Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Wymiana paska wieloklinowego.
Adrians - 21-07-2013, 19:10 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Wymiana paska wieloklinowego. Witam,
naprawdę starałem się znaleźć podobny temat, ale wyszukiwarka zwraca niewiele pomocnych linków. Mam kilka pytań związanych z paskiem wieloklinowym:
1. Co mam zrobić z napinaczem (jak go poluzować) żeby zdemontować stary pasek i później założyć nowy?
2. Jak wymienić pasek alternatora?
3. Czy zaznaczony na zdjęciu poniżej, gumowy element koła pasowego powinien tak wystawać?
EDIT:
http://forum.mitsumaniaki...ht=wieloklinowy tutaj znalazłem nieco informacji, niestety jedno ze zdjęć wygasło.
robertdg - 22-07-2013, 08:11
Napinacz znajduje się pomiędzy pompą wspomagania, a kompresorem klimatyzacji, jeżeli się nie mylę, to potrzebne są do tego klucze 14mm, trzeba poluzować nakrętke wewnątrz rolki, następnie luzowac naciąg rolki śrubą od strony chłodnicy.
Co do koła pasowego, ten element nie powinien tak wystawać, trzeba zdemontować koło pasowe i sprawdzić czy nie uszkodziło paska zębatego rozrządu, w przeciwnym wypadku wymiana koła pasowego razem z rozrządem.
Adrians - 22-07-2013, 15:16
W rozrządzie mam sprawdzić tylko pasek czy jeszcze jakieś inne elementy oprócz niego? Jedyny dziwny objaw to czasami pojawiający się rzegot podczas pracy na zimnym silniku.
robertdg - 25-07-2013, 08:42
Jak pasek rozrządu będzie poszarpany, czy jakkolwiek uszkodzony od koła pasowego, to rolki od jego napędu oczywista sprawa, sprawdzić/wymienić - tu już decyduje budzet, tak samo pompa wody
Adrians - 25-07-2013, 14:19
Pasek wygląda ok. Jeszcze ma ponad 30 tysięcy km życia więc chyba go zostawię. Wszystkie niepokojące dźwięki i rzegoty wydostają się właśnie z koła pasowego. Jutro jadę je wymienić, bo niestety śruba mocująca jest tak mocno dokręcona, że w domowych warunkach tego nie zrobię. Dzięki za diagnozę i pomoc!
plecho1 - 26-07-2013, 00:11
Aby to odkręcić wystarczy użyć klucza nasadowego z przedłużką która pozwoli wyjść z pokrętłem poza auto. Aby zablokować silnik wystarczy aby ktoś pomógł włączając 5 bieg i wciskając hamulec. Już w różnych autach tak odkręcałem napędowe koła pasowe.
Adrians - 26-07-2013, 22:05
W moim przypadku nie chciała puścić. Nawet w warsztacie bardzo dobre i mocne klucze miały spory problem z odkręceniem tej śruby, ale ostatecznie poszła. Wszystko już śmiga, po wyjęciu stare koło pasowe rozpadło się na dwie części, także dobrze że w porę się wziąłem za naprawę.
plecho1 - 27-07-2013, 22:39
Może ktoś zamiast kleju do gwintów użył czegoś mocniejszego.
|
|
|