Carisma - Techniczne - Bicie na kierownicy
Adrian.7 - 28-06-2013, 12:03 Temat postu: Bicie na kierownicy Witam. Mam pytanie czy ktoś orientuje się czym może być spowodowane bicie na kierownicy tak powyżej 120 km/h lub przy chamowaniu tak od 70km/h mocniej
od razu odrzucam odpowiedzi że wyważenie kół i opony złe bo opony nówki sztuki nie śmigane założone i wyważone tarcze, klocki wymienione z przodu, klocki tył też.
nie będę pisał co mi się wydaje by nie zasugerować komuś odpowiedzi ale za każda sugestie będę wdzięczny
Iron.Falcon - 28-06-2013, 12:16
może piasta krzywa, a może pod tarcze ktoś dał za dużo smaru/pasy miedzianej i mimo, że sama w sobie jest prosta to tu telepie...
Adrian.7 - 28-06-2013, 13:00
ja wymieniałem je i odpada twoja propozycja piasta sama się nie skrzywi chyba?
Iron.Falcon - 28-06-2013, 13:20
to, że wymieniłeś to nie znaczy, że są założone prosto...
jeśli nie felgi, nie opony i nie tarcze to możliwości zostaje bardzo mało no ale może ktoś bardziej obeznany w temacie niech się wypowie
Adrian.7 - 28-06-2013, 13:48
to jednak ja może powiem co mi się wydaje i czy moje myślenie idzie w dobra stronę otóż końcówka drążka jest uwalona w smarze wydaje m i sie że puściła soki i to może być tego przyczyną ale nie chcę nikomu sugerować innych podpowiedzi
cwaniak - 28-06-2013, 14:40
A moim zdaniem masz krzywe tarcze hamulcowe, i to jest przyczyna bicia w kierownicy. Przetocz tarcze albo je wymień i problem zniknie
Centosz - 28-06-2013, 19:18
Bije ci kolego przy hamowaniu czy przy normalnej jezdzie od 120km/h?Jesli podczas jazdy to koło do wyważenia.U mnie bicie występowało tylko przy hamowaniu z dużej prędkośc tak między 160-170km/h.Wyhamowując do 120 przestawało.Zmieniłem na nowe tarcze i problem pozostał.Może ciut mniej ale jednak.
robert1512 - 28-06-2013, 19:36
...jeżeli felga aluminiowa to zerknij na przylgnię felgi od wewnątrz do tarczy ....potrafi utleniać się i tworzy nierówną powierzchnie ....oczyścić i po sprawie
ps. jeśli jeździsz ma myjnię i płucząc koła ( felgi) karcherem schładzasz rozgrzane tarcze po dynamicznej jeździe miejskiej lub po trasie.....tarcze do przetoczenia lub wymiany.
jeśli tarcze na granicy wymiaru kwalifikującego do wymiany to wystarczy, że wjedziesz w kałużę kiedy są gorące i pokrzywi je..:-(
Adrian.7 - 29-06-2013, 11:29
co wy z tymi tarczami miałem tak na starych tarczach wiec wymieniłem tarcze na nowe ale to nic nie dało i mowie jak jadę więcej niż 120 to zaczyna się bicie jak hamuje z 70 do 0 wtedy tez jest to wyczuwalne ja stawiam na drążek(końcówkę dokładniej)
cwaniak - 29-06-2013, 11:58
A myślisz ze jak kupisz nowe z niewiadomego pochodzenia to ze będą proste. Ja przerobiłem tak 2 komplety tarcz
Adrian.7 - 29-06-2013, 12:46
ok uznaje że możecie mieć racje że od tarcz mam bicie na kierownicy przy hamowaniu ale czy napewno przez nie mam bicie przy wyższych prędkościach?
mlun - 29-06-2013, 15:25
Jak bije na starych i na nowych tarczach to lepiej sprawdzić bicie piasty(tak żeby mieć pewność).
Według mnie końcówka drążka nie powinna mieć na to zjawisko takiego wpływu(sam kiedyś miałem mocno zniszczoną końcówkę i nie miałem takich objawów), choć różnie to bywa.
cwaniak - 29-06-2013, 15:35
Cytat: | nie mam bicie przy wyższych prędkościach? |
A chcesz się założyć u mnie występowało bicie przy prędkości 130-140 i po przetoczeniu problem znikną. Kosz przetoczenia 2szt to 40zł to co ci szkodzi przetoczyć
Adrian.7 - 04-07-2013, 22:55
przetoczyłem tarcze problem nie znikł to wiec co teraz ? krzywa piasta? luz na wahaczach?
vivare - 05-07-2013, 07:21
Ale bicie może byc spowodowane wieloma czynnikami, ktora tu akurat nie muszą mieć nic wspolnego z układem hamulcowym . Na przykład 2 różne amortyzatory,lub jedem o zmniejszonej sprawności w stosunku do drugiego. Podczas hamowania nie ma on odpowiedniej przyczepności i bije.
|
|
|