Carisma - Ogólne - CARISMA 1.9 DID 115 KM problemy
Adriannn62 - 17-07-2013, 18:03 Temat postu: CARISMA 1.9 DID 115 KM problemy Witam,
Od niedawna jeżdżę Carismą 2003r. 1.9 DID 115 KM Zaobserwowałem tzw. TURBOdziurę w trakcie przyspieszania. Zauważalna jest pomiędzy 2100/2300 obrotów nie wiem dlaczego przeważanie na drugim biegu. Ktoś moe spotkał się z takim zjawiskiem u Siebie?? Wyraźcie Swoją opinie o tym samochodzie? Typowe awarie?? Mam także pytanie z innej beczki Chcę wymienić rozrząd. Jaki jest koszt tego i jaki rozrząd polecacie??
Pozdrawiam,
Początkujący właściciel Carismy
adaśko - 17-07-2013, 18:45
ja od trzech lat jeżdżę taką carismą jak u ciebie i ma już najechane 240000km w tym roku wymieniłem całe zawieszenie z tyłu i przodu oraz amortyzatory przód,co do rozrządu to dwa lata temu jak go wymieniałem to zapłaciłem około 700zł z robocizną,pasek gates, rolki i pompa wody RUVILLE.
Adriannn62 - 17-07-2013, 19:04
Jak spalanie w tym samochodzie?? Mi w trasie pokazało na komputerze 5,3l, miasto ok. 8l. A miałeś jakieś kosztowne awarie przez okres użytkowania??
carismax - 17-07-2013, 21:05
Ja mam 2001 rocznik, ale to prawie to samo.
Typowe awarie u mnie to przełączniki na desce oraz oświetlanie. Co do turbo dziury w tym zakresie to lepiej poradzić się w jakimś turbo-serwisie. Chociaż dziwne to że tylko na drugim biegu. Słabym punktem jest zawór egr, trzeba go regularnie czyścić. Jako takich poważnych awarii, odpukać jeszcze nie miałem. Jedynie przez długi okres czasu miałem problemy z zapalaniem ale to była wina pętli immobilisera.
U mnie spalanie w trasie to około 5L, w trybie super eco to jakieś 4L. W mieście 6,5-7L a z klimą 7,3-7,5L
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z autka. Wlewam i jeździ. Komfortowe, w miarę ekonomiczne, dynamiczne.
Polecam raz w roku (najlepiej przed zimą) wymieniać filtry, szczególnie od paliwa bo dwa razy (co dwa lata) w środku zimy zatkał się dopływ paliwa. Filtr spokojnie można wymienić samemu. 10 min roboty
battle85 - 18-07-2013, 14:05
U mnie filtry paliwa,powietrza,oleju wymieniam zawsze po zimie razem z olejem bo wtedy wypada wymiana po ok 15 tys km.
Rozrzad- 300zl czesci pasek continental rolka Ina pompa termoteka , robocizna 300.Calosc 600zl.
Spalanie w trasie spokojnie w granicach 4,8-5,5 zalezy jak jezdzisz w miescie ok 1 l wiecej.
Co do turbodziury to dziwna niepokojaca sprawa bo u mnie na 2 biegu ma od 1700 obr do ok 2500 najwiekszego buta a u ciebie jest wtedy spadek mocy wiec lepiej sie temu przyjrzec.
Rowniez robilem zawieszenie niedawno krotkie wachacze tulejki tyl, amory przod poza tym tylko jezdzic.Duzo frajdy z jazdy ,nie ma problemow z wyprzedaniem dynamiczna jazda i malo pali.
adaśko - 18-07-2013, 17:01
jedyną kosztowną akcją było tuż po zakupie wymiana półośki z prawej strony razem z łożyskiem.koszt 1000zł a od tamtej pory odpukać zero poważnych awarii. trzeba pilnować wymiany filtra paliwa przed zimą,ja osobiście co roku go wymieniam jesienią i mam spokój przez cała zimę,w tamtym roku wymieniłem wszystkie 4 świece żarowe bo już mi padły,no i do silnika wlewać dobry olej żeby turbina się nie zatarła za szybko,ja leję elfa 5w-40 co 15000km i jak na razie po przejechaniu 80000tyś carisma wszystko jest w porządku.Co do spalania to raczej jeżdżę w trasie i mi pokazuje 5,5 przy średniej prędkości 110-120.co do turbo dziury to ja nie zauważyłem u siebie takiego zjawiska a to może dlatego że w mocniejszej wersji jest turbo ze zmiennymi łopatkami a w tej słabszej nie i stąd ta różnica.
Anonymous - 31-07-2013, 11:53 Temat postu: Re: CARISMA 1.9 DID 115 KM problemy
Adriannn62 napisał/a: | Witam,
Od niedawna jeżdżę Carismą 2003r. 1.9 DID 115 KM Zaobserwowałem tzw. TURBOdziurę w trakcie przyspieszania. Zauważalna jest pomiędzy 2100/2300 obrotów nie wiem dlaczego przeważanie na drugim biegu. Ktoś moe spotkał się z takim zjawiskiem u Siebie?? Wyraźcie Swoją opinie o tym samochodzie? Typowe awarie?? Mam także pytanie z innej beczki Chcę wymienić rozrząd. Jaki jest koszt tego i jaki rozrząd polecacie??
Pozdrawiam,
Początkujący właściciel Carismy |
Na każdym biegu będziesz miał to zjawisako tyko przytrzymaj go dłużej na obrotach. Lekiem na to jest wyjecie i czyszczenie zaworu EGR.
POzdr.
|
|
|