[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Różnice w rocznikach 2009/2012
bugi156 - 01-08-2013, 00:59 Temat postu: Różnice w rocznikach 2009/2012 Jako, że to mój pierwszy post WITAM wszystkich serdecznie!
Od jakiegoś czasu szukam dla siebie samochodu. Jak tylko zobaczyłem Lancera Sport Back trafiłem na to forum i po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że to będzie właśnie on. Poleciałem do salonu zobaczyć jak dokładnie wygląda z zewnątrz i w środku ( niestety na parkingach ciężko go znaleźć ) Ładne wnętrze i wbrew temu co się naczytałem- fajne plastiki w porównaniu z moim Fiatem Stilo.
Mam jednak zamiar kupić używkę ( polskiego pochodzenia) z rocznika 2009 i mam następujące pytanie.
Czy zaszła jakaś zmiana we wnętrzu Lancera SB i rocznik 2012 ma inne materiały w środku niż 2009? W modelu z 2012 na górnej części drzwi jest guma, niżej- w miejscu przycisków plastik a w miejscu na łokieć kawałek skóry/dermy bądź ponownie tej gumy. Czy tak samo jest w starszym modelu 2009? Jakie są ewentualnie różnice?
Mam kawałek po samochód i chciałbym wiedzieć czego się spodziewać, aby móc się przygotować psychicznie jeśli wnętrze nie jest jednak takie samo:)
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
marcowoj - 01-08-2013, 07:46
W roczniku 2009 w wersjach inform i invite jest twardy plasik w drzwiach tam gdzie ta "ekoskóra" jest materiał. Zmiany o których piszesz są od modelu 2012. Jeszcze też sojler w wersji sportback jest inny, w modelu 2009 jest taki łukowato wygięty i bardziej na tylną szybę zachodzi. opis zmian w artykule poniżej.
http://www.press.mitsubis...z-w-salonach-/7
piker - 01-08-2013, 09:31
Od my2011 zmieniły się zegary oraz nieznacznie komputer pokładowy.
W silniku 1.8 zaszły pierwsze zmiany, obniżono moc do 140KM /normy spalin?/ oraz inaczej zestopniowano skrzynię. Niższe obroty, mniejsze spalanie, ciszej.
marcowoj napisał/a: | W roczniku 2009 w wersjach inform i invite jest twardy plasik w drzwiach tam gdzie ta "ekoskóra" jest materiał. Zmiany o których piszesz są od modelu 2012. Jeszcze też sojler w wersji sportback jest inny, w modelu 2009 jest taki łukowato wygięty i bardziej na tylną szybę zachodzi. opis zmian w artykule poniżej.
http://www.press.mitsubis...z-w-salonach-/7 |
Faktycznie w my2012 w miejscu materiału jest ekoskóra ale tylko z przodu. Z tyłu materiał zastąpili... plastikiem. W starszych i z tyłu i z przodu jest materiał.
Marcowoj, o jakich plastikach na drzwiach mówisz? O górnym pasie? One w ogóle się zmieniły? Macałem my2012 i faktycznie są miękkie. Nie miałem możliwości macać starszej wersji... Może ktoś napisze jak to wygląda.
Mi jakoś ten większy spoiler się podoba
marcowoj - 01-08-2013, 09:42
Z wyglądu plastik w górnym pasie drzwi przednich jest ten sam tylko w MY2012 jest miękki a we wcześnijszych modelach twardy. Z tyłu jest twardy tak jak wcześniej.
bugi156 - 01-08-2013, 10:34
Skoro wygląda to praktycznie tak samo ( czyt. bardzo dobrze ) a różnica tkwi tylko w detalach i "czuciu" powierzchni to jak dla mnie ok. Może nie jestem zbyt wymagający:) Deska rozdzielcza i konsola środkowa rozumiem że bez zmian?
Szkoda trochę tego nowego " wyciszonego silnika" ale przy większych prędkościach bardziej mnie denerwuje pęd powietrza niż dźwięk silnika. Najwyżej zainwestuję w wyciszenie samochodu co polepszy komfort i audio jednocześnie.
maniax86 - 01-08-2013, 11:45
bugi156 napisał/a: | Deska rozdzielcza i konsola środkowa rozumiem że bez zmian? | bugi156,
bez zmian
bugi156 napisał/a: | Szkoda trochę tego nowego " wyciszonego silnika" ale przy większych prędkościach bardziej mnie denerwuje pęd powietrza niż dźwięk silnika. Najwyżej zainwestuję w wyciszenie samochodu co polepszy komfort i audio jednocześnie. |
Ja należe chyba do mniejszości ale wyciszenie lancera mi w ogóle nie przeszkadza.... powiem więcej podoba mi się jego "klank" na jest na wysokich obrotach.... na tyle że jak planuję sobie trochę poszaleć to wyłączam radio żeby słyszeć "ryk" silnika
Jak jeździsz z włączonym audio to przy dużych prędkościach nie powinno ci przeszkadzać wyciszenie lancera...
