To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Mechanizm zamka w klapie

Kochan - 27-08-2013, 10:40
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Mechanizm zamka w klapie
Problem z zamkiem w tylnej klapie Sedana, otwiera się tylko kluczykiem natomiast z pilota nie idzie. Prąd dochodzi na przewody w zamku, niestety nic się nie dzieje po wciśnięciu przycisku na pilocie. Zamek wcześniej działał prawidłowo. Czy to wina elektromagnesu?
kamiljan - 27-08-2013, 13:46

cari99- mechanizm tylnego zamka zespolony z silownikiem centralki, nie naprawialna i nie regenerowalna sprawa, musisz kupic drugi / sedan i hatchback to to samo - oczywiscie od cari2/ edit :) pozdro

Edit: Obraźliwe określenia użytkowników Forum.

plecho1 - 27-08-2013, 21:46

Jeśli na 100% przewody idące do klapy są OK i napięcie dochodzi do siłownika, to jest jak napisał kamiljan.
glina - 27-08-2013, 22:40

Jest temat z instrukcją i zdjęciami nt. naprawy silniczka. Jeśli jest prąd to komutator może być zabrudzony i nie reaguje. Poszukaj tego tematu. Warto. Zamek bez wkładki do lifta to na allegro 100 zł.
Kochan - 29-08-2013, 21:34

wychodzi że kable są OK. Czarny do wkładki (tylko jeden to minus) oraz te we wtyczce sprawdzone na mierniku. Tylko zastanawiające jest to że napięcie które tam występuje to ok 20V.

Glina- zaraz poszukam i w wolnej chwili pobawię się

PS. Czy przy otwartym bagażniku, kontrolka otwarcia drzwi na desce rozdzielczej ma również sygnalizować otwarty bagażnik czy nie?
oraz czy zamykając bagażnik kluczykiem zamykacie również drzwi ?

glina - 29-08-2013, 22:49

temat z opisem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75608

napiecie stale powinno byc 12V - na jednej zyle pojawi sie przy zamykaniu, na drugiej przy otwieraniu (tylko wtedy). te 20V moze wynikac z jakosci miernika. napiecie idzie z aku wiec powyzej 12 (i to tylko na krotka chwile) byc nie moze.

przy otwartej klapie powinna byc kontrolka otwarcia zaswiecona (od tego masz puszczony czarny kabel na wsuwke zamka mechanizmu zamka

co do zamykania samochodu z bagaznika to to wystepuje tylko jesli masz dodatkowe 2 zyly puszczone do silownika, jesli ich nie ma w złączce/wiązce to centralkny działa tylko z drzwi

Kochan - 30-08-2013, 09:31

do zamka mam 4 albo 5 żył we wtyczce + 1 wpinana w mechanizm.

Dzięki za temat. Później zdam relację co z tego wyszło.

[ Dodano: 01-09-2013, 11:50 ]
Problem zidentyfikowany otóż sam mechanizm zamka działa ( podłączyłem akumulator pod mechanizm i ruszył). Problem tkwi w tym że z kostki pod siedzeniami podłączyłem 2 nowe przewody do zamka bo na starych brak napięcia. Mechanizm tylko się zamyka lecz nie reaguje na otwarcie. Wykonałem pomiar przy zamykaniu napięcie na przewodach rzędu 10-11V czyli prawidłowe natomiast przy otwieraniu impuls jest za słaby i nie rusza zamka ( wynosi ok. 1,5V)

Jakieś sugestie dlaczego impuls otwierający jest taki mały?

plecho1 - 01-09-2013, 21:05

A czy drzwi działają OK?
Kochan - 02-09-2013, 09:53

Drzwi otwierają się prawidłowo.
plecho1 - 02-09-2013, 21:42

To trochę dziwne, bo zasilenie siłownika w klapie jak i w drzwiach raczej wychodzi z tych samych pinów ze sterownika więc jeśli dobrze działa zamykanie to otwieranie powinno też działać ok bo zasilenie siłownika w klapie idzie tymi samymi przewodami czy przy zamykaniu czy przy otwieraniu tylko zmienia się polaryzacja.
Kochan - 03-09-2013, 21:19

Sprawa rozwiązana, wyprułem przewody do samej centralki i sprawdziłem od początku do końca, następnie spryskałem wtyczki Kontaktem i sprawdziłem przewody ponownie na wtyczce pod siedzeniami pojawiło się prawidłowe napięcie przy otwieraniu rzędu 9-11V. Następnie ponowne sprawdzenie przewodu od wtyczki do zamka w bagażniku, niestety widoczna przerwa w obwodzie ;/ W tym przypadku wystarczył nowy przewód i zamek znów działa. Dzięki ! ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group