To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Schemat wymiany klocków hamulcowych

hzoable - 24-07-2013, 10:18
Temat postu: [Carisma] Schemat wymiany klocków hamulcowych
Witam, mam potrzebę wymiany klocków hamulcowych w mojej carismie, teraz pytanie czy jak kupie klocki to dostanę instrukcje montażową (raczej nie) z tego co wiem żadnej filozofii tam nie ma ale jakby ktoś miał chętnie skorzystam.
Bizi78 - 24-07-2013, 11:03

Tutaj masz opis do przodu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54118
Przy tylnych podczas wciskania tłoczka należy go wkręcać.
Najlepiej by było zaopatrzyć się w specjalny klucz do wkręcania tłoczków:
http://allegro.pl/listing...%82oczk%C3%B3w+
niektórzy stosują ścisk stolarski i klucz do szlifierki kątowej :wink: .

Student - 24-07-2013, 11:11

ok.
Kupić odpowiednie klocki np. ATE i płyn hamulcowy DOT4
1. Poluzować śruby w kołach.
2. Podnieść samochód i postawić na bezpiecznych kołkach.
3. Zdjąć koło
4. kluczem 15 lub 14 , chyb kwesta modelu odkręcić jarzmo hamulca
5. Wyjćć stare klocki
6. Ściskiem stolarskim poprzez drewienko cofnąć tłoczek
7. Zdjąć prowadnice , oczyścić stary smar, nasmarowąć nowym, sprawdzić gumki uczszelniające (ewentualnie zestawem naprawczym wymienić)
8. Założyć prowadnice
9. Włożyć nowe klocki + blaszko kontrolne
10 Przykręcić jarzmo
11. Podpompować pedałem hamulca aż do zaciśnięcia klocków na tarczy.
12. kluczem 10mm zrobić odpowietrzenie tłoczka i częściową wymianę płynu hamulcowego (robimy to przy okazji aby wywalić z obiegu stary płyn) , dolewamy do zbiornika to co ubyło.
Oczywiści dla kolejnego koła to samo.'
13. wyjeżdżamy na test na mało ruchliwą drogę i robimy delikatne hamowanie, klocki się układają, zjawisko jest takie że pierwsze hamowanie prawie nie hamuje wiec trzeb uważać z odległością do innych aut, po dwóch trzech razach materia sie spasuje i bezie układała do naszych tarcz.

Tłoczki wkręca się tylko z tyłu, przód jest nie wkręcany i nie trzeba żadnego zestawu.


Jakość tarczy (wymiana , toczenie ) pomijam i czyszczenie wszystkiego co zasyfione w tym zestawie.

Bizi78 - 24-07-2013, 11:55

Student napisał/a:
Tłoczki wkręca się tylko z tyłu, przód jest nie wkręcany i nie trzeba żadnego zestawu.

a co ja napisałem :?:
Bizi78 napisał/a:
Przy tylnych podczas wciskania tłoczka należy go wkręcać.
Najlepiej by było zaopatrzyć się w specjalny klucz do wkręcania tłoczków:

Kolega nie napisał czy wymienia przód, tył czy wszystkie naraz :wink: .

remi - 24-07-2013, 15:24

jeśli chodzi o wkręcanie tłoczków z tyłu, to ja radzę sobie dosyć masywnymi nożycami do blachy. Sprawdza się za każdym razem. Zwyczajnie je lekko otwieram, tak żeby pasowały do nacięć na tłoczku i kręcę :-)
vivare - 24-07-2013, 19:12

przed rozpoczeciem procedury wciskania jakiegokolwiek tloczka warto odkrecic nakretke zbiorniczka plynu hamulcowego. Wymien obie strony,a potem odpalaj i jedz nie rob na raty. Pamietaj zeby podpompowac pedalem hamulca zanim gdziekolwiek wyruszysz (po wymianie pierwszych kilka razy hamulce nie dzialaja zbyt dobrze). Nie musisz za kazdym razem wymieniac plynu:)
Student - 24-07-2013, 20:57

Kolega raczej z tylu ma bębny choć mogę się mylić.
remi - 25-07-2013, 00:32

Jeśli chodzi o wymiane płynu to jednak warto. Płyn jest bardzo higroskopijny i łatwo nabiera wodę, szczególnie przez gumowe przewody. Warto trochę przelać, żeby przynajmniej ten płyn co jest w przewodach wyleciał. Jak płyn ma dużo wody, to szybciej się gotuje, a jak się zagotuje to hamullce są, ale nie tam gdzie być powinny.
hzoable - 25-07-2013, 09:12

Student, Masz racje z tyłu mam bębnowe i na szczęście odpada mi zakup kluczy i kombinowanie z wykręcaniem tłoczka :) zastanawiam się czy nie wymienić całego płynu hamulcowego, napisałeś żeby częściowo go spuścić i dolać, nie jest konieczna wymiana całego płynu? tym bardziej że przy tych hamulcach nie robiłem już jakieś 5 lat :) jak kupiłem swojego miśka:P to zrobiłem do porządku hamulce w jakimś auto-japan i na każdym przeglądzie wszystko było OK ale sam czuje że już nie są żylety.
Dzięki za odpowiedzi, czeka mnie robocza sobota :roll:

Student - 25-07-2013, 09:31

Wymiana całego płynu zawsze jest zalecana, ja poleciłem wersje min. bo jak robisz przy kole to warto i płyn zrobić.
Pamiętaj że jak wymieniamy płyn to zaczynamy od koła najdalej położonego od pompy czyli:
prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.

Klocki zrobisz sam ale do płynu potrzebujesz trzecią nogę.

vivare - 27-07-2013, 10:01

To skoro namawiacie chłopa na wymiane płynu, to wypadało by go jeszcze poinformować jak układ odpowietrzyc. Bo bez tego sobie raczej nie po hamuje:)

Ja jestem zdania jeśli hamulce były dobre,a skonczyły się poprostu okładzinyto płyn może zostać ten sam. Wiadomo podczas wymiany czegokolwiek można wymienić cośjeszcze bo profilaktyka itd. Wiadomo hamulce słabe to zmieniamy płyn sprawdzamy tłoczki. Ale jeśli było jak trzeba to ja bym zostawił to narazie jak jest . Dodam jeszcze że warto przesmarować ruchome elementy jarzma (jak wiadomo przesówa się ono a nasmarowane łatwiej odpuści kiedy zdejmiemy noge z pedału hamulca)

pawelsonx - 27-07-2013, 14:07

co wy z tym płynem jakieś porwizorka.
Płyn sie wymienia co 2-3 lata cały a nie tylko cześć np z przodu.
Przy pompie abs najlepiej dać cisnienie na zbiorniczek, ja mam zestaw podpinany do wętyla koła samochodu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group