To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.8 gdi 2000

Anonymous - 14-01-2007, 19:23
Temat postu: Carisma 1.8 gdi 2000
Witajcie. Jestem właścicielem Carismy 1.8 gdi od tygodnia. Przy zakupie falowały obroty na biegu jałowym do ok.2000 i czasem spadały na 800. Odłączyłem akumulator i teraz po nagrzaniu silnika obroty spadają i auto gaśnie. Może ktoś wie jaka jest tego przyczyna. za info z góry dziękuję
Robson86 - 14-01-2007, 19:27

Przeczysc przepustnice-powinno pomoc!!
W wiekszosci, to ona jest odpowiedzialna za "skaczace obroty". ...Ale raczej przyzwyczaj sie do delikatych "ruchow" wskazowki obrotomierza.
pozdroo

Anonymous - 14-01-2007, 19:39

Witam. Po zakupie auta mialem taki sam "problem", ale wyczyszczenie przepustnicy go zlikwidowalo. Widze, ze jestes z Wroclawia, wiec polecam wizyte w tym oto miejscu:

JETRONIC
ul. Opolska 159
Wrocław

Pozdrawiam.

Anonymous - 14-01-2007, 20:31

Dzięki za podpowiedzi. Więc zrezygnuje z podłaczenia pod komputer bo to chyba niewiele pomoże? Z chęcią podjechał bym na tą opolską , ale w tej chwili jestem w Angli więc muszę się pomęczyć na podwórku.:) Jeżeli moglibyście mi podać jakieś wskazówki odnośnie dostania się do tej przepustnicy i wyczyszczenia to by było fajnie. Dzięki
Chooper - 14-01-2007, 22:14

jest w FAQ na przykładzie silnika 2.4 GDI

[ Dodano: 14-01-2007, 22:31 ]
niestety nie moge sie linka doszukać, a coś mi świta, że gzieś ostatnio widziałem...

Anonymous - 14-01-2007, 22:50

no to cię zmartwie w carismie po lifcie przepustnica ma troszke inna budowe i czyszczenie jej nie wiele daje w sumie nie powinno dac nic. Doradzam czyszczenie całego dolotu a nie tylko przepustnicy.
Co do czyszczenie to poszukaj gdzies dawałem opis a... http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm

nie zapomnij zaprogramowac kompa jak odłaczałes klemy z akumukatora.
pozdro

turek61 - 14-01-2007, 23:01
Temat postu: Re: Carisma 1.8 gdi 2000
daniel.z napisał/a:
Przy zakupie falowały obroty na biegu jałowym do ok.2000 i czasem spadały na 800. Odłączyłem akumulator i teraz po nagrzaniu silnika obroty spadają i auto gaśnie. Może ktoś wie jaka jest tego przyczyna. za info z góry dziękuję

Wiem, ze koledzy, którzy sie przede mną wypowiadali to kompetentny zespół.
Ja jestem laikiem i jak w przypadku czyszczenia przepustnicy się zgodzę bo falujące obroty były przed zakupem to kolega pisze, że odłączył akumulator.Jest przecież na forum cały temat poświęcony uczeniu komputera prawidłowych obrotów po zresetowaniu czytaj odpięciu akumulatora.
Ale to tylko moje skromne spostrzeżenie....
Tak wiec najpierw czyszczenie a nastepnie reset i "nauka obrotów"
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=5910

Student - 15-01-2007, 07:14

NIe wiem dlaczego piszesz że przepustnica jest inna, są dwa rodzaje sterowana na linkę i na silnik i tylko tym się różnią jak czyści przepustnicę z jej demontażem to nie ma żadnej różnicy i tak wszystkie doloty przedmucha i przemuje benzynką tylko trzeba kupic nową uszczelkę pod przepustnicę.
Anonymous - 15-01-2007, 13:56

Serdeczne dzięki za podpowiedzi. Wyczyściłem przepustnice tylko od zewnątrz, a już pomogło. Kupię uszczelkę i zdemontuje całkowicie, bo na pewno od środka jest jeszcze pełno nagaru. Pozdrawiam
Student - 15-01-2007, 14:58

Przy odkręcaniu trzeba mieć anielską cierpliwość i zgrabne rączki ale wszystko ładnie się odkręca i jak masz trochę zdolności manualnych to dasz radę.
Jakieś świństwo do czyszczenia typu benzynka, potem rozpuszczalnik aby odtłuścić i jazda. Jak możesz to rób zdjęcia przydadzą się do FAQ

turek61 - 15-01-2007, 19:02

Student napisał/a:
Jakieś świństwo do czyszczenia typu benzynka, potem rozpuszczalnik aby odtłuścić i jazda. Jak możesz to rób zdjęcia przydadzą się do FAQ

Popieram! Zrób koniecznie zdjecia ! Czekamy...

Anonymous - 16-01-2007, 00:18

Student napisał/a:
NIe wiem dlaczego piszesz że przepustnica jest inna, są dwa rodzaje sterowana na linkę i na silnik i tylko tym się różnią jak czyści przepustnicę z jej demontażem to nie ma żadnej różnicy i tak wszystkie doloty przedmucha i przemuje benzynką tylko trzeba kupic nową uszczelkę pod przepustnicę.



no to od poczatku pisze bo widze róznice przynajmniej tak mi sie zdaje. Niestety nie mam innych fotek wiec daje co mam.

Ale od poczatku moja przepustnica po lifcie


teraz ta stara przed liftem na linke


a róznice to te małe otworki, linka
Zdjecia starej przepustnicy pochodza z posta :
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3421


poprostu u mnie te otworki sa za przepustnica i ona o wiele mniej sie zanieczyszcza dlatego w serwsie czasmi można usłyszec że w carismach po lifcie nie daje nic czyszczenie przepustnicy, moge sie mylic... wiec mnie poprawcie.
pozdro

Student - 16-01-2007, 06:58

CO do otworów to masz rację ale przepustnica znieczyszcza się najbardziej właśnie za nią a nie z przodu, nie wiem dlaczego ktoś ci powiedział że przepustnica brudzi się przed wlotem, u mnie nagar zawsze jast z tyłu.
saphire - 16-01-2007, 10:58

Brudzi się ,,za plecami'' analogicznie jak auta hatchback brudzą się na tyle z racji zawirowań opływającego powietrza. Przeniesienie tych otworków za przepustnicę dało to że jak przepustnica jest zamknięta to i tak silnik może z tych otworków ciągnąć co mu tam trzeba (chyba spaliny poprzez EGR?) a jak były przed przepustnicą to aby ciągnąć musiała być ona lekko uchylona itp. a poza tym dochodzą jeszcze sprawy pod/nad ciśnień przed/za przepustnicą.
Anonymous - 17-01-2007, 18:13

Otworki dostarczają powietrze do silnika krokowego który steruje obrotami biegu jałowego gdy przepustnica jest zamknięta. Przepustnica sterowana silnikiem nie potrzebuje drugiego krokowca gdyż sama sie uchyla dając powietrze dla wolnych obrotów. Zawór erg znajduje sie chyba gdzieś dalej, bo przed przepustnicą nic nie widać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group