[96-02]Colt CJ0 - Orginalny centralny zamek - proszę o pomoc!
rastarpce - 06-08-2013, 11:02 Temat postu: Orginalny centralny zamek - proszę o pomoc! Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i potrzebuję pomocy. Nie mam możliwości wejścia do działu KUPIĘ/SPRZEDAM z tego względu, że mam konto od niedawna.
Czy pomoże mi ktoś w zdobyciu sterownika/modułu centralnego zamka orginalnie montowanego w Colcie ? To jest taka niebieska puszeczka wpięta od tyłu w skrzynkę z bezpiecznikami pod deską rozdzielczą. Niestety mój moduł się spalił i pilnie poszukuję drugiego. Mój Colcik to Cj0 1.3 GLX. Numer tej centralki to mr2287 60.
Z góry dziękuje i przepraszam za problem
bialyjayz - 06-08-2013, 23:03
przepraszam że się wtrące sam w swoim colcie z tym że CAO miałem podobny problem co ty, kupiłem sobie sterownik "steelimen" i wszystko działa jak należy-alarm,centralka z kluczyka, kierukowskazy przy zamykaniu i otwieranniu...mój 2 lata temu kosztował 75 zł + 4 piwa dla kolegi bo parę godzinek walczył z kabelkami -do dziś działa bez zarzutu
http://www.altimplus.pl/i...emart&Itemid=42
rastarpce - 07-08-2013, 07:18
Źle mnie zrozumiałeś kolego. Ja potrzebuję fabrycznego, takiego który był seryjnie montowany w Coltach, taką centralkę z pilotami też mam, a żeby ją podłączyć to muszę mieć sprawny oryginał, który steruje otwieraniem obu stron po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy bądź pasażera. Chyba, że ten oryginalny nie jest mi do szczęścia potrzebny ale wydaje mi się, że raczej jest.
KR2YCHO - 30-09-2013, 22:57
A ja mam pytanie co jest potrzebne żeby zamontować sobie centralny zamek (bez pilota) w Mitsubishi Colt CJ0. Mój fabrycznie nie ma centralnego zamka. Rozumiem że dwa siłowniki w drzwi trzeba coś przerabiać? trzeba puszczać nowe kable?
KR2YCHO - 02-11-2013, 21:23
Już tez posiadam, wyciągnąłem z innego Colta CJ0. Ale jest problem bo centralny nie działa.
Założyłem w drzwiach elektryczne lusterka, wiązkę elektryczną oraz siłowniki centralnego: podłączyłem głośniki, podłączyłem lusterka no i podłączyłem siłowniki centralnego. Tylko co do lusterek to nie mam jeszcze tego kabla co się podłącza do przycisku sterowania lusterkami ale to chyba nie może być przyczyna braku centralnego? Bezpiecznik w skrzynce już miałem wsadzony 20A, czy brakuje może jeszcze przekaźnika? Czy po prostu siłowniki od centralnego są popsute? Jak to sprawdzić?
londolut - 03-11-2013, 11:19
KR2YCHO, ściągnij sobie serwisówkę z działu download otwórz 42.pdf na stronie 30 i prześledź według opisu Procedure 9 czy wszystko ok.
KR2YCHO - 06-11-2013, 12:34
Nie mogłem znaleźć, tego o czym napisałeś do colta CJ0.
Ale sytuacja się zmieniła na plus, działają mi już elektryczne lusterka, ale nie działa centralny zamek... Może mi ktoś napisać które z tych miejsc jest na przekaźnik do centralnego zamka?
Ten panel jest podglądowy, ale taki sam jest w Colcie CJ0.
londolut - 06-11-2013, 14:34
Obstawiam, że pierwszy od lewej na górze ale czekam jeszcze na schematy.
Bizi78 - 06-11-2013, 15:34
londolut napisał/a: | Obstawiam, że pierwszy od lewej na górze ale czekam jeszcze na schematy. |
A to czasem nie jest od tylnej wycieraczki
ludinho1 - 06-11-2013, 16:56
londolut napisał/a: | Obstawiam, że pierwszy od lewej na górze ale czekam jeszcze na
schematy. |
luknij na swoją pocztę
[ Dodano: 06-11-2013, 16:57 ]
rastarpce napisał/a: | Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i potrzebuję pomocy. Nie mam możliwości wejścia do działu KUPIĘ/SPRZEDAM z tego względu, że mam konto od niedawna.
