Pajero II - Czy sprzęgło może powodować drganie?
piotrekzoli - 07-07-2013, 18:59 Temat postu: Czy sprzęgło może powodować drganie? Witam
Mam problem w moim pajero a mianowicie przy prędkości 80-90km/h wpada w delikatne drgania tylko na biegu piątym. Po wciśnięciu sprzęgła drganie ustaje i auto płynie jak po stole a gdy sprzęgło puszczę to znów to samo.
proszę o porady
zbyszekm2 - 07-07-2013, 19:48
A kiedy było wymieniane sprzęgło?
piotrekzoli - 07-07-2013, 19:51
Mam to auto dwa lata i nigdy tam nie zaglądałem
[ Dodano: 07-07-2013, 22:50 ]
Dodam jeszcze że wymieniłem na nowe:
-wyważałem opony w kilku warsztatach (felgi oryginał)
-wszystkie elementy gumowe które trzymają tylny most
-osłonę z której wychodzi tylny wał napędowy
-tylny wał był wyważony
-sprawdziłem luzy przedniego zawieszenia i dwa górne sworznie są już nowe
i co dalej
dlatego zostaje mi jeszcze sprzęgło albo opony są felerne 3letnie mud terrain
jawaldek - 07-07-2013, 23:44
Jako wyważone opon super sprawują się elektrostatyczne kulki wyważające. Mam w ten sposób wyważane koła od 2 lat i przez ten czas nie "odwiedzałem" wyważarki mankamentem takiego wyważania jest to że kulki przestają działać po przekroczeniu 120km/h
piotrekzoli - 07-07-2013, 23:58
czytałem o tych kulkach tylko niewyważone koło bije nawet wtedy jak wciśniesz sprzęgło a u mnie po wciśnięciu sprzęgła drganie ustaje.
jawaldek - 08-07-2013, 07:59
piotrekzoli napisał/a: | albo opony są felerne 3letnie mud terrain | i stąd moja podpowiedź piotrekzoli napisał/a: | przy prędkości 80-90km/h wpada w delikatne drgania tylko na biegu piątym | wybiórcza ta skrzynia biegów skoro tylko na "5" drgania występują. Nie bieg a prędkość powodują drgania-->> zjedź z góry na luzie i zobaczysz kiedy drgania wystąpią
piotrekzoli - 08-07-2013, 08:29
jadąc na 4 biegu do 100km/h drgań niema natomiast są inne obroty silnika. Na luzie też drgań niema. A myśląc o oponach miałem na myśli bieżnik a nie wyważenie może to on powoduje drganie??
jawaldek - 08-07-2013, 08:41
A zbierzność ustawiałeś ??? 3 letnie MT to jeszcze całkiem młode opony. Są to MT starego typu czy już KM2 ? Po przekroczeniu pewnej prędkości wszystkie drgania " nakładają" się i potencjalnie są niesłyszalne
Problemem są chyba jednak opony/koła/zbierzność lub jeszcze jednak wał->> mimo wydarzenia może źle zamontowany. Drgania przenoszą się na kierownicę ?
piotrekzoli - 08-07-2013, 08:49
Wiesz opony są te nowsze KM2 a co do zbieżności zaraz pojadę na stację diagnostyczną aby to sprawdzić. Drgania występują bardziej z przody auta na kierownicy też
michdru1 - 08-07-2013, 09:12
Ja mam trochę podobną sytuacje. Drgania pojawiają sie po przekroczeniu 100 km/h a ustępują po puszczeniu gazu. Dodam, zę na kierownicy ich nie ma.
Zawieszenie całe zrobione. Opony MT KM2(nowe) wyważone wlasnie kulkami.
jawaldek - 08-07-2013, 09:48
Pozostaje jeszcze opcja poduszek pod śilnikem i pod skrzynią biegów. Informacyjne zamienił bym jeszcze koła tył z przodem ->> może felgi coś nie tak ? Sprawdź też czy aby łożyska w przednich piastach nie są do wymiany , może są luźne ?
piotrekzoli - 08-07-2013, 11:47
Postawilem auto na zbierznosc zobaczymy wieczorem
jawaldek - 08-07-2013, 12:24
piotrekzoli napisał/a: | Postawilem auto na zbierznosc zobaczymy wieczorem |
Opony standardowe czy coś większego ? Z praktyki wiem że najlepiej ustawiają w firmach co robią duże samochody np stacja PKS. Będą się trochę głowić przy ustawieniu i szkoda że nie możesz być przy tej operacji.
piotrekzoli - 08-07-2013, 18:54
opony mam wielkości 31x10,5 15r
jestem po sprawdzeniu zbieżności i powiedzieli mi że był luz na prawym łożysku. Dokręcili bardziej jakąś śrubę i teraz jest mniejszy pewnie muszę kupić dwa łożyska i wymienić.
Ale drganie nadal jest
jawaldek - 08-07-2013, 21:46
piotrekzoli napisał/a: | teraz jest mniejszy pewnie muszę kupić dwa łożyska i wymienić. | w piaście są trzy łożyska http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/ i nie zwlekaj z wymianą bo łożyska + pół oś robi już koszt, znaczny koszt. piotrekzoli napisał/a: | i powiedzieli mi że był luz na prawym łożysku | "mówiłem" że się będą głowić ->> zwalili na łożysko. Po dokręceniu sprawdzaj czy się ta piasta nie grzeje. W instrukcji jest podane z jaką siłą trzeba dokręcać/dociągać łożyska ale na 10000% nie mieli klucza do dociągnięcia i nie chodzi mi o dynamometryczny.
|
|
|