[97-04]Galant EAxA/W - Przekładnia kierownicza - stuki, przeskoki kierownicy
crystal280184 - 11-08-2013, 15:45 Temat postu: Przekładnia kierownicza - stuki, przeskoki kierownicy Witam
Mam nietypowy problem, który pojawił się niedawno (niecałe 2 miesiące temu) i stopniowo się nasila. Gdy wyjeżdżam rano do pracy to po za "przeskokami kierownicy" (brak płynności) jest wszystko ok. Natomiast gdy samochód jest rozgrzany (po postoju na parkingu w słońcu lub po jeździe minimum 15-20 min) to podczas skręcania wydobywa się dziwny dźwięk (nie metaliczny,raczej coś w rodzaju tarcia elementów gumowych). Dodatkowo wspomaganie działa ciężej. 2 miesiące temu samochód miałem w warsztacie (wymieniałem amorki,tarcze i klocki z przodu oraz jeden wahacz prosty) i powiedzieli że mam maglownice do regeneracji ponieważ usłyszeli jakieś stuki z okolic przekładni oraz zauważyli jakiś wyciek. Wtedy po prostu nie miałem wystarczającej ilości gotówki na wszystko więc zrezygnowałem. Czy to rzeczywiście może być przekładnia? Mam możliwość zrobienia tego teraz bo w środę wyjeżdżam w dłuższą trasę i chciałbym mieć sprawne autko. Proszę was o pomoc.
Płyn do wspomagania ostatnio dolewałem bo było poniżej minimum.
pozdrawiam
milo - 11-08-2013, 16:16
Tu masz więcej http://forum.mitsumaniaki...nia+kierownicza
To jasne jak cieknie i dolewasz oleju to maglownica do regeneracji
crystal280184 - 11-08-2013, 18:43
Dzięki wielkie za odpowiedź. Muszę jeszcze skontaktować się z mechanikiem który mi to sprawdzał czy rzeczywiście z maglownicy coś cieknie. Napisałem tak ale pewności nie mam (ostatnio dużo czytałem i mogło mi się coś pomieszać ). Ok, a gdyby nie ciekło to te objawy o których pisałem też mogą świadczyć o uszkodzonej maglownicy?
pozdrawiam
kwi84567 - 13-08-2013, 12:06
Tak, mogą i radzę Ci się pośpieszyć z naprawami bo jak zauważyłeś jest coraz gorzej. Jak poczekasz za długo to będziesz jeszcze płacił za holowanie
artufcb - 17-08-2013, 10:44
witam, ja mam taki problem:
na zimnym i ciepłym silniku, nie ma znaczenia, gdy przekręcę kierownicę do końca w jedną i drugą stronę to słychać trzeszczenie i obroty troszkę spadają. Ojciec mi powiedział, że to jakiś zawór w pompie wspomagania się odzywa i żebym się dowiedział czy tak powinno być więc pytam auto mam od 2 tygodni, poprzedni właściciel wymieniał pompę, nawet mi oddał starą w gratisie. Wycieków żadnych nie ma, płynu nie ubywa. Co na to poradzić?
milo - 17-08-2013, 15:56
artufcb napisał/a: | gdy przekręcę kierownicę do końca w jedną i drugą stronę to słychać trzeszczenie |
Moze pasek sie slizga bo w tym skrajnym punkcie jest największe obciażenie ,powinien byc jeszcze czujnik do podbicia obrotów było o tym gdzies na forum
GRIZZLY - 08-04-2019, 09:54
Cześć
Mamy pytanko .... czy jest ktoś w stanie przybliżyć mi kroki przy demontażu przekładni ?? Przede wszystkim chodzi mi o to czy będę w stanie ja wysunąć bez większych problemow czy może będzie potrzeba demontażu części zawieszenia albo innych podzespołów ??
Hugo - 08-04-2019, 10:20
Jak masz aluminiowy wózek zawieszenia, a jeśli to 2,5 V6 z 2002 r. to masz to po opuszczeniu wydechu pod silnikiem, wybiciu końcówek drążków kierowniczych ze zwrotnic, odłączeniu i odkręceniu wszystkich przewodów od płynu od przekładni i odkręceniu śruby zabezpieczającej przekładnię do kolumny kierowniczej powinieneś ją wymanewrować i wyjąć dołem.
GRIZZLY - 08-04-2019, 11:51
Dziękuję bardzo za informacje .... mam jeszcze jedno pytanko .... co masz na myśli pisząc Cytat: | po opuszczeniu wydechu pod silnikiem | Czy będę musiał zdemontować cześć wydechu czy wystarczy np rozpiąć go w okolicach katalizatora ??
Hugo - 08-04-2019, 14:02
Tak, odkręcić go od kolektorów i odpiąć gumowe wieszaki przy katalizatorze pod podwoziem, choć to drugie może nie być konieczne.
GRIZZLY - 08-04-2019, 14:15
Dzięki za pomoc
|
|
|