To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Przyspieszanie z włączoną klimatyzacją - szar

szdymek89 - 06-08-2013, 15:20
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Przyspieszanie z włączoną klimatyzacją - szar
Panowie, nie mogłem znaleźć wątku pasującego do objaw z moją Carismą 1.8 GDI (po faceliftingu, rok produkcji 2002, przebieg 200k km).

Samochód nie był używany 1 miesiąc. Przez ten czas miał odłączony akumulator. Po podpięciu akumulatora, wyjechaniu z garażu i przejechaniu około 300m włączyłem klimatyzację. Podczas podjazdu pod wzniesienie (większe obciążenie silnika, bieg 2, około 30 km/h) samochód zaczął szarpać. Miał problem z utrzymaniem obrotów, silnik zaczynał się jakby dławić (nie miał mocy). Wyłączyłem klimatyzację i wszystko wróciło do normy. Pojechałem zatankować paliwo ponieważ miałem mało - wskazówka leżała na 0, ale rezerwa się jeszcze nie świeciła :) Zatankowałem 27 litrów PB95 Eurosuper na Orlenie. Przy podjeździe pod inną górkę (również na klimatyzacji, bieg 3) ta sama sytuacja. Pomyślałem, że ma to związek z podjazdami. Na prostej drodze przy włączonej klimatyzacji bardziej wcisnąłem pedał gazu (bieg 4 około 60-70 km/h) jednak samochód zamiast płynnie przyspieszyć, zaczął szarpać i zrywać jak poprzednio. Dodam, że objawy nie występują przy wyłączonej klimatyzacji. Podobnie jeżeli jedzie się na 5-tym biegu około 110-120 i rozpędza się powoli.

Podsumowując: problem z szarpaniem pojawia się przy niższych prędkościach przy bardziej wciśniętym pedale przyspieszenia (większym obciążeniu silnika) z włączoną klimatyzacją.

Stąd pytanie do Was, czy spotkaliście się z podobną sytuacją / czy podejrzewacie jakąś usterkę / ewentualne dalsze wskazówki co mógłbym zrobić / sprawdzić, żeby poprawnie zdiagnozować usterkę? :)

radek8622 - 06-08-2013, 15:31

szarpanie przerywanie to wielka dziura i wiele przyczyn.Natomiast wskazówka że takie akcje są przy klimie to być może coś ze sprężarką klimatyzacji.Może się zastała albo zatarta jest.Spróbuj pod obciążeniem ogrzewania na szybę z tyłu oraz jak dasz ogrzewanie z nawiewu tylko zrób to oddzielnie.
szdymek89 - 06-08-2013, 15:39

Ok, dzisiaj będę testował. Dzięki :)

Ps. może coś być z tą sprężarką klimatyzacji, bo mimo, że autko było używane wcześniej niż 1 miesiąc temu, to nie potrafię powiedzieć czy była włączana klimatyzacja (samochodem jeździli sporadycznie moi rodzice).

Bizi78 - 06-08-2013, 18:11

szdymek89, a uczyłeś autko obrotów :wink: .
Może w tym leży problem.

robert78 - 06-08-2013, 18:52

trzeba nauczyc auto obrotow powinno pomoc byl odlaczony aku wiec wszystkoo sie zresetowalo
Batmanikus - 08-08-2013, 10:16

Że się tak wtrącę. A jak to zrobić? Ja wczoraj odłączałem aku bo zmieniałem radio ale po tym fakcie samochód normalnie odpaliłem i pojechałem zatankować. Nic się nie działo...
radek8622 - 08-08-2013, 15:57

Batmanikus,

1) Uruchom silnik, pozwól nagrzać sie silnikowi aż temperatura w chłodziwa osiągnie temperaturę 85
Kiedy temperatura osiągnie 85 lub więcej przełącz stacyjkę w pozycje ON
2) Przełącz stacyjkę w pozycje OFF by zatrzymać silnik
3) Po 10 lub więcej sekundach uruchom ponownie silnik
4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wyłączona
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
5) Zatrzymaj Silnik
6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja: Włączona (temperatura ustawiona na maksymalne chłodzenie, dmuchawy na najwyższą prędkość
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
7) Powtórz kroki (5) i (6)

Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnątrz jest 20 lub więcej i gdy klimatyzacja chodziła cały czas można pominąć krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przełączy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik może sie samoistnie zatrzymać. W tym wypadku wyczyść przepustnice i powtórz
krok (1) i każdy następny

Batmanikus - 12-08-2013, 10:21

Już wiem czemu mi działa normalnie. Bo to temat dla GDI a ja mam 1.6 ;) Ale może komuś się przyda ;)
szdymek89 - 26-08-2013, 10:33

Jako, że nie uczyłem autka obrotów dodam kilka moich obserwacji, może komuś się przydadzą:

- po przejechaniu około 1000 km szarpanie przy włączonej klimatyzacji i dynamiczniejszym przyspieszaniu niemal całkowicie ustało. Obecnie autko szarpnie może raz / dwa razy na 200 km

- zaraz po podłączeniu akumulatora i zrobieniu tego 1000 km zauważyłem bardzo wysokie spalanie w moim mitsu. Na trasie 300 km średnie zużycie paliwa to około 8l ! Ostatni wypad na Air Show do Radomia to już +- 7l mimo niezmienionego charakteru jazdy - świeciła się kontrolka GDI.

Coraz bardziej przypuszczam, że samochód musi uczyć się obrotów od początku, ale szkoda, że w trasie, czego konsekwencją był problem z szarpaniem i wyższe zużycie paliwa (w międzyczasie miałem niegroźną stłuczkę i nawet myślałem, że paliwo mi wycieka z baku! :D nawet przez myśl mi przesła sprzedaż Cari - właśnie przez wysokie zużycie paliwa ).

Podsumowując: dzisiaj uczę samochód obrotów ze względu na wysokie zużycie paliwa (obecnie około 7l w trasie, przed wypięciem akumulatora było to około 5,5l - na 100 km). Napiszę jak moje obserwacje po przejechaniu kolejnej trasy. Radek8622 - dzięki za instrukcję, że nie musiałem szukać na forum :)

SHARK1979 - 26-08-2013, 11:52

W sumie włączenie klimy w GDI naprawdę jest odczuwalne i jak kogoś wciągnąć szybciej na trasie to wyłączam bo muli autko :D
szdymek89 - 27-08-2013, 08:59

Wczoraj nauczyłem autko obrotów, jak napisał Radek8622. Zeszło ponad pół godziny. Następnie zresetowałem licznik średniego zużycia paliwa i pojechałem na myjnię. W Warszawie, około godziny 19 (nie ma dużego ruchu i korków) na odcinku 6 km średnie zużycie paliwa wyniosło (jak wskazał komputer) 6,3l. Odniosłem również wrażenie, że samochód był bardziej czuły na wciśnięcie pedału gazu i jakoś tak poruszał się z większą lekkością. Wydaje się więc, że nauka obrotów pomogła i spalanie powróciło do normy. Jak zrobię jakąś dłuższą traskę to napiszę jak wrażenia i zużycie paliwa ;) Dzięki wszystkim zaangażowanym w temat! Pozdrawiam! :)
ross - 29-08-2013, 17:14

W mojej Carismie też czasami w pierwszym momencie przyspieszania następują szarpnięcia i zauważyłem że trzeba jechać energicznie do 6tys obrotów to później szarpanie znika.Reasumując podejrzewam winowajcę paliwo,a wprawienie silnika w wyższe obroty powoduje lepsze przepalenie oraz oczyszczenie układu wydechowego-czarna chmura z rury , jest to moja sugestia.
SHARK1979 - 29-08-2013, 22:31

ross napisał/a:
czarna chmura z rury ,

To na pewno :D
Tu i tam piszą że po środku do czyszczenia wtryskiwaczy mniej kopci troszkę :wink:

ross - 30-08-2013, 16:24

SHARK1979, Stosuję ten środek http://www.autokosmetyki....yny_250ml_b.jpg
SHARK1979 - 02-09-2013, 11:36

ross,
Ten już lałem wcześniej a teraz jeszcze poszedł Xeramic do czyszczenia wtryskiwaczy taki czerwony :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group