To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Różnice w rocznikach 2009/2012

bugi156 - 01-08-2013, 00:59
Temat postu: Różnice w rocznikach 2009/2012
Jako, że to mój pierwszy post WITAM wszystkich serdecznie!

Od jakiegoś czasu szukam dla siebie samochodu. Jak tylko zobaczyłem Lancera Sport Back trafiłem na to forum i po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że to będzie właśnie on. Poleciałem do salonu zobaczyć jak dokładnie wygląda z zewnątrz i w środku ( niestety na parkingach ciężko go znaleźć :) ) Ładne wnętrze i wbrew temu co się naczytałem- fajne plastiki w porównaniu z moim Fiatem Stilo.
Mam jednak zamiar kupić używkę ( polskiego pochodzenia) z rocznika 2009 i mam następujące pytanie.
Czy zaszła jakaś zmiana we wnętrzu Lancera SB i rocznik 2012 ma inne materiały w środku niż 2009? W modelu z 2012 na górnej części drzwi jest guma, niżej- w miejscu przycisków plastik a w miejscu na łokieć kawałek skóry/dermy bądź ponownie tej gumy. Czy tak samo jest w starszym modelu 2009? Jakie są ewentualnie różnice?

Mam kawałek po samochód i chciałbym wiedzieć czego się spodziewać, aby móc się przygotować psychicznie jeśli wnętrze nie jest jednak takie samo:)

Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam

marcowoj - 01-08-2013, 07:46

W roczniku 2009 w wersjach inform i invite jest twardy plasik w drzwiach tam gdzie ta "ekoskóra" jest materiał. Zmiany o których piszesz są od modelu 2012. Jeszcze też sojler w wersji sportback jest inny, w modelu 2009 jest taki łukowato wygięty i bardziej na tylną szybę zachodzi. opis zmian w artykule poniżej.

http://www.press.mitsubis...z-w-salonach-/7

piker - 01-08-2013, 09:31

Od my2011 zmieniły się zegary oraz nieznacznie komputer pokładowy.
W silniku 1.8 zaszły pierwsze zmiany, obniżono moc do 140KM /normy spalin?/ oraz inaczej zestopniowano skrzynię. Niższe obroty, mniejsze spalanie, ciszej.

marcowoj napisał/a:
W roczniku 2009 w wersjach inform i invite jest twardy plasik w drzwiach tam gdzie ta "ekoskóra" jest materiał. Zmiany o których piszesz są od modelu 2012. Jeszcze też sojler w wersji sportback jest inny, w modelu 2009 jest taki łukowato wygięty i bardziej na tylną szybę zachodzi. opis zmian w artykule poniżej.

http://www.press.mitsubis...z-w-salonach-/7


Faktycznie w my2012 w miejscu materiału jest ekoskóra ale tylko z przodu. Z tyłu materiał zastąpili... plastikiem. W starszych i z tyłu i z przodu jest materiał.
Marcowoj, o jakich plastikach na drzwiach mówisz? O górnym pasie? One w ogóle się zmieniły? Macałem my2012 i faktycznie są miękkie. Nie miałem możliwości macać starszej wersji... Może ktoś napisze jak to wygląda.
Mi jakoś ten większy spoiler się podoba :D

marcowoj - 01-08-2013, 09:42

Z wyglądu plastik w górnym pasie drzwi przednich jest ten sam tylko w MY2012 jest miękki a we wcześnijszych modelach twardy. Z tyłu jest twardy tak jak wcześniej.
bugi156 - 01-08-2013, 10:34

Skoro wygląda to praktycznie tak samo ( czyt. bardzo dobrze ) a różnica tkwi tylko w detalach i "czuciu" powierzchni to jak dla mnie ok. Może nie jestem zbyt wymagający:) Deska rozdzielcza i konsola środkowa rozumiem że bez zmian?
Szkoda trochę tego nowego " wyciszonego silnika" ale przy większych prędkościach bardziej mnie denerwuje pęd powietrza niż dźwięk silnika. Najwyżej zainwestuję w wyciszenie samochodu co polepszy komfort i audio jednocześnie.

maniax86 - 01-08-2013, 11:45

bugi156 napisał/a:
Deska rozdzielcza i konsola środkowa rozumiem że bez zmian?
bugi156,
bez zmian
bugi156 napisał/a:
Szkoda trochę tego nowego " wyciszonego silnika" ale przy większych prędkościach bardziej mnie denerwuje pęd powietrza niż dźwięk silnika. Najwyżej zainwestuję w wyciszenie samochodu co polepszy komfort i audio jednocześnie.

