L200 Techniczne do 2005r. - L200 2.5 116KM stuki w silniku
rapsi - 09-07-2013, 15:43 Temat postu: L200 2.5 116KM stuki w silniku NIestety mam klopot, moj mułek stuka mocno pod maską.
Dzwięk jest wyraźny, metaliczny, dosłownie jakby ktoś uderzał młotkiem w pokrywę zaworow, miarowy, zgodny z obrotami silnika. Czasem zanika przy dodaniu gazu, ale na wolnych napier.,.,,., bez litośći, a i na wyższych nie daje o sobie zapomnieć.
Wyraźnie słyszalny przy pokrywie zaworów na pierwszym cylindrze od kabiny.
Autko porzuciłem u mechanika, zabierze się za nie pod koniec tygodnia. Macie jakiś pomysł co to może być?
Dzwięk pojawił się nagle z dnia na dzień bez innych objawów, może lekko teraz auto osłabło. Olej był świeży może 4kkm, helix.
Myślełem o panewkach ale źródło dzwięku znajduje się u góry, no chyba że tak przenosi??
dawacie pomysly
zbyszekm2 - 09-07-2013, 19:42
Oś dźwigienek puchaczy, złamany popychacz albo wałek balansowy.
rapsi - 12-07-2013, 14:53
niestety panewki, dam znac po naprawie co weszło w jej zakres
pzdr
zbyszekm2 - 12-07-2013, 15:16
panewki korbowe czy główne?
rapsi - 23-07-2013, 14:49
Korbowe, wał do wymiany + jeden korbowód
3diamonds - 09-08-2013, 18:45
Miałeś przedtem objawy w postaci mrugającej lub leniwie gasnącej kontrolki ciśnienia oleju? Pytam bo jak tak właśnie mam, a hałas pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku.
Ktoś mi wieszczy luzy na panewkach, ale wtedy chyba na zimno hałasuje bardziej?
rapsi - 18-11-2013, 09:44
Nie miałem objawu o którym piszesz.
Gość od którego kupowałem wał powiedział że sporo sprzedaje tych części do 2,5TD. Przeważnie okolice 250000 ponoć bywają końcem wału fabrycznego. Ja miałem 260tyś.
Podjedz do warsztatu z mechasem od silników, który osłucha ci silnik stetoskopem, innej rady nie ma.
Problem z ciśnieniem oleju może być gdzie indziej.
Heilsberg - 18-11-2013, 12:29
A gdzie ten wał kupowałeś i wiela taka przyjemność? Nie dało się szlifować czy się nie opłaca takie te wały tanie?
rapsi - 18-11-2013, 15:05
mój wał mógł dostać jedynie III szlif, więc zrezygnowałem.
Poszukałem na allegro i znalazłem nowy wał + korbowód 1250. Szlif byłby tańszy ale III szlif to rzeźnia, a chcę jeszcze jeździć swoim mułkiem.
Myślę że gdyby ktoś w porę zdiagnozował stuki to skończyłoby się na wymianie panewek, ale niestety żaden z mechaników nie przejrzał porządnie silnika, każdy robił co zleciłem nie zajmując się czymkolwiek innym z oddolnej inicjatywy.
zbyszekm2 - 18-11-2013, 16:15
3diamonds napisał/a: | Miałeś przedtem objawy w postaci mrugającej lub leniwie gasnącej kontrolki ciśnienia oleju? Pytam bo jak tak właśnie mam, a hałas pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku.
Ktoś mi wieszczy luzy na panewkach, ale wtedy chyba na zimno hałasuje bardziej? |
Hałasują bardziej na ciepłym, olej jest rzadki jak jest ciepły.
piotr-stihl - 18-11-2013, 17:42
Cytat: | Gość od którego kupowałem wał powiedział że sporo sprzedaje tych części do 2,5TD. Przeważnie okolice 250000 ponoć bywają końcem wału fabrycznego. Ja miałem 260tyś. |
to u mnie już 2 lata temu powinien paść , obecnie przekręcone 300 000km
|
|
|