To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 GDI] Pajero PININ przerywa silnik (trochę)

pozka - 24-07-2013, 22:35
Temat postu: [1.8 GDI] Pajero PININ przerywa silnik (trochę)
Witam

Mam problem z pracą silnika w Pininie. Sprawa wygląda tak, że do mniej więcej 3 tys obrotów delikatnie przerywają obrotu, na ułamek sekundy co jakiś czas. No i także czasem strzeli z rury małym hukiem :) . Byłem w serwisie na podpięcie pod komputer, ale nie wykazało żadnych błędów. Powiedzieli że ciśnienie (na wtrysku?) powinno osiągać max do 7 barów, a podczas jazdy maksymalnie było 5.1 bara. Tylko nie potrafili wskazać przyczyny przerywania, kazali jeździć aż się coś zaświeci :) Jeden mechanik mówi że może to wina świec, drugi że może cewka. Podobno ze zmianą świec jakiś problem jest bo klucze jakieś specjalne mają być i nikt w pobliżu nie jest w stanie zmienić :D

Czy miał ktoś może podobną sytuację?
Pozdrawiam

sq9mcs - 24-07-2013, 23:13

Każda ze świec ma własną cewkę. Wymień świece a później się zobaczy
pozka - 21-08-2013, 16:28

Wymiana świec załatwiła problem w 100% :) Przerwa na świecach była jakieś 3mm, wiec nic dziwnego, że nie palił jak powinien:) Jadąc do mechanika komputer pokazywał spalanie 13l/100, ale autko ledwo co jechało, a po wymianie 7l :p

Czy jak świece są w takim stanie, to komputer nie powinien pokazać błędu?

pozdrawiam

[ Dodano: 05-09-2013, 00:46 ]
No i znów coś zaczyna delikatnie szarpać ku%^a! Tak jakby mu paliwa nie dawało... Podjade do mechanika i każe żeby filtr paliwa zamontował (bo podobno nie ma :0 ). Czytałem tu na forum też ze w pompie WC jakieś sitko jest które lubi syf zbierać, to rozkręci i zobaczy:)

Anonymous - 07-09-2013, 11:19
Temat postu: świece
Cześć! Co prawda mam pininka mpi i na gazie ale..... Przerywał mi szczególnie na niższych obrotach i jak chciałem dać gazu z tych niskich obrotów. Wymieniałem cewki, przewody i nic. po wymianie świec chwilę chodził ok później znów był ten sam problem. W końcu wpadłem na "genialny" :) pomysł - zmniejszyłem przerwę na każdej świecy o ok 1/4 (mimo iż świece byłu prawie nowe - ok 5000 km). Po tym zabiegu chodzi jak nowy - żadnych przerywań nawet jak ciągnę go od ok 1000 obrotów. Może spróbuj zrobić tak samo - nie zaszkodzi a może pomóc. Pozdrawiam!!!
Piotrek4 - 09-09-2013, 10:14
Temat postu: Re: świece
gtur1 napisał/a:
Cześć! Co prawda mam pininka mpi i na gazie ale..... Przerywał mi szczególnie na niższych obrotach i jak chciałem dać gazu z tych niskich obrotów. Wymieniałem cewki, przewody i nic. po wymianie świec chwilę chodził ok później znów był ten sam problem. W końcu wpadłem na "genialny" :) pomysł - zmniejszyłem przerwę na każdej świecy o ok 1/4 (mimo iż świece byłu prawie nowe - ok 5000 km). Po tym zabiegu chodzi jak nowy - żadnych przerywań nawet jak ciągnę go od ok 1000 obrotów. Może spróbuj zrobić tak samo - nie zaszkodzi a może pomóc. Pozdrawiam!!!



Jakie świece i kable kupowałeś?? Również przymierzam się do wymiany.
Ile Ci pali przy obecnych temperaturach??

Anonymous - 11-09-2013, 18:17
Temat postu: Re: Re: Świece
Świece NGK trochę lepsze niż te standardowe NGK (ale nie kupuj irydowych), kabelki też NGK no. RC-ME96. Na świecach zmniejszyłem troszkę przerwę, bo mi przerywał na standardzie - zrobione już ok 1000km i żadnego przerwania :)
Co do palenia to nie mam lekkiej nogi i wychodzi mi ok 10-11l na trasie, w terenie ok 13l :) .

sq9mcs - 11-09-2013, 22:42

Mój na irydowych chodzi bez zarzutów a zrobiłem na nich jakieś 30tyś km.
kuuuba777 - 12-09-2013, 12:48

gtur1 napisał/a:
zmniejszyłem przerwę na każdej świecy o ok 1/4

A jaka jest prawidłowa wartość przerwy z książki serwisowej? Bo czasem przy niskich obrotach tez mi tak skacze a świece są jak nowe.

Anonymous - 12-09-2013, 16:04

Nie wiem jaka jest prawidłowa przerwa na świecach ale polecane w książce serwisowej swiece NGK BKR5R-11 mają dla mojego pininka za dużą. U mnie było dokładnie tak samo - na niskich obrotach lubiał przerywać jak dodawałem gazu. Po zmniejszeniu o ok 1/4 przerywanie silnika zniknęło. Za każdą wymianą świec będę tak samo robił :)
karina111 - 17-06-2014, 09:12

Cześć . Mam problem z moim Pinin . Od dwóch dni przy dodawaniu gazu przerywa mi silnik naciskając pedał gazu do końca trochę się to uspokaja ale zaświeca się żółta kontrolka silnika , nie zwróciłam uwagi na spalanie w tym czasie , ale ledwo wyjeżdżam pod górkę ... druga sprawa to palenie , często nawet trzy cztery razy próbuje palić , przekręcam kluczyk a tu nic , zero reakcji a jak już zacznie kręcić to dość długą chwile mi zajmuje za nim go zapale ... jaka może być przyczyna , co mam zrobić ? Proszę o pomoc bo mam 40 km do pracy w jedną stronę i będę uziemiona , a jest co raz gorzej...
sq9mcs - 17-06-2014, 18:18

Podłącz OBD skaner sprawdź jakie są błędy w komputerze silnika. Kiedy wymieniałaś filtr paliwa??
cezare - 18-06-2014, 16:49

we wtyczce diagnostycznej zewrzyj pin 1 z 4 kawałkiem drutu - tak odczytasz błędy.
będzie Ci mrYgać kontrolka CheckEngine - długie mrugniecie dziesiątki, krótkie - jedności - u Ciebie obstawiam 5 długich i 6 krótkich ..

karina111 - 20-06-2014, 13:49

Filtr wymieniałam w styczniu tego roku.

[ Dodano: 24-09-2014, 14:46 ]
Pomóżcie !!! minęły 3 miesiące , samochód stał na warsztacie 2 miesiące mechanik wymieniał pompy jedna za drugą (straciłam fortunę) , padały jak muchy - wszystkie .... A samochód dalej nie naprawiony , pompa nie daje ciśnienia samochód szarpie i jest coraz gorzej ... co robić???

[ Dodano: 24-09-2014, 14:51 ]
:( :( :( :( :( :( :( :( :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group