Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Spalanie
magnat1977 - 20-08-2013, 12:46 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Spalanie Witam
Czy jest to możliwe ,że przy normalnej jeździe(nie przekraczałem 3000obr/m carisma 1.8 GDi 98r. spala więcej niz 15 litrów na 100km -Jeśli tak to chyba sprzedam go. Jeśli nie to jakie jest przyczyna tak dużego spalania paliwa. Macie jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje i co ewentualnie należny zrobić by spalał mniej ?
Z góry dziękuje za odpowiedź
ross - 20-08-2013, 12:52
Kolego sprawdzaj szczelność układu paliwowego od ziornika do silnika.
magnat1977 - 20-08-2013, 13:01
Zrobiłem to już dawno ,wymieniłem wszystkie filtry paliwa .Wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia .Sprawdziłem cały układ paliwowy i suchutko. , a to skąd wiem ze tyle mi pali to zrobiłem tak
Wyjeździłem cale paliwo do zera czyli samochód stanął wyzerowałem licznik po czym wlałem 5 litrów paliwa i jeździłem po mieście aż znowu zgasł( brak paliwa) i ku mojemu zdziwieniu zrobiłem na 5 litrach paliwa równe 30km.
O co tu chodzi ?
ross - 20-08-2013, 13:04
Możesz spróbować zrobić zresetować najlepiej na trasie (ciepły silnik) i jechać łagodnie kilka kilometrów ,ponieważ komputer przystosowuje się do stylu jazdy i uczy się wtedy obrotów - ja tak tak robię lub diagnostyka pod komputerem .
volve - 20-08-2013, 13:14
magnat1977 napisał/a: | Wyjeździłem cale paliwo do zera czyli samochód stanął wyzerowałem licznik po czym wlałem 5 litrów paliwa i jeździłem po mieście aż znowu zgasł( brak paliwa) i ku mojemu zdziwieniu zrobiłem na 5 litrach paliwa równe 30km. |
Nie wyjeżdżaj paliwa do końca, aż zgaśnie auto !!
Jak już chcesz sprawdzać, to zalej pełny bak, do pierwszego odbicia pistoletu, przejedź powiedzmy 100 km i później zatankuj przy tym samym dystrybutorze do pierwszego odbicia.
Co do spalania 15l/100km to ewidentnie jest coś nie tak. Być może problemy z przepustnicą, być może kanaliki dolotowe zasyfione itp. Ciężko jednoznacznie stwierdzić na odległość. Trzeba zrobić logi na kompie, dodatkowo sprawdzić kompresje, zobaczyć jak wygląda przepustnica.
magnat1977 - 20-08-2013, 13:29
Diagnostykę komputerem robiłem jakieś 2 miesiące temu bo mi świecił sie check inge .Wyszło ze pompa wysokiego ciśnienia jest zepsuta wiec ja wymieniłem i od razu wymieniłem filtr paliwa( co byo masakryczne) Przepustnica była czyszczona u specjalisty w Mitsubishi w serwisie(sam nie wiedziałem jak sie za to zabrać) Po czym wrzuciłem go na komputer i zero błędów i jakiś problemow. Samochód chodzi prawie idealnie poza tym ,że czasami wskakuje na wysokie obroty tak jak by mu się ssanie włączało( jak stoję na światłach) ,ale chyba to nie to. Wczoraj zakupiłem sobie kabel do diagnostyki i musze program tylko jakiś pożyczyć by sprawdzić bo ta diagnostyka to droga jest 150zł za podłączenie go do komputera , a w ostatnim czasie często to robię bo mnie denerwuje to wysokie spalanie. Ostatnio wymieniłem sonde lambde ( myślałem ze tu tkwi problem) ,ale też to nic nie dało Dobrze mi się jeździ tym samochodem więc wolał bym go nie sprzedawać tylko rozwiązać problem.
volve - 20-08-2013, 13:34
magnat1977 napisał/a: | Diagnostykę komputerem robiłem jakieś 2 miesiące temu bo mi świecił sie check inge |
magnat1977 napisał/a: | Ostatnio wymieniłem sonde lambde ( myślałem ze tu tkwi problem) |
To robisz diagnostykę a później wymieniasz i tak części na chybił-trafił ? Jeśli byłaby padnięta sonda, to widać byłoby to na wykresie.
