Outlander I GEN Techniczne - [ I 2.0 ] Problem ze wspomaganiem.
bruno131313 - 21-08-2013, 09:25 Temat postu: [ I 2.0 ] Problem ze wspomaganiem. Witam! Chciałbym się dowiedzieć co jest powodem, że jak samochód ma małe obroty to ciężko kręci się kierownicą, gdy zwiększam obroty .ok 2000 kierownica chodzi lekko. Czy jest to problem ze starym płynem wspomagania, jeżeli tak to jak ten płyn wymienić?
Pozdrawiam.
W@sio - 22-08-2013, 00:23
Zwykle do wspomagania leje się olej taki jak do automatycznych skrzyń biegów. Problemem może raczej być pompa wspomagania, albo ślizgający się pasek
krzychu - 22-08-2013, 09:25
W@sio napisał/a: | Zwykle do wspomagania leje się olej taki jak do automatycznych skrzyń biegów. |
A czemu polecasz lanie czegoś innego niż producent poleca?
elektryk - 22-08-2013, 12:47
A poczas kręcenia wzrastają obroty silnika?
Jakbyś chciał wyjmować pompę wspomagania to odradzam robić to w domowym warsztacie, Problemem jest śruba do której dostęp jest przez dziurę w kółku pasowym, bardzo utrudniony dostęp, a jej odkręcanie i przykręcanie zapewnia niezapomniane chwile podczas przeklinania.
dinero47 - 22-08-2013, 14:30
wedlug manuala lejemy Atf dexron III / dexron II
elektryk - 22-08-2013, 16:38
dinero47 napisał/a: | wedlug manuala lejemy Atf dexron III / dexron II | Czyli to co się leje do większości skrzyni automagicznych.
bruno131313 - 22-08-2013, 18:30
Podczas kręcenia kierownicą nie wzrastają obroty silnika, tylko jak wcisnę pedał gazu na 2000 to kierownica chodzi lekko, a jak są małe obroty to kierownica chodzi bardzo ciężko.
Jak wymienić płyn ze wspomagania we domowych warunkach?
pozdrawiam.
elektryk - 23-08-2013, 00:38
bruno131313 napisał/a: | Podczas kręcenia kierownicą nie wzrastają obroty silnika, tylko jak wcisnę pedał gazu na 2000 to kierownica chodzi lekko, a jak są małe obroty to kierownica chodzi bardzo ciężko. | Obroty powinny wzrastać, ale niewiele, chyba do około 1000.
Co do płynu to trzeba zdjąć wąż pomiędzy zbiorniczkiem a pompą, odłączyć od strony zbiorniczka, podpiąć jakiś dłuższy wąż do pojemnika na olej. Zlać ile wyleci samo po zdjęciu węża, można opróżnić zbiorniczek a potem "delikatnie" zakręcić silnikiem tak żeby pompa przepchnęła resztę. Czas pracy silnika ograniczać minimum, żeby nie zatrzeć pompy.
Przy zalewaniu zalać do MAX, odpalić silnik i uzupełniać płyn jak będzie znikać. Można delikatnie poruszać kierownicą żeby powietrze uciekło z maglownicy.
W@sio - 23-08-2013, 01:03
krzychu napisał/a: | W@sio napisał/a: | Zwykle do wspomagania leje się olej taki jak do automatycznych skrzyń biegów. |
A czemu polecasz lanie czegoś innego niż producent poleca? |
Czytaj ze zrozumieniem: - nie polecałem/zalecałem/proponowałem niczego w tym poście, tylko napisałem co zwykle jest zalecane lub lane do wspomagania (tak było w Nissanie i Hondzie, którymi dotychczas jeździłem.[/u]
marcin123 - 21-02-2014, 17:50
z płynem trzeba uważać bo jeśli dolejesz nie taki jaki był (jest) może się układ rozszczelnić
|
|
|