Czy pomoże mi ktoś w zdobyciu sterownika/modułu centralnego zamka orginalnie montowanego w Colcie ? To jest taka niebieska puszeczka wpięta od tyłu w skrzynkę z bezpiecznikami pod deską rozdzielczą. Niestety mój moduł się spalił i pilnie poszukuję drugiego. Mój Colcik to Cj0 1.3 GLX. Numer tej centralki to mr2287 60.
Z góry dziękuje i przepraszam za problem |
mam taką centralkę na sprzedaż
londolut - 06-11-2013, 18:04
ludinho1 napisał/a: | luknij na swoją pocztę | Dzięki.
Bizi78 napisał/a: | A to czasem nie jest od tylnej wycieraczki | Nie wiem z czego ale mój strzał okazał się błędny.
Centralny zamek realizowany jest za pomocą ETACS-ECU, który znajduje się z tyłu skrzynki bezpieczników. Silniki sterowane są bezpośrednio z niego i nie uczestniczy w tym żaden przekaźnik. Jeśli nie działa centralny to albo padło ETACS, albo masz gdzieś przerwę na kablach, albo gdzieś brak którejś części instalacji.
KR2YCHO - 06-11-2013, 18:57
Ten ETACS-ECU to to niebieskie?
Fabrycznie nie miałem centralnego zamka, napisze co kupiłem i zamontowałem wydaje mi się że niczego nie brakuje:
- Dwa siłowniki
- Wiązka elektryczna w drzwiach
(Od strony kierowcy - zasilanie głośnika, lusterek, siłownika centralnego zamka)
(Od strony pasażera - zasilanie głośnika, lusterek, siłownika centralnego zamka, oraz kabelek do klamki)
Jeśli chodzi o ewentualna przerwę w instalacji to raczej bym zostawił na sam koniec bo wiązka na której jest centralny zamek to ta sama wiązka na której sa podłączone lusterka i głośniki a te rzeczy mi działają.
To ten kabelek do klamki który jest w instalacji w drzwiach pasażera (poza tym wszystko jest tak samo jak w drzwiach kierowcy):
Jak sprawdzić czy siłownik w ogóle działa? może warto od tego zacząć?
londolut - 06-11-2013, 19:58
KR2YCHO, masz schematy od ludinho1?
ludinho1 - 06-11-2013, 20:09
ten sterownik u mnie wygląda inaczej. jest cały koloru jasno niebieskiego a u ciebie czarny z granatową naklejką. ? powinien być poprzez piny wpięty w czarną puchę z bezpiecznikami i oprócz tego mieć wyjście do podłączenia kostki z przewodami.
a i powiedz mi taką rzecz. czy u ciebie były przewody wypuszczone z zamka pasażera zakończone tą białą kostką? tzn przygotowane pod ewentualny montaż. będę demontował siłowniki jutro ( łatwo się je wyjmuje?) i niewiem czy muszę również z zamka ten kawałek wydobyć aby to było kompletne dla potencjalnego klienta
KR2YCHO - 06-11-2013, 20:53
londolut napisał/a: | KR2YCHO, masz schematy od ludinho1? |
Nie, nic takiego nie mam.
ludinho1 W drzwiach nie miałem żadnych przewodów poza tym do głośnika, czyli tylko dwoma.
To dziwne bo z jednej strony fabryka daje gotowe przewody do świateł przeciwmgielnych za zderzakiem, ale których nie ma w wyposażeniu samochodu, a tu z drugiej strony gdzie jest więcej dłubania nie puszcza przynajmniej instalacji elektrycznej w drzwiach oraz do przycisków na desce rozdzielczej.
Siłowniki demontuje się w miarę łatwo, trzeba najpierw odczepić cięgna te od klamki, później odkręcić śrubkę od prowadnicy szyby, później 3 śrubki od siłownika (o ile jest to siłownik a nie tylko zwykły zamek bez elektryki) i wyciągasz przez tą szeroką szczelinę w drzwiach, jak masz w drzwiach jeszcze zamontowany taki styropian (chyba te colty po lifcie to mają) to trzeba ten styropian odkręcić bo ci siłownik nie wyjdzie.
Oczywiście piszę jak było w moim egzemplarzu nie ręczę że w każdym tak jest, może to tak jak w FSO raz montowali tak a raz inaczej
|
|
|