To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Carisma 1.6 silver diamond :)

Batmanikus - 10-08-2013, 16:05
Temat postu: Carisma 1.6 silver diamond :)
Samochód faktycznie został zmieniony pod wpływem emocji. Moja strausieńka Vectra z 1994 roku odmłodniała o jakieś 10 lat po serwisie, który ją spotkał jakieś dwa lata temu ale rdza, która zdobywała coraz to większe obszary zaczęła mnie skłaniać ku zmianie samochodu.
Oczywiści jak to bywa w amatorce pierwsze co zrobiłem to zacząłem szukać Vectry B, Audi A4, później Corolle aż moja dziewczyna zaproponowała... Galanta :biggrin: Popukałem się w czoło ale po kilku dniach przemyślałem sprawę i coś tam zostało. Galant jednak okazał się zbyt kosztowną (obecnie) dla mnie inwestycją ale od Galanta do Carismy była krótka droga.
Najpierw poszukiwania u handlarzy, które kończyły się nerwem z powodu zmarnowanych pieniędzy na wydane paliwo. Później przyszła kolej na posiadaczy. I tak po krótkim czasie stałem się szczęśliwym właścicielem Carismy Comfort 1.6 70 kW (95 KM?) z granatową tapicerką :) rocznik chwalebny 1999 ;)

Wcześniej posiadałem wspomnianą Vectrę, która była ze mną do...

... różańca... i





...do tańca :mrgreen:





A więc płynąc do brzegu... W poniedziałek 5. sierpnia stałem się właścicielem wcześniej wspomnianej Carismy. Przebieg udokumentowany 135 tyś (z groszami), stan wzorowy :mrgreen:

Co dostałem w zestawie:
- trzy kluczyki, szary jeszcze z fabrycznym smarem
- zimowe koła z kołpakami Mitsubishi
- bogatą historię serwisową (nie mylić historią napraw)
- kwit z wymianą rozrządu przy przebiegu 121 tyś w czerwcu 2012 (z serwisu w mieście sprzedawcy)

Minusem jest spotkanie tyłu ze słupkiem ale nie rzuca się to w oczy ;)


(fotki na szybko z tel bom w robocie, obiecuję to poprawić)









Prace wykonane dotychczas:
- wymiana akumulatora na całkiem nowy z Vectry
- wymiana radia na to z Vectry
- umycie
- zatankowanie do pełna


Zobaczymy co dalej... :)
Aha. Jest plan na instalację podtlenku gazotu. Pytanie - zdać się na fachową fachowość fachowca czy może jest jakiś konkretny zestaw, który idealnie działa z Carismą 1.6?

krzysiakxxx - 12-08-2013, 14:10

4 lata temu szukałem takiej cari (ale GDI mnie odstraszył w kwestii LPG, a nie chciałem słabszego auta)... ale koniec końców kupiłem vectrę b :)

Ogólnie ładne autko.

Batmanikus - 12-08-2013, 15:12

Ja szukałem Vectre B 20 + podtlenek ale wszystko było zżarte. Męczyły nie kolejne zapewnienie sprzedawców, że wszytko jest okej...
Obawiałem się trochę 1.6 bo w Vectrze w ogóle nie daje rady ale pocieszałem się, że przy podobnej wadze mam 30 KM więcej... I faktycznie jest trochę lepiej. Szkoda, że nie robili Carismy 2.0 z jakimś normalnym silnikiem 8)

krzysiakxxx - 12-08-2013, 15:23

W vectrze B dopiero 2,0 daje radę, choć już miesiąc po zakupie żałowałem że nie brałem 2,5. U mnie w sumie zakup vectry był przypadkiem, jak zresztą każdy inny zakup auta :D Szukałem czegoś innego a zobaczyłem ją i kupiłem :mrgreen:
Batmanikus - 03-09-2013, 21:05

Pierwsza większa modyfikacja. STAG-4.












Batmanikus - 16-10-2013, 17:29

Kupując samochód poprzedni właściciel wręczył mi uciętą wtyczkę oraz kulę haka mówiąc, że samochód miał hak ale oni go odłączyli bo "coś tam". Mam wrażenie, że gdy doszło do klepnięcia w słupek mogły się pochrzanić kable i nie potrafili tego zrobić.
Co prawda zajęło nam z bratem trochę czasu na rozgryzienie co i jak ale się udało. Steinhof wrócił do łask (na foto nowe gniazdo z wiązką, nowa blaszka z tabliczką znamionową i stara kula) :D





W innym temacie rogal133 pytał się mnie jak jest podłączony hak w Carismie. Niestety trzeba ciąć zderzak. Na szczęście ja już kupiłem z zamontowanym. Mniej więcej tak to wygląda:














