To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Bicie na kierownicy

Adrian.7 - 28-06-2013, 12:03
Temat postu: Bicie na kierownicy
Witam. Mam pytanie czy ktoś orientuje się czym może być spowodowane bicie na kierownicy tak powyżej 120 km/h lub przy chamowaniu tak od 70km/h mocniej

od razu odrzucam odpowiedzi że wyważenie kół i opony złe bo opony nówki sztuki nie śmigane założone i wyważone tarcze, klocki wymienione z przodu, klocki tył też.

nie będę pisał co mi się wydaje by nie zasugerować komuś odpowiedzi ale za każda sugestie będę wdzięczny :D

Iron.Falcon - 28-06-2013, 12:16

może piasta krzywa, a może pod tarcze ktoś dał za dużo smaru/pasy miedzianej i mimo, że sama w sobie jest prosta to tu telepie...
Adrian.7 - 28-06-2013, 13:00

ja wymieniałem je i odpada twoja propozycja piasta sama się nie skrzywi chyba?
Iron.Falcon - 28-06-2013, 13:20

to, że wymieniłeś to nie znaczy, że są założone prosto... :wink: :roll:
jeśli nie felgi, nie opony i nie tarcze to możliwości zostaje bardzo mało :arrow: no ale może ktoś bardziej obeznany w temacie niech się wypowie

Adrian.7 - 28-06-2013, 13:48

to jednak ja może powiem co mi się wydaje i czy moje myślenie idzie w dobra stronę otóż końcówka drążka jest uwalona w smarze wydaje m i sie że puściła soki i to może być tego przyczyną ale nie chcę nikomu sugerować innych podpowiedzi
cwaniak - 28-06-2013, 14:40

A moim zdaniem masz krzywe tarcze hamulcowe, i to jest przyczyna bicia w kierownicy. Przetocz tarcze albo je wymień i problem zniknie
Centosz - 28-06-2013, 19:18

Bije ci kolego przy hamowaniu czy przy normalnej jezdzie od 120km/h?Jesli podczas jazdy to koło do wyważenia.U mnie bicie występowało tylko przy hamowaniu z dużej prędkośc tak między 160-170km/h.Wyhamowując do 120 przestawało.Zmieniłem na nowe tarcze i problem pozostał.Może ciut mniej ale jednak. :-X
robert1512 - 28-06-2013, 19:36

...jeżeli felga aluminiowa to zerknij na przylgnię felgi od wewnątrz do tarczy ....potrafi utleniać się i tworzy nierówną powierzchnie ....oczyścić i po sprawie
ps. jeśli jeździsz ma myjnię i płucząc koła ( felgi) karcherem schładzasz rozgrzane tarcze po dynamicznej jeździe miejskiej lub po trasie.....tarcze do przetoczenia lub wymiany.
jeśli tarcze na granicy wymiaru kwalifikującego do wymiany to wystarczy, że wjedziesz w kałużę kiedy są gorące i pokrzywi je..:-(

Adrian.7 - 29-06-2013, 11:29

co wy z tymi tarczami miałem tak na starych tarczach wiec wymieniłem tarcze na nowe ale to nic nie dało i mowie jak jadę więcej niż 120 to zaczyna się bicie jak hamuje z 70 do 0 wtedy tez jest to wyczuwalne ja stawiam na drążek(końcówkę dokładniej)
cwaniak - 29-06-2013, 11:58

A myślisz ze jak kupisz nowe z niewiadomego pochodzenia to ze będą proste. Ja przerobiłem tak 2 komplety tarcz
Adrian.7 - 29-06-2013, 12:46

ok uznaje że możecie mieć racje że od tarcz mam bicie na kierownicy przy hamowaniu ale czy napewno przez nie mam bicie przy wyższych prędkościach?
mlun - 29-06-2013, 15:25

Jak bije na starych i na nowych tarczach to lepiej sprawdzić bicie piasty(tak żeby mieć pewność).
Według mnie końcówka drążka nie powinna mieć na to zjawisko takiego wpływu(sam kiedyś miałem mocno zniszczoną końcówkę i nie miałem takich objawów), choć różnie to bywa.

cwaniak - 29-06-2013, 15:35

Cytat:
nie mam bicie przy wyższych prędkościach?

A chcesz się założyć u mnie występowało bicie przy prędkości 130-140 i po przetoczeniu problem znikną. Kosz przetoczenia 2szt to 40zł to co ci szkodzi przetoczyć

Adrian.7 - 04-07-2013, 22:55

przetoczyłem tarcze problem nie znikł to wiec co teraz ? krzywa piasta? luz na wahaczach?
vivare - 05-07-2013, 07:21

Ale bicie może byc spowodowane wieloma czynnikami, ktora tu akurat nie muszą mieć nic wspolnego z układem hamulcowym . Na przykład 2 różne amortyzatory,lub jedem o zmniejszonej sprawności w stosunku do drugiego. Podczas hamowania nie ma on odpowiedniej przyczepności i bije.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group