[XX-92]Colt C50 i starsze - kolizyjność 4G15
josie - 15-01-2007, 21:52 Temat postu: kolizyjność 4G15 Siema
Sprzedaję silnik który zalega u mnie w piwnicy.
Znalazłem potencjalnego kupca, z autem w którym najprawdopodobniej strzelił rozrząd. Ale szkoda komuś wciskać silnik jak się może okazać że wystarczy założyć pasek.
No i mam pytanie o kolizyjność 4G15 8V. Kiedyś na forum MKP ktoś się zarzekał, że jest bezkolizyjny - robił kilka obrotów wałem. Z kolei 12v jest kolizyjny bo czytałem że ktoś zawory wymieniał.
Jak sprawdzić czy pogięło zawory?
Przy okazji:
Czy miska z 4G15 podejdzie do 4G92 - jestem prawie pewien że nie, ale na wszelki wypadek pytam
Bartek - 16-01-2007, 07:04
Wałem można sobie kręcić ile się chce..... Jedynym testem kolizyjności jest:
- udstawiasz wał na znak (1 cylindter w TDC)
- próbujesz kręcić wałkiem otwierając tym zawory
Szybki i dość pewny sposób - sprawdzasz luzy zaworowe, jeżeli są krzywe - luzy będą większe niż powinny - zawory krzywe.
Co do kolizyjności - osoboście sprawdziłem, że 4g13 8V jest kolizyjny
Miska na 1000% inna
Serek - 16-01-2007, 09:13
Pytanie z cyklu: głupie pytanie - głupia odpowiedź Jak ustawić wałek na znak ( 1-wszy cyl. w TDC ) ? Po czym poznać, że ustawinie jest dobre?
Krzyzak - 16-01-2007, 10:07
dzwigienki od wszystkich zaworow tego cylindra sa luzne (zdjac pokrywe zaworow i sprawdzic reka)
Serek - 16-01-2007, 10:19
Trzeba ją ściągać ?
josie - 16-01-2007, 19:53
Serek, Chodzi Ci o ustawienie wału korbowego, aby tłok był w TDC?
Zapinasz 4-ke i ciągniesz auto aż znak na kole pasowym dolnym pokryje się ze znakiem na obudowie rozrządu.
Jeśli chodzi o położenie wałka rozrządu to tak jak Krzyzak pisze.
|
|
|