To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Escort XR3i Cabrio

Torp12 - 22-07-2013, 19:47
Temat postu: Escort XR3i Cabrio
Heja,

W końcu chwilka czasu aby opisać Mój niedawny zakup. Najpierw jednak chwila wstępu.

Generalnie od dłuższego czasu rozglądałem się za drugim autem w szokującym budżecie do 2,5 tyś. Po przejrzeniu dokładnie allegrosza wybór padł na Colt C50. Początkowo miał być z silnkiem 1,8 lub nawet mocna wersja 1,6 ale potem rozsądek wziął górę i szukałem 1,5. Szukałem i szukałem i szukałem, jedną okazję przegapiłem i dalej szukałem. Generalnie straszna posucha była w temacie.
Pewnego dnia pod wpływem impulsu w allegroszu zarzuciłem moją zawrotną sumę i zaznaczyłem opcje "kabriolet". Natrafiłem na Escorta i decyzja była w sumie natychmiastowa. Pierwszy wolny weekend i wycieczka aż za Świdnice :D

No i tak stałem się posiadaczem Forda Escorta Cabio w wersji XR3i z silnikiem 1,6 o mocy 100 koni z roku 1987. Co tu dużo gadać tak on wygląda:







Szybki rzut oka na motorownie:



Trzeba przyznać że mimo upływu lat ten silniczek naprawdę daje rade. Jest żwawy i bardzo równo pracuje:)

No ale mam pytanie do znawców. Otóż w układzie hamulcowym są takie oto dwa cuda. Z pompy wychodzą stale przewody i giętkie do tych właśnie okrągłych elementów. Powie mi ktoś co to za ustrojstwa??:)


Marcin-Krak - 22-07-2013, 22:07

Sympatyczne wozidełko, szczególnie na obecną porę roku :)
I wygląda nie na swoje fordowskie lata :mrgreen:

Tomii - 23-07-2013, 08:07

no ładniusi i najważniejsze że blacha zdrowa, autko z tym silnikiem powinno się trochę lepiej zbierać niż galant EA2 :)
Torp12 - 23-07-2013, 09:28

Tomii napisał/a:
autko z tym silnikiem powinno się trochę lepiej zbierać niż galant EA2 :)


Seryjny EA2 może i tak ale raczej nie Mój ;)

Jeszcze jedno pytanie mam: silnik zalany jest olejem mineralnym. Musi już pozostać na mineralnym, czy można zalać czymś lepszym? Na mineralu zrobił jakieś 2-3 tyś km.

krzysiakxxx - 23-07-2013, 10:22

Lunąłbym mu płukankę i zmienił na 10W40.
Torp12 - 23-07-2013, 10:46

krzysiakxxx napisał/a:
Lunąłbym mu płukankę i zmienił na 10W40.


Jak auto postoi dzien-dwa to po odpaleniu troche oleju przepala bo idzie niebieski dymek, więc niechciał bym za rzadkiego oleju zalac. 10w40 syntetyk czy pólsyntetyk?

Tomii - 23-07-2013, 11:29

10w40 Amsoila syntetyk ;)

przyśpieszenie Galanta po modyfikacjach mierzyłeś ? :)

Torp12 - 23-07-2013, 11:38

Tomii napisał/a:
10w40 Amsoila syntetyk ;)


Żeby podnieść wartość auta o 1/4??:)

Tomii napisał/a:
przyśpieszenie Galanta po modyfikacjach mierzyłeś ? :)


Nie na stoperze :P

Tomii - 23-07-2013, 12:22

Torp12 napisał/a:

Nie na stoperze :P


kamerka i jedziesz, a potem stoper ;)

Piwor - 26-07-2013, 23:49

Torp. Lotos 10W40 w zupełności wystarczy.
Torp12 - 27-07-2013, 21:34

Piwor napisał/a:
Torp. Lotos 10W40 w zupełności wystarczy.


Półsyntetyk?

Besiek - 28-07-2013, 08:51

Jeździłem podobnym dawno temu, jedyne różnice że nie kabrio i na gaźniku. Cudo miało 4 biegową skrzynię i potrafiło 200 lecieć. Bardzo miło wspominam to wozidełko.
Piwor - 28-07-2013, 22:35

Torp12, tak. Najzwyczajniejszy, spokojnie wystarczy.
Torp12 - 29-07-2013, 22:04

Tak wygląda rozrząd w Essim po X km i X latach:








Chyba nie wygląda źle co nie ?:)

krzysiakxxx - 07-08-2013, 15:00

Jak pisano wyżej, Lotos wystarczy :) Jest na tyle tani że nawet jak będzie troszkę ubywać to nie wyczyści portfela.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group