Pajero III - Wariujące migacze
Zakatek - 26-07-2013, 12:55 Temat postu: Wariujące migacze Mam od pewnego czasu problem z moim Pajero minowicie migacze "szybko" migają. Taką przypadłość miała moja pajorka z 2001, ale tam po prostu do jednego z tylnich dostawała się woda i rdzewiały styki. Problem rozwiązałem, ale pojaiwł się w drugiej z 2005. Napisze może jak to wygląda. W kloszach nie ma grama wody, wszystkie styki wyglądają jak nowe. W lewym urwał się kabelek od pozycji, ale wszystko ładnie zabezpieczone i zlutowane na nowo.
Co jeszcze mogę sprawdzić, albo jakim sposobem dojść do tego co robi zwarcie?
Bardzo dziekuje za odpowiedzi
tomquat - 26-07-2013, 14:51
a żarówki masz wszystkie OK? bo jak się jedna przepali to wtedy szybciej migają.
(wiem oczywista porada, ale chyba lepiej zacząć od prostszych spraw )
Zakatek - 26-07-2013, 15:53
Wszystkie dziają. Może być tak że jedna z nich ma mniejszą sprawność i jest na granicy przepalenia i to powoduje zwarcie? Dodam że po odłaczeniu mogaczy z tyłu ( odłaczenie kabli) problem nadal występuje więc to chyba wina tyłu? Duzo pytan, bardzo dużo troche to niebezpieczne bo z tyłu migacxy nie widać (żarówka nie zapala się praktycznie, jest ledwo widoczne mrugnięcie).
Zastanawia mnie jedno. Migacze działają prawidłowo po włączeniu awaryjnych (trójkąt).
artmit1 - 26-07-2013, 20:08
To może być problem masy a w zasadzie jej braku lub dużej rezystancji na styku kabel masowy-nadwozie. Będzie efekt przepalonej żarówki i szybkiego mrugania. Sprawdz masy albo daj dodatkowy kabelek łączący żarówkę z masą( czyli popraw masę ) .Powinno pomóc
Arturo
PiotrC - 01-08-2013, 17:22
Masz przepalony bezpiecznik lub bezpieczniki w skrzynce pod maską. sprawdź wymień i będzie ok
plecho1 - 01-08-2013, 22:39
PiotrC napisał/a: | Masz przepalony bezpiecznik lub bezpieczniki w skrzynce pod maską. sprawdź wymień i będzie ok |
Jakby spalił się bezpiecznik, to kierunki w ogóle by nie migały.
PiotrC - 02-08-2013, 15:04
Witam !
Może w Carismie jest tak prosto ale niestety nie w Pajero III Zawsze staram się podsuwać rady sprawdzone przeze mnie lub wiarygodnych Kolegów Temat kierunkowskazów przerabiałem kilka dni wcześniej. Podłączyłem do samochodu przyczepę, która miała totalne zwarcie w instalacji. Poszedł postój a kierunkowskazy zaczęły się zachowywać identycznie jak opisał to Kolega. Przód i boki szybko pulsowały a tył ledwo się żarzył. Awaryjne prawidłowo. Byłem przekonany, że stopił się kabel masowy lub poszedł przerywacz jednak zacząłem od bezpieczników. Były spalone dwa, jeden postoju /10A/ i drugi 15A. Po wymianie wszystko działa bez zarzutu !
Podobnie miałem jakiś czas temu z ABS. Nagle zapaliła się kontrolka ABS i wszystkie kontrolki trakcji. Przestraszony zacząłem liczyć kasę Po konsultacji ze Zbyszkiem padło na pompę ABS, nie było jej słychać. Jednak dla pewności pojechałem sprawdzić na kompie. W jednym warsztacie stwierdzili, że brak jest jakichkolwiek błędów i rozłożyli ręce, w drugim to samo jednak zauważyli informację o braku świateł stopu. Szybkie sprawdzenie bezpieczników, wymiana jednego i wszelkie problemy zniknęły !! Stówę zapłaciłem za wymianę bezpiecznika ale bardzo chętnie wyjąłem ją z kieszeni Samochód jest z 2006, bez jakichkolwiek ingerencji mechaników. Myślę, że takie informacje mogą rozwiązać Kolegom wiele problemów.
Pozdrawiam
Fajnie by było gdyby Kolega dał znać co było z jego kierunkami.
Zakatek - 20-08-2013, 23:16
Okazało się że winowajcą była radosna twórczość jakiegoś niemieckiego elektromechanika, który zasilanie wziął z gniazdka w bagażniku. Już wszystko uporządkowane i działa prawidłowo.
Pozostała mi jeszcze kwestia świateł przeciwmgielnych z tyłu. Posiadam klosze dokładnie takie jak tu na zdjęciu (wybaczcie że posiłkuję cudzym zdjęciem)
http://img19.allegroimg.p...3/95/3473139592
I tu znów dziwnym trafem nie jest tak jak być powinno. Zakładam że czerwone klosze powinny są odpowiedzialne za przeciwmgłowe? U mnie przerobione na pozycje.
Moje pytanie. Czy mogę wmontować światło przeciwmgłowe poniżej jako czerwona żarówkam a wyżej wymienić i tak nieoryginalną oprawkę na dwuwłókową i mieć pozycję i stop?
Dziękuje
Sebastian_T - 21-08-2013, 10:41
Ja mam klosze od Zbyszka (nie widzę ich na stronie, nie mogę więc pokazać). Górne białe to wsteczny, środek to pozycja/stop, a dolna żarówka (tam, gdzie standardowo są p-mgłowe, w tych lampach bez pozycji/stopu) to kierunek. Pociągnąłem kabelek od przewodu z wtyczki lampy na dół, do zderzaka, i p-mgłowe zapalają mi się w tych dolnych, w zderzaku (obie, prawa i lewa). Migałki z tyłu mam 4, w górnych lampach i w dolnych, bo już mi się nie chciało odcinać
|
|
|