To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jako, że jestem stały w uczuciach... ELW

booohal - 18-08-2013, 08:29
Temat postu: Jako, że jestem stały w uczuciach... ELW
Witajcie.
Z racji częściowej masakry mojego starego EA2A

musiałem nabyć coś nowego.

Decyzja o ponownym nabyciu Galanta wcale nie była taka oczywista, jako, że niestety nie jest bezobsługowy, tak delikatnie mówiąc. Może Impreza kombi, Forester, 323F Sportive? Ale zaraz, zaraz. Chłopie, przecież to wszystko nawet w jednej dziesiątej nie ma tego uroku co Miś. Zacząłem więc szukać Gala. Może kombi? Tak! Kombi to jest to! Sedanem to się nic nie da przewieźć. Na Allegro tolerancja zakrojona więc od 160KM, manual, kombi. No ale nic ciekawego nie było. A to za drogi, a to 97'', a to srebrny, a to, a tamto. Gorzej jak z babą...
Czas płynie, a ja dygam na piechotę jak ten głupi. Dodatkowo wyjazd w rodzinne strony tuż, tuż. Trza coś kupić!
Tolerancja okrojona z kombi. Też nic. Znowu zacząłem szukać byle auta. Ale Galant cały czas z tyłu głowy.
I w końcu pojawił się sedan, fiolet, V6, manual. Jedziemy do Opola!
Szybka przejażdżka, oglądnięcie dookoła - nie jest źle, bierzemy.
I tak oto mam ''nowego'' Misia:



Wyposażenie standardowe + TCL, grzane fikołki, tempomat. Chyba tyle.

Więcej fotek będzie jak troszkę ogarnę stan lakieru.
Na tą chwilę do zrobienia:
-Coś grzechocze na każdym biegu między 1300, a 1800obr. Mam nadzieję, że to tylko plecionki do wymiany.
-Kompleksowo zająć się hamulcami. Nowe tarcze, klocki + zawór porcjowania won.(o dziwo jest 276/24, a myślałem, że tylko Sport Edition z tego rocznika ma)
-Wymiana oleju w skrzyni biegów (haczy dwójka na zimnym)
-Na zimnym gubi czasami całkowicie obroty. Czasami kompletnie nie reaguje na pedał gazu.
-Antena od radia przeskakuje na ząbkach.

Zastanawiam się czy felg nie dać znowu w Racing White akryl:)

Na razie to tyle na temat. Będę na bieżąco zdawał relacje i zadawał pytania ;)

robertdg - 18-08-2013, 09:32

booohal napisał/a:
Na zimnym gubi czasami całkowicie obroty. Czasami kompletnie nie reaguje na pedał gazu.
Może być przez tempomat, poradze Ci tak jak u KucharZ http://forum.mitsumaniaki...21830&start=225 odepnij sterowanie tempomatem od przepustnicy, KucharZowi Bartek i Tomek pomogli sciągnąc węzyk z vacum actuator'a i problem znikł, dalej to już nalezy postępowac tak jak sugeruje manual ;-)
Sunderland86 - 18-08-2013, 09:48

Nie przerzucisz do niego felg z rozbitka?

Oby się sprawował jak najdłużej :)

Hugo - 18-08-2013, 10:03

Sunderland86 napisał/a:
Nie przerzucisz do niego felg z rozbitka?
Właśnie.
booohal - 18-08-2013, 13:51

robertdg napisał/a:
dalej to już nalezy postępowac tak jak sugeruje manual ;-)

Podlinkujesz? ;)
Dziwna sprawa. Pompuje pedałem gazu i czasami zero reakcji. Tak jakby na chwilę linka spadała (choć czuć naciąg cały czas) i nagle się z powrotem zakładała. I tak tylko na zimnym. Może faktycznie coś z dodatkami typu TCL, tempomat...
Sunderland86 napisał/a:
Nie przerzucisz do niego felg z rozbitka?

