Pajero Pinin - [1.8 GDI] Pajero PININ przerywa silnik (trochę)
pozka - 24-07-2013, 22:35 Temat postu: [1.8 GDI] Pajero PININ przerywa silnik (trochę) Witam
Mam problem z pracą silnika w Pininie. Sprawa wygląda tak, że do mniej więcej 3 tys obrotów delikatnie przerywają obrotu, na ułamek sekundy co jakiś czas. No i także czasem strzeli z rury małym hukiem . Byłem w serwisie na podpięcie pod komputer, ale nie wykazało żadnych błędów. Powiedzieli że ciśnienie (na wtrysku?) powinno osiągać max do 7 barów, a podczas jazdy maksymalnie było 5.1 bara. Tylko nie potrafili wskazać przyczyny przerywania, kazali jeździć aż się coś zaświeci Jeden mechanik mówi że może to wina świec, drugi że może cewka. Podobno ze zmianą świec jakiś problem jest bo klucze jakieś specjalne mają być i nikt w pobliżu nie jest w stanie zmienić
Czy miał ktoś może podobną sytuację?
Pozdrawiam
sq9mcs - 24-07-2013, 23:13
Każda ze świec ma własną cewkę. Wymień świece a później się zobaczy
pozka - 21-08-2013, 16:28
Wymiana świec załatwiła problem w 100% Przerwa na świecach była jakieś 3mm, wiec nic dziwnego, że nie palił jak powinien:) Jadąc do mechanika komputer pokazywał spalanie 13l/100, ale autko ledwo co jechało, a po wymianie 7l
Czy jak świece są w takim stanie, to komputer nie powinien pokazać błędu?
pozdrawiam
[ Dodano: 05-09-2013, 00:46 ]
No i znów coś zaczyna delikatnie szarpać ku%^a! Tak jakby mu paliwa nie dawało... Podjade do mechanika i każe żeby filtr paliwa zamontował (bo podobno nie ma :0 ). Czytałem tu na forum też ze w pompie WC jakieś sitko jest które lubi syf zbierać, to rozkręci i zobaczy:)
Anonymous - 07-09-2013, 11:19 Temat postu: świece Cześć! Co prawda mam pininka mpi i na gazie ale..... Przerywał mi szczególnie na niższych obrotach i jak chciałem dać gazu z tych niskich obrotów. Wymieniałem cewki, przewody i nic. po wymianie świec chwilę chodził ok później znów był ten sam problem. W końcu wpadłem na "genialny" pomysł - zmniejszyłem przerwę na każdej świecy o ok 1/4 (mimo iż świece byłu prawie nowe - ok 5000 km). Po tym zabiegu chodzi jak nowy - żadnych przerywań nawet jak ciągnę go od ok 1000 obrotów. Może spróbuj zrobić tak samo - nie zaszkodzi a może pomóc. Pozdrawiam!!!
Piotrek4 - 09-09-2013, 10:14 Temat postu: Re: świece
gtur1 napisał/a: | Cześć! Co prawda mam pininka mpi i na gazie ale..... Przerywał mi szczególnie na niższych obrotach i jak chciałem dać gazu z tych niskich obrotów. Wymieniałem cewki, przewody i nic. po wymianie świec chwilę chodził ok później znów był ten sam problem. W końcu wpadłem na "genialny" pomysł - zmniejszyłem przerwę na każdej świecy o ok 1/4 (mimo iż świece byłu prawie nowe - ok 5000 km). Po tym zabiegu chodzi jak nowy - żadnych przerywań nawet jak ciągnę go od ok 1000 obrotów. Może spróbuj zrobić tak samo - nie zaszkodzi a może pomóc. Pozdrawiam!!! |
Jakie świece i kable kupowałeś?? Również przymierzam się do wymiany.
Ile Ci pali przy obecnych temperaturach??
Anonymous - 11-09-2013, 18:17 Temat postu: Re: Re: Świece Świece NGK trochę lepsze niż te standardowe NGK (ale nie kupuj irydowych), kabelki też NGK no. RC-ME96. Na świecach zmniejszyłem troszkę przerwę, bo mi przerywał na standardzie - zrobione już ok 1000km i żadnego przerwania
Co do palenia to nie mam lekkiej nogi i wychodzi mi ok 10-11l na trasie, w terenie ok 13l .
sq9mcs - 11-09-2013, 22:42
Mój na irydowych chodzi bez zarzutów a zrobiłem na nich jakieś 30tyś km.
kuuuba777 - 12-09-2013, 12:48
gtur1 napisał/a: | zmniejszyłem przerwę na każdej świecy o ok 1/4 |
A jaka jest prawidłowa wartość przerwy z książki serwisowej? Bo czasem przy niskich obrotach tez mi tak skacze a świece są jak nowe.
Anonymous - 12-09-2013, 16:04
Nie wiem jaka jest prawidłowa przerwa na świecach ale polecane w książce serwisowej swiece NGK BKR5R-11 mają dla mojego pininka za dużą. U mnie było dokładnie tak samo - na niskich obrotach lubiał przerywać jak dodawałem gazu. Po zmniejszeniu o ok 1/4 przerywanie silnika zniknęło. Za każdą wymianą świec będę tak samo robił
karina111 - 17-06-2014, 09:12
Cześć . Mam problem z moim Pinin . Od dwóch dni przy dodawaniu gazu przerywa mi silnik naciskając pedał gazu do końca trochę się to uspokaja ale zaświeca się żółta kontrolka silnika , nie zwróciłam uwagi na spalanie w tym czasie , ale ledwo wyjeżdżam pod górkę ... druga sprawa to palenie , często nawet trzy cztery razy próbuje palić , przekręcam kluczyk a tu nic , zero reakcji a jak już zacznie kręcić to dość długą chwile mi zajmuje za nim go zapale ... jaka może być przyczyna , co mam zrobić ? Proszę o pomoc bo mam 40 km do pracy w jedną stronę i będę uziemiona , a jest co raz gorzej...
sq9mcs - 17-06-2014, 18:18
Podłącz OBD skaner sprawdź jakie są błędy w komputerze silnika. Kiedy wymieniałaś filtr paliwa??
cezare - 18-06-2014, 16:49
we wtyczce diagnostycznej zewrzyj pin 1 z 4 kawałkiem drutu - tak odczytasz błędy.
będzie Ci mrYgać kontrolka CheckEngine - długie mrugniecie dziesiątki, krótkie - jedności - u Ciebie obstawiam 5 długich i 6 krótkich ..
karina111 - 20-06-2014, 13:49
Filtr wymieniałam w styczniu tego roku.
[ Dodano: 24-09-2014, 14:46 ]
Pomóżcie !!! minęły 3 miesiące , samochód stał na warsztacie 2 miesiące mechanik wymieniał pompy jedna za drugą (straciłam fortunę) , padały jak muchy - wszystkie .... A samochód dalej nie naprawiony , pompa nie daje ciśnienia samochód szarpie i jest coraz gorzej ... co robić???
[ Dodano: 24-09-2014, 14:51 ]
|
|
|