Outlander II GEN Techniczne - Wariującą elektronika
Mis_Uszatek - 11-07-2013, 12:40 Temat postu: Wariującą elektronika Wariującą elektronika
Mam Outlandera od 2,5 roku (rocznik 2010, 2,0 Deasel). Od samym początku borykałem się z problemem z elektroniką.
Mianowicie:
- nagle cała elektronika samochodu zaczyna wariować
- mrugają różne lampki kontrolne na głównym panelu
- wyświetlacz komputera kolejno pokazuje komunikaty awaryjne (problem z światłami, problem z hamulcami, otwarta klapa silnika…) słychać dość głośne tykanie pod tablicą z zegarami
- obrotomierz czasami drga w rytm trykania ale same obroty auta są stabilne
- podczas tej akcji nie jestem w stanie włączyć czegokolwiek – nawet świateł awaryjnych
Całe zajście trwa przeważnie kilka sekund i wszystko wraca do normy – raz zdarzyło się iż auto uspokoiło się dopiero po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu.
Oczywiście z problemem byłem w ASO i tam panowie na kolejnych wizytach:
1. Wymienili centralkę alarmu
2. Rozebrali plastiki, podobno znaleźli nie dokręconą masę i ją uziemili
3. Znaleźli wadliwy przekaźnik który wymienili
Ale po 1,5 roku problem tydzień temu znów się pojawił. Auto na trasie zwariowało jak kiedyś.
Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Lub może coś poradzić bo ASO póki co działa na zasadzie eliminowania podejrzanych elementów i nie mają pojęcia co może być przyczyną.
Dzięki za odpowiedz.
rezon - 11-07-2013, 13:21
Spróbuj przeczyścić styki akumulatora i sprawdzić podpięcia głównych kabli prądowych do skrzynki bezpieczników oraz skrzyni biegów (masa). Jak Ci wariuje elektronika, to co się dzieje ze światłami, radiem? przygasają, gra normalnie czy przerywa?
[ Dodano: 11-07-2013, 13:22 ]
Mis_Uszatek napisał/a: | obrotomierz czasami drga w rytm trykania ale same obroty auta są stabilne | to o niczym nie świadczy - diesel nie zareaguje na chwilowe wahania napięcia
Mis_Uszatek - 27-05-2014, 22:48
Witam ponownie...
problem z autem powrócił....
dalej męcze ASO w Gdyni pomimo końca gwarancji...
Jakieś pół roku temu problem się pojawił ponownie i panowie w ASO w końcu skontaktowali się z jakimś "supportem" w Warszawie. Odnaleźli gdzieś w Polsce podobny problem i wymienili stacyjkę.
i przez pół roku był spokój
Jakoś od 3 tygodni samochód wariuje jak nigdy wcześniej.
Elektronika dostaje szajby prawie co drugi dzień - dokładnie tak samo jak kiedyś. Ponownie wróciłem do ASO w Gdyni a panowie tak jak kiedyś... zaczeli od sprawdzenia uziemienia i kazali obserwować.... ale ile można obserwować?! problem jest od samej nowości auta od momentu wyjechania z salonu...
Podsumowując mam tylko jedną prośbę:
czy ktoś zna lub ma namiary na jakiegoś fachowca/magika zajmującego się elektroniką/elektryką samochodową w okolicach Gdyni/Wejherowa/Gdańska?
a może ktoś ma jakaś dobrą radę?
a może zna jakieś dobre inne forum na którym mógłbym znaleźć pomoc?
borsak1 - 28-05-2014, 08:36
Mis_Uszatek napisał/a: | podobno znaleźli nie dokręconą masę i ją uziemili | szczerze wątpie trudno uziemić masę .
Podobnie miała moja matka w mercem, 2x w ASO zmiana kompa ale żadem magik nie wpadł na pomysł dlaczego kompa pada. Instrukcja mówi wymień ale czemu pada o tym nic w instrukcji nie ma. Tak działa ASO.
[ Dodano: 28-05-2014, 08:38 ]
rezon napisał/a: | diesel nie zareaguje na chwilowe wahania napięcia | a co ma diesel do wahań napięcia ?
emil_d - 28-05-2014, 09:01
[ Dodano: 28-05-2014, 08:38 ]
rezon napisał/a: | diesel nie zareaguje na chwilowe wahania napięcia | a co ma diesel do wahań napięcia ?[/quote]
Bo diesel nie ma świec zapłonowych
michu300 - 28-05-2014, 14:09
WItam,
Szukałbym po kablach. Najpierw tam gdzie mogli w coś ingerować przed wydaniem samochodu z salonu. Naprawy ASO nie zlikwidowały problemu, ale na pewno mają jakiś wspólny mianownik - musieli nieświadomie dotknąć problemu za każdym razem jak coś grzebali i dlatego występował on dość losowo.
rezon - 28-05-2014, 20:39
Mis_Uszatek napisał/a: | a może ktoś ma jakaś dobrą radę?
a może zna jakieś dobre inne forum na którym mógłbym znaleźć pomoc? | czy ktoś mierzył w czasie "wariowania" napięcie? Może masz nieco walnięty regulator i czasami daje zbyt niskie napięcie powodujące problemy? Z akumulatorem nie masz zimą problemów?
tokyo - 28-05-2014, 22:45
Witam
To nie bedzie regulator.
