To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] po odholowaniu nie zapala :/

puli - 18-08-2013, 16:15
Temat postu: [EA2A/W 2.0] po odholowaniu nie zapala :/
witam, pojechałem sobie Galem do Hiszpanii, wszystko było OK do momentu aż zaparkowałem w nieodpowiednim miejscu, dziś rano odholowali mi samochód, po uiszczeniu opłaty za lekcję parkowania wsiadłem do auta i tu pojawił się problem, nie mogłem odpalić, benzyna jest, rozrusznik kręci ale nie może wystartować, świecą się kontrolki oleju, pomarańczowa i czerwona (poziom i ciśnienie oleju?), otwarłem maskę i zauważyłem, że był odpięty przewód wchodzący zaraz obok wlewu oleju a w jego okolicy trochę rozchlapanego oleju, zapiąłem przewód z powrotem ale nic to nie zmieniło, reszta na pierwszy rzut oka wygląda w porządku, sprawdzałem poziom oleju w silniku, jest w dolnej granicy ale w normie, do wczoraj wszystko działało dobrze więc prawdopodobnie coś się stało podczas ściągania i transportu na lawecie

przeczytałem kilka tematów na forum ale nie znalazłem nic podobnego, nie mam specjalnie czasu na dokładną diagnostykę bo muszę do jutra do rana zabrać samochód a chciałem spróbować go odpalić zanim wezwę pomoc która z pewnością uszczupli mój budżet jeszcze bardziej, będę wdzięczny za wszelkie sugestie

z góry dzięki, pozdrawiam

Bury - 18-08-2013, 17:40

zacznij od resetu ecu poprzez zdjęcie klem
deejay - 18-08-2013, 20:50

Reset ECU raczej nic tu nie wniesie do sprawy . Zacznij od spr podstawowych "parametrów" czy dostaje paliwo do listwy wtryskowej , czy jest zapłon ( iskra ), i czy przypadkiem podczas holowania nic nie zostało uszkodzone z rozrządem , różnie to bywa :roll:
Tomek - 18-08-2013, 20:55

deejay napisał/a:
i czy przypadkiem podczas holowania nic nie zostało uszkodzone z rozrządem , różnie to bywa :roll:



od tego bym zaczął
mogło być tak, że zostawiłeś auto na biegu?
jak pociągnęli auto a przednie koła były na asfalcie to rozrząd mógł przeskoczyć

inq - 18-08-2013, 21:26

tomek84 napisał/a:
mogło być tak, że zostawiłeś auto na biegu?
jak pociągnęli auto a przednie koła były na asfalcie to rozrząd mógł przeskoczyć

Dokładnie tak miałem w Lagunie. Całe szczęście, że tylko przeskoczył o ząb. Koszty na szczęście wziął na siebie holujący.

puli - 18-08-2013, 22:05

tomek84 napisał/a:
od tego bym zaczął
mogło być tak, że zostawiłeś auto na biegu?
jak pociągnęli auto a przednie koła były na asfalcie to rozrząd mógł przeskoczyć


tak było z tego co pamiętam, jak mogę sprawdzić czy przeskoczył rozrząd? nie mam ze sobą praktycznie żadnych narzędzi, mogę w łatwy sposób sprawdzić "czy dostaje paliwo do listwy wtryskowej , czy jest zapłon ( iskra )" ??

deejay - 18-08-2013, 22:17

Do spr. czy dostaje paliwo potrzebujesz klucza 10-tki najlepiej oczkowej . Odkręcasz ( luzujesz) przewód przy listwie , a druga osoba kreci rozrusznikiem i patrzysz czy jest ciśnienie . Do spr zapłonu najlepiej jak odkręcisz jedną z cewek i ją lekko uniesiesz do góry w momencie kręcenia rozrusznikiem , wtedy będziesz słyszał charakterystyczne "strzelanie" czyli przeskok iskry do masy silnika , tylko tą operacje wykonaj najlepiej czym izolowanym , bo możesz zostać lekko "popieszczony" :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group