bugi156 - 01-08-2013, 14:59
maniax86 napisał/a: |
Ja należe chyba do mniejszości ale wyciszenie lancera mi w ogóle nie przeszkadza.... powiem więcej podoba mi się jego "klank" na jest na wysokich obrotach.... na tyle że jak planuję sobie trochę poszaleć to wyłączam radio żeby słyszeć "ryk" silnika
Jak jeździsz z włączonym audio to przy dużych prędkościach nie powinno ci przeszkadzać wyciszenie lancera... |
Myślę, że nie powinno mi to przeszkadzać. Jeżdżę zawsze z radyjkiem ale raczej na średniej głośności. No chyba, że siedzi obok żona i przekręca do wartości cichych. Wszystko zależy z jakiego samochodu się ktoś przesiada. Jeździłem Stilo 1,4 16V i przy prędkościach 120+ było głośno od pędu powietrza a silnik brzmiał słabo. Tydzień temu go sprzedałem i czekając na nowe auto jeżdżę Pandą siostry ( bez wspomagania i klimatyzacji- MASAKRA) i zmieniłem zdanie co do głośności w stilo:)
Lucas123w - 01-08-2013, 15:07
Przy 120km/h w Lancerze zaśniesz a jak już wyciszać to okolice nadkoli, najbardziej słychać opony. Opory powietrza jak dla mnie nie słyszalne, chyba że jedzie się powyżej 160km/h to coś tam słychać.
Luk - 01-08-2013, 15:11
maniax86 napisał/a: | bugi156 napisał/a:
Deska rozdzielcza i konsola środkowa rozumiem że bez zmian?
bugi156,
bez zmian |
A nie wszedł przypadkiem po 2009 r. kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami (oraz wskaźnik temperatury na nim na stałe)?
marcowoj - 01-08-2013, 15:15
Luk napisał/a: | maniax86 napisał/a: | bugi156 napisał/a:
Deska rozdzielcza i konsola środkowa rozumiem że bez zmian?
bugi156,
bez zmian |
A nie wszedł przypadkiem po 2009 r. kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami (oraz wskaźnik temperatury na nim na stałe)? |
Nie ma kolorowego wyświetlacza.
Lucas123w - 01-08-2013, 15:16
Luk napisał/a: | A nie wszedł przypadkiem po 2009 r. kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami (oraz wskaźnik temperatury na nim na stałe)? |
W najwyższej wersji tylko, obrotomierz z prędkościomierzem zostały zamienione miejscami.
.swat. - 01-08-2013, 16:57
W nowej wersji zmieniono ustawienie tłumika końcowego. W SB fabrycznie wyglądało to tak jakby rura się obluzowała i dodatkowo po około roku użytkowania tłumik końcowy był lekko żółtawy. Receptą na to okazało się pomalowanie tłumika końcowego na kolor czarny. Efekt bardzo zadowalający !!! W nowych tłumik ustawiony jest już o 90 stopni w stosunku do poprzedniego, ale nadal wygląda nieciekawie, nawet gorzej.
Receptą w obu seriach byłby dyfuzor od Raillarta, ale wydatek około 2000 złotych studzi najbardziej gorące zapały.
Kupowanie natomiast no name mija się z celem i jest to zwykłe kaleczenie rzemiosła.
bugi156 - 01-08-2013, 22:57
No ta rura wygląda faktycznie nieciekawie. Trochę poprawia to końcówka a z dyfuzorem to już jest bardzo fajnie. Czytałem w tematach, że w niektórych ASO można za 1300 go złapać z montażem i lakierowaniem. Nie zmienia to faktu, że to nadal sporo za kawałek plastiku:)
A jeszcze takie pytanie w SB 1.8 z roku modelowego 2010 rozrząd jest na łańcuszku czy pasku?
Trik - 02-08-2013, 00:36
bugi156 napisał/a: | A jeszcze takie pytanie w SB 1.8 z roku modelowego 2010 rozrząd jest na łańcuszku czy pasku |
Wszystkie silniki benzynowe w Lancerze zwanym "X", bez względu na rok modelowy, są na łańcuchu rozrządu.
bugi156 - 02-08-2013, 21:46
Dzięki. A wiesz czy w MY10 była możliwość domówienia ksenonów przy zakupie?
|
|
|