Ciężko było mi się z nimi rozstać ale wiem, że bez tych felg (które robiły robotę) ciężko byłoby mi sprzedać rozbitka. Teraz BANG troszkę się polansuje na nich ;) Niech ma :) Pewnie długo nie wytrzymam i te też pójdą w biel.

WreX - 18-08-2013, 14:13

booohal, to się nazywa miłość do Galanta, gratuluje nabytku, no i masz już gotowego dawce połowy części. Będzie dobrze ;)
booohal - 18-08-2013, 14:44

WreX, Dawca sprzedany i niedługo będzie reaktywowany :) Kolega BANG kupił go ode mnie i już chyba u blacharza stoi.
robertdg - 18-08-2013, 18:08

TCL
13.pdf 201 - 203, 291 - 320
Tempomat
17.pdf strona 8 - 32

booohal - 18-08-2013, 18:59

robertdg, Dzięki. Będzie chwilka to podłubię.
A póki co:


Profesjonalnie załatałem izolacją póki co ;) Ale wątpię żeby to miało wpływ na całkowity zanik zapłonu. Zobaczymy.

sveno - 18-08-2013, 19:31

booohal napisał/a:
Ale wątpię żeby to miało wpływ na całkowity zanik zapłonu. Zobaczymy.
:shock: taka wyrwa ma bardzo duży wpływ na pracę silnika. Zasysa masę "lewego powietrza, przez przepływomierz płynie tylko część, więc ECU daje mniej paliwa. Wydaje mi się, że masz swojego winowajcę.
Czym prędzej kup nową "trąbę słonia".

booohal - 18-08-2013, 19:55

sveno, Wątpię. Ale nie będę ukrywał zadowolenia jeżeli okaże się, że to to :) Trąbkę na pewno kupię bo żadnego druciarstwa w tym autku być nie będzie ;) Poprawiłem też trochę naciąg linki gazu bo duży luz był i opóźnienia w przyspieszeniu.
Dzisiaj zauważyłem też bardzo delikatną, ale jednak, czkawkę w okolicach 2800obr.
Oglądając zapłon to chyba jeszcze nikt tam nic nie ruszał więc i tak nowe kable, świeczki wlecą na pewno.
Nie wiem jak poznać kopułkę i cewkę czy są zużyte.
A, i świeczki; oryginały Denso brać (246zł :shock: ale jak trza to trza ) czy coś bardziej plebejskiego?

sveno - 18-08-2013, 20:40

booohal napisał/a:
Nie wiem jak poznać kopułkę i cewkę czy są zużyte.
cewka jak padnie to nie pojedziesz, kopułkę trzeba zdemontować i obejrzeć od środka, tak samo palec.

booohal napisał/a:
A, i świeczki; oryginały Denso brać (246zł :shock: ale jak trza to trza ) czy coś bardziej plebejskiego?


jest/będzie LPG? Jeżeli tak to nie ma co oszczędzać, tym bardziej, że wymiana na drugim banku (pod kolektorem dolotowym) jest kłopotliwa. Pół biedy jeżeli jesteś w stanie sam to ogarnąć, jeżeli natomiast zlecisz warsztatowi to nie oszczędzaj.

Krzyzak - 18-08-2013, 22:57

booohal napisał/a:
coś bardziej plebejskiego?
u mnie są takie po 13 zł/szt - dają radę; lpg nie ma i nie będzie
booohal - 19-08-2013, 09:20

Krzyzak, u mnie LPG wskoczy jak wszystko zrobię na cacy. Nie będę dziadował, kupię oryginalne świeczki.
Krzyzak - 19-08-2013, 11:49

booohal napisał/a:
LPG wskoczy
to bierz lepsze świece
chociaż powiem tak - wymiana świec pod kolektorem zajmuje mi niecałą godzinkę, więc nie stresuję się - w końcu to się robi raz na 45 tysi przy zwykłych...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group