To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Dudnienie/drgania spowodowane przez pracę silnika

StarSpace - 10-07-2013, 23:01
Temat postu: Dudnienie/drgania spowodowane przez pracę silnika
Coś mi dudni/powoduje drgania całego samochodu: Po wymianie następujących elementów samochodu, drgania wciąż występują są jednak trochę subtelniejsze :|

- Koło dwumasowe wraz z kompletem sprzęgła
- Wszystkie poduszki od silnika i skrzyni biegów (razem chyba sztuk 4 ich jest)
- Poduszki mocowania dolnej belki, wraz z metalowymi tulejkami, która idzie pod silnikiem wzdłuż samochodu

Drgania najbardziej odczuwalne są w przedziale obrotów 700-1100 i 1900-2500
Co jest dziwne, drgania ulegają znacznemu zmniejszeniu jeśli na postoju wcisnę pedał hamulca. Zauważyłem też, że drży obudowa łożyska podpory półosi, chyba nie powinno mieć to miejsca.

Wiem, że było już parę tematów o podobnej treści, przeczytałem je chyba wszystkie i nie znajduje źródła, przyczyny powstawania dudnienia/drgań opierając się na treści tych tematów.

drtymf - 26-07-2013, 09:53

A czy sprawdzałeś mechanizm paska wieloklinowego? Szczególnie stan napinacza i co ważne sprzęgła alternatora. Jeśli pasek klinowy szarpie dość mocno na wolnych obrotach a napinacz mocno drga to przenosi się to na cały samochód. Objawem jest dość charakterystyczne takie głuche "grzechotanie" na wolnych obrotach znikające po dodaniu gazu, coś jak grzechotanie starego diesla tylko z mniejszą częstotliwością i bardziej głuche.
Ja mam to u siebie - mam zamiar zrobić jak czas pozwoli - porobię filmiki i zobaczymy jaka będzie różnica przed i po.

Powiem Ci że uszkodzenie sprzęgła alternatora bardzo często jest przez mechaników którzy nie mieli z tym styczności mylone z dwumasą, uszkodzeniem napinacza paska albo poduszkami.
U kumpla tyle że w Seacie też wymienili sporo rzeczy zanim doszli do sprzęgłą a sprawdzić prosto - jak zdejmiesz pasek klinowy i przekręcisz kołem pasowym alternatora to w jedną stronę powinien kręcić się razem z wirnikiem a w drugą bez niego.

StarSpace - 22-09-2013, 21:07

Dzięki za sugestię, obstawiałem że to może być to ale wymieniłem cały napinacz paska klinowego i do tego nowy pasek, ale nic to nie zmieniło w temacie drgań całej budy, złapałem ręką za podporę półosi i drga aż miło na obrotach jałowych, masakra :roll: Szukanie źródła przenoszenia tych drgań z silnika ciąg dalszy :|

[ Dodano: 03-10-2013, 11:12 ]
Dobra, mam przyczynę problemu :) , obecne ułożenie poduszek pod silnikiem na belce wzdłuż samochodu powoduje że belka jest naprężona wraz z poduszkami i nie amortyzuje drgań silnika a jedynie je przekazuje dalej na "budę". Pytanie czy zna ktoś jakieś miejsce w Warszawie lub w okolicach gdzie jest darmowy lub prawie darmowy najazd, podjazd, kanał lub takie podobne miejsce, na plecach jest średni dostęp do tych bebechów..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group