To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.0 DID] Wibracje od silnika (?) podczas hamowania

bongolud - 19-07-2013, 10:41
Temat postu: [II 2.0 DID] Wibracje od silnika (?) podczas hamowania
Witam,

Potrzebuje Waszej pomocy bo po Mitsubishi ciezko mi czegos dobrego sie spodziewac.
Objaw ktory opisze istnieje od nowego kiedy to zostal zakupiony w 2010 2.0 DID.
Mianowicie podczas delikatnego hamowania, gdy samochod juz niemalze stoi (powiedzmy na swiatlach), cos zaczyna "klekotac" tak ze slychac i w kabinie i na zewnatrz, i w tym samym czasie zaczyna trzesc buda. Wrazenie jest takie jakby silnik za chwile mial zgasnac aczkolwiek obroty nie spadaja, nie wibruja nawet.
Jak zwolnie hamulec podczas toczenia, objaw natychmiast znika.
Probowalem wielu miliona rzeczy jak, ze sprzeglem, bez, na neutralnym, 2wd,4wd i nic. Zawsze jest tak samo.
Jak hamuje recznym objaw nie wystepuje.
Klekotanie jest takie jakby (nie wiem jak opisac) rozsynchronizowaly sie zawory czy jakos tak, a trzesie dokladnie tak jak przygazuje sie lekko i pusci sie gaz, wtedy 2.0did lekko bujnie silnikiem /buda, tylko ze w moim przypadku to bujanie trwa do calkowitego zatrzymania i/lub zwolnienia hamulca.
Samochod obecnie ma 27tys., a objaw istnieje od samego poczatku.
W serwisie narzekalem na to z 20 razy, bylem zarowno w serwisie w Toruniu jak i Bydgoszczy i lupa, nic. Problem polega na tym ze objaw ten jest za kazdym razem i bardzo silny poza granicami Polski (jako ze czesto podrozuje), natomiast w Polsce tylko od czasu do czasu i jak do nich jade to akurat tego nie ma - chociaz wystepuje w miare czesto.
Na poczatku objaw byl tylko gdy silinik byl zimny, obecnie ciezko znalezc jakas zaleznosc.
Pokazywalem video nakrecone serwisowi, gdzie wyraznie jest widac/slychac ten efekt, ale oni wzruszyli ramionami i tyle. (plik jest dosc duzy 32MB, ale jak ktos z Was bylby zainteresowany moge go obciac tylko do trzesienia i skompresowac bardzej)
Obecnie komunikuje sie z MMC jako ze zostalo mi 8 miesiecy gwarancji, ale bazujac na dotychczasowych doswiadczeniach niczego dobrego sie nie spodziewam.

Jesli macie jakies sugestie bylbym wdzieczny.
Dzieki.

borsak1 - 19-07-2013, 13:52

Samo chyba sobie odpowiedziałe¶ gdzie szukać dziury w całym, hamowanie ale tylko gdy hamujesz przedem na ręcznym nie masz objawów. Miałem podobnie ale u mnie akurat nie doci±gli kół po zmianie na letnie, po około 300 km wyszło szydło z worka
bongolud - 19-07-2013, 14:27

Kola zmieniane mialem z 15 razy, auto ma tak od nowosci wiec to nie to. Zmieniane byly juz tarcze, klocki, sprawdzane zawieszenie (przynajmniej tak twierdza).
Jak napisalem auto "reklamowalem" ze 20 razy (w 3 roznych serwisach) wiec chyba nie jest to tak proste.
Sprawdzane byly wszystkie parametry silnika + mase innych rzeczy o ktorych nie mam pojecia (na samochodach sie znam tyle ile musze przy takich wlasnie cyrkach).

rezon - 19-07-2013, 16:31

bongolud, to trzęsienie masz od silnika?
Spróbuj jeszcze czy jak masz wci¶nięty lekko gaz to też tak trzęsie - czyli hamujesz lew± nog± ;) Możliwe, że w jaki¶ sposób wspomaganie hamowania działa na dolot, chociaż nigdy się z czym¶ takim nie spotkałem. Raz - nie w Outku - miałem dziurawy przewód podci¶nienia i silnik zasysał nim powietrze, co powodowało wzrost zużycia paliwa, a i serwo hamulca działało dużo słabiej. Może u Ciebie też co¶ z serwem jest?

