To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Utrata mocy DI-D

marek28 - 03-08-2013, 17:21
Temat postu: Utrata mocy DI-D
Witam - co się mogło stać?? Jak zwykle było OK i z dnia na dzień zaczął tracić moc. Po mieście to jakoś idzie, ale jeśli chodzi o trasę to masakra !!!! pedał gazu do dechy, a on mało nie stanie. Jak rozpędzam się powoli, to się jakoś rozbuja, ale o jakimś nagłym przyspieszeniu to można zapomnieć. Co byście mi proponowali w kierunku diagnozy tego zamulenia. pozdrawiam
bgregor - 04-08-2013, 16:17

A kontrolka awarii silnika świeci się ?
Jeśli tak to masz uruchomiony tryb awaryjny silnika.

marek28 - 04-08-2013, 18:52

Żadna kontrolka nie świeci, wygląda jak by było wszystko w normie.
Student - 05-08-2013, 07:17

Nieszczelność w układzie turbiny lub sama turbina.
marek28 - 09-08-2013, 06:35

Oprócz spadku mocy jeszcze doszło zwiększone spalanie. A może to coś jest w układzie powietrza ? Turbina jakby trochę głośniej chodziła, ale chyba jest szczelna bo żadnych wycieków nie widać. Ten spadek mocy zaczyna być odczuwalny również i przy ruszaniu kiedy turbina jeszcze nie pracuje, czyli jeszcze na niskich obrotach. Tu może być EGR, ale przy wyższych obrotach EGR już chyba nie pracuje, a mocy też brak. Pozdrawiam i proszę o radę.
drtymf - 09-08-2013, 14:32

Sprawdź dokładnie wszystkie rury na dolocie.
Spróbuj też dorzucić jakiegoś STP czy coś do paliwa może przetka trochę wtryski.
Filtry paliwa i powietrza jak dawno wymieniałeś?

zaqos - 11-08-2013, 09:58

Podjedź gdzieś na komputer, koszt diagnostyki to ok. 100 zł. Mi dopiero na komputerze wyszło, że padły mi świece żarowe i przez to silnik nie zachowywał się normalnie.
milo - 11-08-2013, 16:35

marek28 napisał/a:
pedał gazu do dechy, a on mało nie stanie

Sprawdz sitko w baku czy przypadkiem nie jest zasyfione przez to utrudniony przepływ paliwa

Student - 12-08-2013, 07:41

Świece nie mają nic do rzeczy jak już odpalił to ma chodzić.
Albo układ zasilania paliwem , wiec na początku filtr paliwa pod maską (20zł) potem szukać dalej, aby nie pompa paliwa, jak z układem paliwa jest ok. to szukać w zasilaniu turbiny i EGR

kamiljan - 25-08-2013, 00:37

jelsi kopci to najczesciej przyczyna jest peknieta rura cisnieniowa od turbo do aluminiowego krucca ...
marek28 - 27-08-2013, 19:10

Kopcenia nie ma !!! wszystko wygląda na szczelne, ale też mam podejrzenie że może to być EGR. Napęd zaworu pracuje bo go sprawdziłem, ale nie mogę wyjąć samego zaworu do czyszczenia bo nie mogę go wyjąć - tak się zapiekł.
Japko - 14-09-2013, 15:55

A przepływomierz powietrza? Właśnie mi mechanik wymienił i zupełnie inaczej przyspiesza. Odepnij kabel od przepływomierza i się przejedź.
futrzany - 15-09-2013, 19:56

zawór otwarcia turbiny i już
kamyczekc - 22-09-2013, 21:47

Witam

Czy zawór ten jest na przedniej grodzi ? czy chodzi o czujnik podciśnienia ?

U mnie właśnie buczy nieznośnie, jak zapalę silnik.
Eksperymentowałem i jak zdjąłem wężyk do turbiny, stracił moc, ale bez sygnalizowania usterki.
Pomogło ponowne uruchomienie silnika ( oczywiście wężyk wrócił na swoje miejsce ).

henrykMSS - 07-11-2013, 19:25

Miałem taki sam przypadek na III gaz do dechy a on ledwo 50km/godz.po jakimś czasie wszystko wracało do normy.Pomogła wymiana filtra paliwa,chociaż stary nie był za brudny.Spece polecili mi MANA albo inny jakiś niemiecki(nie pamiętam jaki) nie polecają tych tańszych


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group