To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Eclipse 1g falujące obroty

bycekkamil - 29-08-2013, 08:59
Temat postu: Eclipse 1g falujące obroty
Witam wszystkich :) Mam taki problem że kupiłem eclipse 1g, no falują mi obroty i nie wiem zabardzo za co się zabrać doradzicie coś ?? Dzieki :|
Hugo - 29-08-2013, 19:21

Na początek czyszczenie dokładne przepustnicy. Jak nie pomoże to zajmij się silniczkiem krokowym.
kafar_1989 - 29-08-2013, 21:30

nieszczelnosc ukladu dolotowego :P 99% to wlasnie to mam 2 eclipsy wiem co mowie
bycekkamil - 30-08-2013, 10:28

Powiem tak , sprawdziłem układ dolotowy szczelny , więdz wziołem się za sprawdzenie krokowego i tak na 1-2 pinie pokazuje 3 ohm na 3-4 (nic) na 5-6 30 ohm
Dalej to już sam nie wiem za co się brać
Pozdrawiam

Bartek - 30-08-2013, 10:36

Za poprawne sprawdzenie krokowego

1-2 ma być 30 ohm
2-3 ma być 30 ohm
4-5 ma być 30 ohm
5-6 ma być 30 ohm

1-3 ma być 60 ohm
4-6 ma być 60 ohm

bycekkamil - 30-08-2013, 11:39

Czyli pierwsze co to będę musiał się rozglądnąć z krokowym ;/ Gdzie taki dostanę ?? :(
Krzyzak - 30-08-2013, 12:29

da radę naprawić - Bartek ogarnia temat
Bartek - 30-08-2013, 13:17

Da się ogarnąć, ale oczy już nie te i nie bawię się w takie sprawy.

http://www.topendpower.pl...0gt+galant.html

PS. jak faktycznie masz 3 ohmy pomiędzy 1 a 2, to do naprawy masz jeszcze ECU

bycekkamil - 30-08-2013, 14:10

omg 600 zł taki silniczek ;oooo ale mnie pocieszyłeś xd To chyba rozglądnę się za używanym...
Nie da rady go jakoś naprawić ??
A w ecu to tylko wymiana kondensatorów wystarczy ??
Pozdrawiam

Bartek - 30-08-2013, 14:15

bycekkamil napisał/a:
A w ecu to tylko wymiana kondensatorów wystarczy ??


nie - uszkodzony jest sterownik silniczka (drobny układ scalony, pozyskiwalny tylko z uszkodzonych inaczej ECU), one nie wytrzymują prądowo jak opór jest mniejszy niż 10 ohm

Da radę go naprawić, ale zabawa z kabelkami grubości 0.1 mm nawiniętymi w cewkę, zalaną żywicą wymaga niesamowitej precyzji i świetnych oczu, których mi bardzo ostatnio brakuje....

Krzyzak - 30-08-2013, 14:47

Bartek napisał/a:
drobny układ scalony
niedostępny w PL
najczęściej ten:
http://www.datasheetcatal...6/M54670P.shtml

Bartek - 30-08-2013, 17:58

Krzyzak napisał/a:
najczęściej ten:
http://www.datasheetcatal...6/M54670P.shtml


W Eclipse nie jest taki, tam funkcje takiego sterownika pełny główny procesor ale na szczęście za pomocą driverów, które wybuchają (czasem dosłownie ;) )

bycekkamil - 31-08-2013, 11:49

o masakra powoli już trace wene do wzięcia się do naprawy za to . Teraz to silniczek , ecu , CE się swieci po 3-4 minutach ;/
elektryk - 31-08-2013, 23:52

bycekkamil napisał/a:
o masakra powoli już trace wene do wzięcia się do naprawy za to . Teraz to silniczek , ecu , CE się swieci po 3-4 minutach ;/
ECU nie potrafi wykryć że silniczek jest w złym położeniu, jedynie po objawach pracy silnika może się domyśleć że jest coś nie tak z dolotem.

Co do silniczków to sprawność cewek nie oznacza sprawności silniczka. U mnie jak padł silniczek to na stole wydawał się sprawny, odpowiednio sterując złączami mogłem nim obracać, a mimo to silnik się dławił jak zdjąłem nogę z gazu.

bycekkamil - 01-09-2013, 02:25

Dzisiaj poskłądame wszystko na starym silniczku, znajomy mi mówił zebym sprobował odpiąć czujnik przepustnicy jak odpiołem to silnik chodził na 2300 obrotów jak odpiołem przepływomierz to silnik miał obroty 1000. czyli co można stwiedzić po tym ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group