południowe ASO Mitsu miały jedną receptę na wszystkie problemy z hamulcami - zalewali smarem miedzianym. Nie widać było uszkodzeń, nie było widać brudu, a że po 10kkm było gorzej? to czyj problem?

boogin - 27-06-2013, 09:11

Oki. Wszystko jasne.
Moze ktos z Was podrzuci mi jakis dobry warsztat w Lublinie bo totalnie sie nie orientuje a nie bede dawal zarobic darmozjadom z ASO ??

Gunner - 27-06-2013, 11:24

Ja takiego problemu nie mialem.Ranty byly ale klocki dolegaly jak powinny.Sam wymienialem w zeszlym roku przod i tyl.Na tyle, warto przy okazji zdjac tarczobebny i wydmuchac syf .No i zaabezpieczyc czyms wewnetrzny mechanizm recznego.Strasznie rdzewieje.
Nie daj sobie smarowac kolego hamulcow miedzianka.
Pozdr

rezon - 27-06-2013, 13:26

boogin napisał/a:
nie bede dawal zarobic darmozjadom z ASO
u mnie to właśnie ASO w Lublinie wymieniało klocki :( następni po prostu nie dostrzegali problemu ;) Niestety nie pomogę w zakresie mechanika.
Gunner napisał/a:
Nie daj sobie smarowac kolego hamulcow miedzianka.
popieram
emil_d - 06-08-2013, 15:56

Kończą mi się z tyłu klocki i tarcze - macie może jakieś sugestie co do zamienników? Wiem, że temat był wałkowany ale może jakieś nowe spostrzeżenia? Wymianę muszę przeprowadzić niebawem :)
bonito - 07-08-2013, 10:44

Tył jest w sumie mało ważny, można założyć byle co, ale jak ci zależy na jakości, to polecam tarcze Zimmermann (np. na iparts.pl) - środki nie rdzewieją, klocki zielone ebc (ebcbrakes.pl) - z pogranicza sprzętu tuningowego, lepiej hamują.
bonito

emil_d - 07-08-2013, 10:56

bonito napisał/a:
Tył jest w sumie mało ważny, można założyć byle co, ale jak ci zależy na jakości, to polecam tarcze Zimmermann (np. na iparts.pl) - środki nie rdzewieją, klocki zielone ebc (ebcbrakes.pl) - z pogranicza sprzętu tuningowego, lepiej hamują.
bonito



Hej,

Sprawdziłem na stronie EBC i zielone są:
Klocki hamulcowe DP21407
Klocki hamulcowe DP61407

Rozumiem, że to te pierwsze z serii 21407?

Czy warto też kupić EBC i Zimmermann na przód? Pewnie za 3 - 4 m-ce będzie mnie czekała wymiana.

krzychu - 07-08-2013, 10:56

Kup sobie ATE, a nie jakieś ziomalskie zimmermany :P

Do tego klocki TRW (miększe) lub też ATE (twardsze). Będzie dobrze. Wszystko dostępne w IC.

A jak coś lepszego to można brać EBC TurboGrove (ostatnio ruszyła jakaś sensowna dystrybucja w polsce). Można też polecane DBA...

bonito - 08-08-2013, 14:41

krzychu napisał/a:
Kup sobie ATE, a nie jakieś ziomalskie zimmermany :P


Kolego krzychu,

na moich tarczach Zimmermann nie ma napisu że są "ziomalskie", natomiast bardzo dobrze hamują i są pokryte warstwą przeciwrdzewną (oczywiście oprócz powierzchni ciernych).
Przy okazji nie są drogie i sprawdzają się z "zielonymi" klockami EBC. Dlatego poradziłem je na forum koledze, który pytał.

Natomiast takie teksty jak twój niczego nie wnoszą - przypominam koledze porzekadło, że mądry wie co mówi, a głupi... :wink:

bonito

emil_d - 08-08-2013, 14:52

Bonito, dzięki za info - możesz jeszcze podpowiedzieć które? czy DP21407 czy lepiej wzmacniane DP61407?
bonito - 08-08-2013, 15:09

Ja używałem zawsze DP21407 (GreenStuff), te drugie (SUV6000) jak się doczytałem mają niższy współczynnik tarcia, czyli będą pewniej gorzej hamowały.
W razie czego w EBC są bardzo kompetentni doradcy - możesz zadzwonić i opowiedzą Ci wszystko w szczegółach,
bonito

krzychu - 09-08-2013, 08:03

bonito napisał/a:
Natomiast takie teksty jak twój niczego nie wnoszą - przypominam koledze porzekadło, że mądry wie co mówi, a głupi... :wink:


No tak zapomniałem, że tutaj to trzeba uważać, że co drugi nie dostrzega emotikona i nie może potraktować czegoś na luzie. Przepraszam, że wtrąciłem się w towarzystwo wzajemnej adoracji.

A patrząc na doświadczenia ludzi, którzy używali rożnych tarcz to Zimermany nie mają dobrej opinii. Potrafią nawet pękać między nawierceniami... W Stanach podobno tak skutecznie w Porsche pękały, że koła odpadały... Za to na ATE nie widziałem zbyt dużo narzekań, że się wichrują itd. Też są w dobrej cenie.

bonito - 09-08-2013, 09:13

krzychu napisał/a:
No tak zapomniałem, że tutaj to trzeba uważać, że co drugi nie dostrzega emotikona i nie może potraktować czegoś na luzie. Przepraszam, że wtrąciłem się w towarzystwo wzajemnej adoracji.

Kolego Krzychu - bez urazy mam nadzieję - wzrok już nie ten i niektórych emotikonów się nie zauważa :)
Ale na temat - pewnie masz rację, niestety różne serie różnych producentów mogą mieć wady, ja mam "zwykłe" tarcze i na razie działają super, mój mechanik zakłada je od wielu lat i twierdzi że nie miał reklamacji, jest też X innych dobrych marek.
Natomiast nawiercane i żłobione tarcze to moim zdaniem kanał (do cywilnych samochodów) - raz miałem DBA w Outlanderze, tak hałasowały przy hamowaniu, że zagłuszały radio...
bonito



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group