bongolud - 19-07-2013, 16:52

Thx Rezon.
Dalbym sobie .. uciac ze jest to od silnika, a juz napewno od czegos pod maska.
Napewno nie sa to hamulce.
Wyraznie slychac jak stanac obok samochodu, podczas gdy samochod sie zatrzymuje, dziwne klekotanie, cos tylko co mi osobiscie nie pasuje to moim zdaniem, aczkolwiek moge sie mylic, dzwiek ten jakby sie naklada (ale moze to byc tez wzmocnienie) na juz normalnie klekoczacy silnik.
Po prostu mam wrazenie ze silnik klekocze rowno, a jakies tam "g" do-klekowuje nie regularnie. W tym samym momencie samochodem trzesie przod/tyl do calkowitego zatrzymania lub do zwolnienia hamulca.

Probowalem z gazem ale tu jest problem, bo jak zaczyna dziwnie klekotac, to jak chce przyspieszyc musze zsunac ktoras z nog aby przyspieszyc, a wtedy samochod juz stoi, lub lekko ja zwolniam hamulec , wiec... .Jednakze pare razy mi jakby sie udalo (chociaz nie jestem bardzo pewny) i mialem wrazenie ze klekotanie jest wtedy wieksze.

Czytalem setki roznych postow na innych forach i tam ludzie z podobnymi objawiali tez stawiali na serwo lub nieszczelnosc podcisnienia. Ja nie widze zadnych roznic pod wzgledem hamowania itd, takze nie mam pojecia jak to ewentualnie zdjagnozowac.

Sugestie na temat powyzszego i innych przekazalem tez serwisowi i niby to sprawdzili...

Temat zupelnie do bani, tak mnie wk..a ten samochod, od samego poczatku same klopoty i zupelny brak frajdy z jazdy.

Aha i jeszcze jedna bardzo wazna rzecz, moze to Wam cos podpowie (wspominalem w pierszym poscie):
poza Polska objaw ten jest naprawde duzo duzo mocniejszy i wystepuje bardzo czesto. Co jest dziwne to ze po przejechaniu granicy, w Polsce jest to bardzo slabe, rzadko, czasem nie wystepuje wogole przez 2 tygodnie....

Gunner - 19-07-2013, 17:04

A dwumas?
Ja na poczatku tez wzialbym pod uwage servo i wszystkie wezyki vacum ...
Bo jak cos jest nie tak zpodcisnieniem to bedzie to sie odbijalo na pracy silnika.
I jescze co mi przychodzi do glowy to awaria jakiegos wtrysku....

bongolud - 19-07-2013, 17:07

Tez myslalem o dwumasie, na co serwis odpowiedzial ze jak dwumas to efekt bylby zawsze i nie zalezne gdzie jestem, tu czy tam, co moim zdaniem ma sens.

Do tego oznaczaloby ze dwumas bylby walniety od nowego czyli z przebiegiem 10 km...

krzychu - 19-07-2013, 17:47

Tropy można mieć 2:
- jakie¶ problemy z podci¶nieniem (np. zamienione przewody podci¶nieniowe - trzeba by prze¶ledzić z dokumentacj±)
- jaki¶ problem ze sterowaniem silnikiem podczas hamowania (outek ma jaki¶ specjalny program, że podczas hamowania odcina normalne sterowanie silnikiem, a może jaki¶ czujnik np. położenia pedału przyspieszenia daje zły odczyt czy co¶?).

toppk - 06-08-2019, 18:20

Od¶wieżę temat, bo identyczne objawy mam od jakich¶ 80 kkm. przebiegu.
Dla potomnych napiszę, że też my¶lałem, że to dwumasa. Przy 116 kkm. wymieniłem całe sprzęgło i objawy nie ustały.
To się nie dzieje przy każdym dojeĽdzie do ¶wiateł, to nie ma zwi±zku z zimnym/rozgrzanym silnikiem, ale jednak dzieje się podczas dohamowywania.
Nie jest to jakie¶ niepokoj±ce, bo wbrew pozorom, bud± i silnikiem nie trzepie strasznie, ale co nieco czuć.
Moja i mojego mechanika diagnoza - to jest wina zasyfionej klapy gasz±cej. Nie ma powodów do paniki, można z tym żyć, nic się nie dzieje złego, poza tymi drobnymi wstrz±sami wła¶nie przy dohamowywaniu i podczas gaszenia silnika.
Taki problem, to nie problem 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group