Gdy kupowałem samochód moją uwagę przykuł bardzo mocno podniesiony przód (dla przypomnienia z pierwszego posta):



Po czasie okazało się, że samochód krzywo stoi - prawa strona wyżej od lewej o jakieś 3 cm - jakby ktoś założył dwie różne sprężyny. Trza było coś z tym zrobić. Szybko zanabyłem sprężyny Jamex -40 mm i oto efekt:





Niestety po wymianie okazało się, że poprzednie sprężyny są... takie same :shock: :doubt: :roll:





Co mogą oznaczać te kropki namalowane sprayem (zielone i niebieskie)?
Co mogło spowodować, że samochód stał aż tak krzywo skoro sprężyny są takie same a obecnie (po wymianie) samochód stoi prawidłowo?

I na koniec małe czyszczonko nawilżonymi chusteczkami z supermarketu - 2 minuty dla relaksu 8)

Przed



Po


mkm - 01-11-2013, 03:49

Batmanikus napisał/a:

Co mogą oznaczać te kropki namalowane sprayem (zielone i niebieskie)?

Kropki lub inne oznaczenia kolorystyczne to po prostu dobór sprężyn w pary, a ogólnie pisząc oznaczenie ich twardości.
Batmanikus napisał/a:
Co mogło spowodować, że samochód stał aż tak krzywo skoro sprężyny są takie same a obecnie (po wymianie) samochód stoi prawidłowo?

Wróżenie z fusów.
Może coś miałeś krzywo skręcone? Może sprężyny miały różne twardości i jedna strona siadała, a druga nie? może jak Ci się zawias "ułoży" na nowych sprężynach to też będzie stać krzywo?
Za mało danych :mrgreen:

Batmanikus - 04-11-2013, 22:35

Dziś wymiana z bracholem zrobiliśmy Carismę na nowe tarcze i kloce :D



















:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)


Hugo - 04-11-2013, 22:51

Nie smaruje się prowadnic zacisków hamulcowych smarem miedzianym. Lubi się zapiekać. Służy do tego specjalna pasta firmy ATE.
Piwor - 05-11-2013, 19:41

Hugo, nie znasz się. Forum wie lepiej!

Co do Carismy, całkiem ładnie utrzymana, środek czyściutki. ;)

m6riano - 10-11-2013, 17:40

Ja tam bym miedzianego nigdy nie wsadził...wolałbym już chyba wazeline..;-)
Batmanikus - 13-11-2013, 15:46

Dziś trochę kosmetyki - dywaniki Petex oraz mata z rynienką do bagażnika. Kupiłem też koło dojazowe ale ma 60 cm wysokości przy reszcie kół 14 calowych.

koło dojazdowe założone


tyle wolnego miejsca




Mam nadzieję, że w razie czego ujadę :mrgreen:

Batmanikus - 15-11-2013, 15:03

Cholera.... Tak myślę, że 125/90 to trochę za wysoki profil... Koło ma 60 cm średnicy i jest wyższe od pozostałych. Jaki powinienem mieć prawidłowy rozmiar (felga 15 cali)? Poszukam po oponiarzach, może mi zmienią gumę...
RoBSoN_97 - 19-11-2013, 13:32

Batmanikus napisał/a:
Dziś trochę kosmetyki - dywaniki Petex oraz mata z rynienką do bagażnika. Kupiłem też koło dojazowe ale ma 60 cm wysokości przy reszcie kół 14 calowych.

koło dojazdowe założone


Wysłany: 15-11-2013, 15:03
Cholera.... Tak myślę, że 125/90 to trochę za wysoki profil... Koło ma 60 cm średnicy i jest wyższe od pozostałych. Jaki powinienem mieć prawidłowy rozmiar (felga 15 cali)? Poszukam po oponiarzach, może mi zmienią gumę...



Nie wiem czym się martwisz...
Nic nie zmieniaj. Koło masz idealne, w sam raz ;)
W Carismie przedliftowej średnica koła wynosi przy fabrycznym kole 596,1 mm ( 185/65/R14) a Ty masz jeszcze poliftową. Różnica 3,9mm to żadna (Nowej tej opony to na pewno nie masz więc już masz pewnie z 596mm ;) )
Na 15" powinna być opona 195/55 lub alternatywa, masz tu stronkę, po przeliczaj sobie jakie rozmiary opon Cię interesują:
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

Piwor - 19-11-2013, 21:45

RoBSoN_97 napisał/a:
Na 15" powinna być opona 195/55


195/60/15



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group