Masz albo uwalony Etacs czyli komp pod kierownica lub zasilanie z glownej skrzynki bezpiecznikowej lub luzna kostka w dolnej czesci komputera odpowiadajaca za magistrale CAN pomiedzy sterownikami.
Mialem podobny problem z autem walczylem 2 tyg i wymienilem etacs.
Pozdrawiam
paweldm - 28-05-2014, 23:38
Jakby ci się chciało jechać w okolice Starogardu Gdańskiego, to w Kokoszkowy jest dobry elektryk samochodowy. Wygogluj nazwę firmy Gazelek mają swoja stronę internetową, tam znajdziesz nr tel i może coś pomoże.
rezon - 29-05-2014, 07:32
tokyo napisał/a: | Witam
To nie bedzie regulator.
Masz albo uwalony Etacs czyli komp pod kierownica lub zasilanie z glownej skrzynki bezpiecznikowej lub luzna kostka w dolnej czesci komputera odpowiadajaca za magistrale CAN pomiedzy sterownikami.
Mialem podobny problem z autem walczylem 2 tyg i wymienilem etacs.
Pozdrawiam |
to też może być tak samo jak regulator. Ale różnica w cenie naprawy istotna. Ponieważ bez jakichkolwiek pomiarów i dość ogólnym opisie usterki tak naprawdę wróżymy z fusów to sugeruję najmniej obciążające finansowo naprawy - sprawdzenie kabli, pomiar napięć. Wymienić kompa zawsze zdąży.
Równie dobrze może być gdzieś chwilowe zwarcie do masy, nadpalona izolacja uzwojenia albo przebicie diody w alternatorze i też elektronika może wariować. Dlatego zadałem pytanie czy nie było problemów z aku zimą.
michu300 - 29-05-2014, 08:44
Nie może być sytuacji, że przez 1.5 roku komputer chodzi dobrze, a potem zaczyna wariować. Wymieniają jakiś przekaźnik, czy coś i znowu parę miesięcy jest OK. Na 100% to jest kwestia jakiegoś złącza, albo przetartego kabla. Może jakieś złącze dostaje wilgoci, może jest utlenione itpd, itp. Bardzo niewdzięczna diagnostyka.
Georg - 29-05-2014, 11:54
michu300 napisał/a: | Bardzo niewdzięczna diagnostyka. |
...właśnie, bo pracochłonna i długotrwała a co za tym idzie kosztowna - zresztą i tak większość serwisów sobie z tym nie radzi.
Objawy wskazują na możliwe zakłócenia w zasilaniu modułu/sterownika nadwozia. Jest kilka punktów w wielozłączu sterownika odpowiedzialnych za zasilanie. Usterki w obwodach zasilania można wykryć prostym i skutecznym sposobem wyprowadzając ze złącza sterownika na kokpit kilka obwodów kontrolnych zakończonych żarówkami o niewielkiej mocy. Obserwacja lampek w momentach występowania zakłóceń, nawet podczas jazdy, pozwoli na wyeliminowanie lub potwierdzenie zakłóceń w zasilaniu.
Na początek tyle można zrobić we własnym zakresie, oczywiście niezbędne jest posiadanie schematu połączeń wielozłącza sterownika.
- Pozdrawiam
borsak1 - 29-05-2014, 14:21
A ja mam pytanie do Panów włóczących się po ASO, po co wy tam w ogóle jeździcie, nie dość że płacicie za przeglądy jak za złoto to jeszcze gdy się coś uwali macie taką gwarancję ze śmiechu jest to warte. Gdybym korzystał z ASO nie wyjechałbym z tamtą do póki usterka nie byłaby usunięta, płacę wymagam.
tokyo - 05-06-2014, 01:30
Witam
Michu300 jak sobie nie poradziles to będę w trojkacie poznan kutno wloclawek za 2 tyg mam tam kilka miskow do zrobienia.
Będę miał wszystkie kompy do mitsubishi. Możemy zobaczyć i przeprowadzić diagnostykę z przeprogramowanie, nic to nie będzie Ciebie kosztowac.,a może cos da się zrobić.
marcello - 17-07-2014, 22:20
Witam,
Podłączę się do wątku, (mimo, że wcześniej zacząłem nowy ale bez żadnego rezultatu:-(
Kilkanaście dni temu moje auto OII 2.0 DID 08` odmówiło posłuszeństwa, po zatrzymaniu się nie chciał ponownie odpalić. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręcił ale silnik nie zapalał, ciągle pracował wentylator chłodnicy a na zegarach wyświetlały się komunikaty o awariach systemów ABS, Świec żarowych, AWD etc. Auto trafiło do ASO, tam po długiej diagnozie i wielu próbach odpalili silnik natomiast komunikaty nie zgasły, stwierdzono uszkodzenie ETACS. Znalazłem drugi (z demontażu) o identycznych numerach i dostarczyłem do ASO, tam go zamontowali ale problem niestety nie minął. Podobno przeprowadzili kodowanie Etacsa a komputer (MUTIII) nie wykazuje błędów, natomiast komunikaty nie zgasły, dodatkowo nie działają światła i wentylator chłodnicy. Pracownicy ASO rozkładają ręce.
Panowie bardzo proszę o podpowiedź co powinni jeszcze zrobić lub proszę o namiary na jakiegoś fachowca, który da radę uporać się z problemem.
Pozdrawiam
|
|
|