[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Stukanie z okolicy lewego koła
arturj123 - 11-07-2013, 15:09 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Stukanie z okolicy lewego koła Ostatnimi czasu nasiliły mi się dziwne stuki z lewej strony podczas gwałtownego dodawania gazu - głównie słyszalne na 2,3,4 biegu. Aby tego uniknąć trzeba bardzo delikatnie i z wyczuciem puszczać sprzęgło lub zmieniać bieg bez dodawaniu gazu. Dodatkowo czuć takie typowe szarpnięcie (jakby poduszki były rozerwane). Słychać także stukanie podczas jazdy po nierównościach oraz przy buksowaniu kół. Nie czuje jakichś niepokojących wibracji nadwozia przy przyspieszaniu.
Temat próbuje rozwiązać od dłuższego czasu.
Główne podejrzenia:
- układ zapłonowy - wymieniłem świece, fajki, przewody
- poduszki silnika - sprawdziłem, żadna nie jest rozerwana, zniszczona
- sprzęgło - Tłumik drgań - powodowałby stukanie?
- zawieszenie - stukanie podczas jazdy na nierównościach wskazywałoby na jakiś wahacz (pewnie banan), ale czy to ma coś wspólnego z szarpaniem i tym stukiem przy gwałtownym dodaniu gazu?
Zaniepokoił mnie także ten luz koła i towarzyszący mu stuk, przy włączonym biegu - czy to jest normalne czy to raczej problem z mechanizmem różnicowym, przegubem wewnętrznym, skrzynią biegów?
Nagrania:
Koło lewe
http://youtu.be/PQwqexHMZYc
Koło prawe
http://youtu.be/_Ud15-ZdwqQ
Podobny filmik na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=8vockzhk1Oc
Tutaj jakiś link na temat problemu:
http://eksploatacja-auta....oznicowego.html
Iron.Falcon - 11-07-2013, 17:05
u mnie taki objaw wyeliminowałem w poprzednim nissanie wymieniając przeguby...
malina_drizzt - 11-07-2013, 19:54
Trochę cię ubiegłem i podałem takie same linki w temacie o skrzyni.
Na dzień dzisiejszy mam pewność, stukanie i luz to wina mechanizmu różnicowego w skrzyni.
Miałem to samo w poprzedniej skrzyni i mam to samo w regenerowanej (teoretycznie regenerowanej).
Stuka przy zmianie biegu, trzeba bardzo delikatnie puszczać sprzęgło, a i tak szarpie.
Pojawia się luz przy zmianie obciążenia na biegu.
Szarpie przy hamowaniu silnikiem jak w dużym fiacie.
Porównywałem z kilkoma autami i luz na biegu jest podobny, kilka centymetrów na obwodzie koła, ale w galancie pojawiają się wyżej wymienione objawy, a w tych autach które sprawdzałem nie występują.
Na dzień dzisiejszy chyba sobie odpuszczę i będę jeździł aż skrzynia padnie, a stanie się to pewnie szybko bo takie szarpanie zabija łożyska.
arturj123 - 12-07-2013, 17:36
Nagrałem te stuki:
- stukanie na nierównościach - http://youtu.be/NtcUPjEYFmU
- stukanie przy gwałtownym dodawaniu gazu - http://youtu.be/aGCGSM-5bUA
Bartek - 12-07-2013, 17:39
arturj123, banany nasz OK?
arturj123 - 12-07-2013, 17:48
Jest luz na sworzniu (mowa o lewej stronie), w najbliższym czasie wymiana - ale pytanie czy te dwa przypadki stuków powodowałby ten wahacz?
Bartek - 12-07-2013, 18:17
arturj123, oczywiście. Musisz mieć mega luz, lepiej nie jeździj tym samochodem, bo przypadki rozpięcia wahacza są wszystkim znane i często mało szczęśliwe
Marcino - 12-07-2013, 19:16
Banan mu raczej nie wyskoczy..:)
arturj123 - 12-07-2013, 22:19
Jednak to poważniejsza sprawa...
Jak widać jest dramat. Po eliminacji "gruzu rdzy" dokopałem się do mocowania śruby.
Pytanie co dalej zrobić, zaczynam poważnie myśleć nad zmianą całej budy.
bbandi - 13-07-2013, 00:19
arturj123 napisał/a: | Jednak to poważniejsza sprawa...
Obrazek
Obrazek
Jak widać jest dramat. Po eliminacji "gruzu rdzy" dokopałem się do mocowania śruby.
Pytanie co dalej zrobić, zaczynam poważnie myśleć nad zmianą całej budy. |
Poszukaj dobrego spawacza.
|
|
|