Ja należe chyba do mniejszości ale wyciszenie lancera mi w ogóle nie przeszkadza.... powiem więcej podoba mi się jego "klank" na jest na wysokich obrotach.... na tyle że jak planuję sobie trochę poszaleć to wyłączam radio żeby słyszeć "ryk" silnika :wink:
Jak jeździsz z włączonym audio to przy dużych prędkościach nie powinno ci przeszkadzać wyciszenie lancera...

bugi156 - 01-08-2013, 14:59

maniax86 napisał/a:

Ja należe chyba do mniejszości ale wyciszenie lancera mi w ogóle nie przeszkadza.... powiem więcej podoba mi się jego "klank" na jest na wysokich obrotach.... na tyle że jak planuję sobie trochę poszaleć to wyłączam radio żeby słyszeć "ryk" silnika :wink:
Jak jeździsz z włączonym audio to przy dużych prędkościach nie powinno ci przeszkadzać wyciszenie lancera...


Myślę, że nie powinno mi to przeszkadzać. Jeżdżę zawsze z radyjkiem ale raczej na średniej głośności. No chyba, że siedzi obok żona i przekręca do wartości cichych. Wszystko zależy z jakiego samochodu się ktoś przesiada. Jeździłem Stilo 1,4 16V i przy prędkościach 120+ było głośno od pędu powietrza a silnik brzmiał słabo. Tydzień temu go sprzedałem i czekając na nowe auto jeżdżę Pandą siostry ( bez wspomagania i klimatyzacji- MASAKRA) i zmieniłem zdanie co do głośności w stilo:)

Lucas123w - 01-08-2013, 15:07

Przy 120km/h w Lancerze zaśniesz :D a jak już wyciszać to okolice nadkoli, najbardziej słychać opony. Opory powietrza jak dla mnie nie słyszalne, chyba że jedzie się powyżej 160km/h to coś tam słychać. :D
Luk - 01-08-2013, 15:11

maniax86 napisał/a:
bugi156 napisał/a:
Deska rozdzielcza i konsola środkowa rozumiem że bez zmian?
bugi156,
bez zmian

A nie wszedł przypadkiem po 2009 r. kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami (oraz wskaźnik temperatury na nim na stałe)?

marcowoj - 01-08-2013, 15:15

Luk napisał/a:
maniax86 napisał/a:
bugi156 napisał/a:
Deska rozdzielcza i konsola środkowa rozumiem że bez zmian?
bugi156,
bez zmian

A nie wszedł przypadkiem po 2009 r. kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami (oraz wskaźnik temperatury na nim na stałe)?


Nie ma kolorowego wyświetlacza.

Lucas123w - 01-08-2013, 15:16

Luk napisał/a:
A nie wszedł przypadkiem po 2009 r. kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami (oraz wskaźnik temperatury na nim na stałe)?


W najwyższej wersji tylko, obrotomierz z prędkościomierzem zostały zamienione miejscami.

.swat. - 01-08-2013, 16:57

W nowej wersji zmieniono ustawienie tłumika końcowego. W SB fabrycznie wyglądało to tak jakby rura się obluzowała i dodatkowo po około roku użytkowania tłumik końcowy był lekko żółtawy. Receptą na to okazało się pomalowanie tłumika końcowego na kolor czarny. Efekt bardzo zadowalający !!! W nowych tłumik ustawiony jest już o 90 stopni w stosunku do poprzedniego, ale nadal wygląda nieciekawie, nawet gorzej.

Receptą w obu seriach byłby dyfuzor od Raillarta, ale wydatek około 2000 złotych studzi najbardziej gorące zapały.

Kupowanie natomiast no name mija się z celem i jest to zwykłe kaleczenie rzemiosła.

bugi156 - 01-08-2013, 22:57

No ta rura wygląda faktycznie nieciekawie. Trochę poprawia to końcówka a z dyfuzorem to już jest bardzo fajnie. Czytałem w tematach, że w niektórych ASO można za 1300 go złapać z montażem i lakierowaniem. Nie zmienia to faktu, że to nadal sporo za kawałek plastiku:)

A jeszcze takie pytanie w SB 1.8 z roku modelowego 2010 rozrząd jest na łańcuszku czy pasku?

Trik - 02-08-2013, 00:36

bugi156 napisał/a:
A jeszcze takie pytanie w SB 1.8 z roku modelowego 2010 rozrząd jest na łańcuszku czy pasku

:roll: Wszystkie silniki benzynowe w Lancerze zwanym "X", bez względu na rok modelowy, są na łańcuchu rozrządu.

bugi156 - 02-08-2013, 21:46

Dzięki. A wiesz czy w MY10 była możliwość domówienia ksenonów przy zakupie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group