Co do falowania obrotów, to stawiam, że dalej jest źle ustawiona przepustnica (oczywiście jeśli nie ma problemu z pompą WC, jej regulatorem oraz filtrami).
magnat1977 - 20-08-2013, 13:48
Pompa jest 100% dobra,a co do przepustnicy to ja robili w serwisie MItsubichi to raczej nie powinni tego spartolić Filtry paliwa wymienione.
Wymieniłem sonde lambde bo mi tak ktoś powiedział ,ze możne to być przyczyna(no ,ale jednak nie )
Jeszcze ktoś mi powiedział ze moze to być problem z czujnikiem chłodziwa (jest coś takiego)
Może jest ktoś z Katowic to podjadę niech zerknie na Moją Cari i pomoże
Wykropkowane wulgary są wulgarami.
volve - 20-08-2013, 14:05
magnat1977 napisał/a: | Wymieniłem sonde lambde bo mi tak ktoś powiedział ,ze możne to być przyczyna(no ,ale jednak nie )
Jeszcze ktoś mi powiedział ze moze to być problem z czujnikiem chłodziwa (jest coś takiego) |
Widzisz, po to się robi logi, aby później nie słuchać, "że może to, a może tamto". Oczywiście, zawsze może być to walnięty termostat, ale wtedy na logach widać temperaturę silnika, jeśli w podczas postoju i w czasie jazdy jest za niska, to tutaj trzeba szukać przyczyny.
Zapytaj na podforum reigonalnym, może ktoś z Twoich okolic ma GDI bądź EvoScana i kabelek. Macie zapewne jakieś zloty u siebie w regionie, więc też polecam się wybrać.
magnat1977 - 20-08-2013, 14:24
volve napisał/a: | magnat1977 napisał/a: | Wymieniłem sonde lambde bo mi tak ktoś powiedział ,ze możne to być przyczyna(no ,ale jednak nie )
Jeszcze ktoś mi powiedział ze moze to być problem z czujnikiem chłodziwa (jest coś takiego) |
Widzisz, po to się robi logi, aby później nie słuchać, "że może to, a może tamto". Oczywiście, zawsze może być to walnięty termostat, ale wtedy na logach widać temperaturę silnika, jeśli w podczas postoju i w czasie jazdy jest za niska, to tutaj trzeba szukać przyczyny.
Zapytaj na podforum reigonalnym, może ktoś z Twoich okolic ma GDI bądź EvoScana i kabelek. Macie zapewne jakieś zloty u siebie w regionie, więc też polecam się wybrać. |
Właśnie zakupiłem kabel i program EvoScan zainstalowalem na lapku-Wystarczy tylko podpiac do auta i nacisnąc start datalogger ?
volve - 20-08-2013, 14:53
magnat1977 napisał/a: | Właśnie zakupiłem kabel i program EvoScan zainstalowalem na lapku-Wystarczy tylko podpiac do auta i nacisnąc start datalogger ? |
Nie. Musisz: przerobić kabel(zrobić zworkę), zainstalować odpowiednie sterowniki itp. Polecam przeczytać temat:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0
Co prawda dużo tego, ale znajdziesz tam odpowiedzi na większość pytań.
magnat1977 - 20-08-2013, 16:16
No i jestem
Panowie zrobiłem te DataLogi tym programem evoscan
Tylko mam to zapisane w exel-u i zabardzo nie wiem o co chodzi z tymi liczbami
Jest ktoś w stanie odszyfrować te cyfry?
robertdg - 20-08-2013, 17:02
Wrzuć logi na serwer i podaj adres serwera na forum.
volve - 20-08-2013, 17:15
robertdg napisał/a: | Wrzuć logi na serwer i podaj adres serwera na forum. |
Nie tak szybko...najpierw niech dostosuje logi do tego, co pisał aren na stronie 13 w temacie:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0
Później możemy spokojnie analizować to co jest na wykresach.
Batmanikus - 20-08-2013, 17:19
A ja proponuję nie robić tego jakoś pod górkę tylko zatankować do pełna, przejechać 100 czy 200 km i ponownie zatankować. Takie wyjeżdżanie do zera jest kompletnie bez sensu, przecież swoją część musi zassać filtr, musi się napełnić cały układ. Tylko tankowana do pełna są miarodajne.
|
|
|