Carisma - Ogólne - Pęknięty przewód hamulcowy
misibiczi - 29-08-2013, 19:15 Temat postu: Pęknięty przewód hamulcowy Czy ktoś w trakcie użytkowania Carismy spotkał się z przypadkiem pęknięcia przewodu hamulcowego podczas jazdy ?
Oczywiście wiem, że takie zdarzenia mają miejsce w różnych markach i typach samochodów, ale mają raczej charakter incydentalny. Ostatnio zainteresowałem się tym tematem, ponieważ na forum Volvo można znaleźć obszerny wątek dotyczący tej kwestii. Użytkownicy 40-stek opisali przynajmniej kilkanaście przypadków pęknięcia przednich elastycznych przewodów hamulcowych. Zauważyłem pewną prawidłowość, że w większości dotyczy to egzemplarzy poliftingowych, ale może to wyłącznie zbieg okoliczności. Przyznam, że bardzo mnie to zaniepokoiło bo to jednak konstrukcja bliźniacza do Carismy, a czym takie zdarzenie potencjalnie grozi nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Miałem podobną sytuację kilkanaście lat temu, kiedy w maluchu zapadł mi się pedał hamulca z powodu awarii cylinderka. Pomimo, iż prędkość niewielka i na szczęście sytuacja na drodze nie była "podbramkowa" zapewniam, że uczucie jest bardzo nieprzyjemne.
Zastanawiam się czy w takim razie wymienić profilaktycznie chociaż przód i ewentualnie jakiego producenta wybrać. Jeśli mieliście taki przypadek proszę o jego potwierdzenie, może uda nam się ustalić czy jest to powtarzalna usterka w naszych samochodach.
robertdg - 29-08-2013, 19:22
Warto organoleptycznei obejrzeć prxzewody, czesto zdarza się tak, że wpierw pęka zewnętrzna osłona, jak już ona jest uszkodzona to dochodzi do uszkodzenia i pękania oplotu, zatem to pierwsze na co nalezy zwrócić uwagę
misibiczi - 29-08-2013, 19:29
Wiem, zawsze przy każdej okazji, najczęściej podczas wymiany kół zima/lato kontroluje stan przewodów, ale mimo wszystko "obleciał" mnie strach, bo nigdy pewności nie ma, że widoczna na zewnątrz osłona gumowa przewodów odzwierciedla ich rzeczywisty stan. Opisane przypadki pękających przewodów w Volvo mogłyby wskazywać, że przynajmniej jakaś partia tych elementów montowanych fabrycznie miała trwałość znacznie poniżej przeciętnej.
Batmanikus - 29-08-2013, 19:36
Nie wiem czy w samochodach też ale w motocyklach jest pewna zasada. Trzeba chwycić przewód hamulcowy i naciskać na hamulec. Jeśli w ściskanym przewodzie czuć "tętno" to taki przewód nadaje się do wymiany.
Dudi84 - 01-09-2013, 19:56
misibiczi, przy okazji sprawdzania przewodów hamulcowych koniecznie sprawdź te sztywne biegnące do tyłu, mam tu na myśli miejsce pod plastikową osłoną przy tylnym lewym kole! Ja miałem tam już wyciek bo korozja zjadła je niemal doszczędnie, a w pozostałych miejsca ani śladu korozji!
Rob600 - 03-09-2013, 10:16
Co do sztywnych z tyłu to potwierdzam oraz radzę zwrócić uwagę na przewody paliwowe znajdujące się w tym samym miejscu bo raz jak uszkodzony Boeing zacząłem zrzut paliwa na ulicę a że jechałem dosyć szybko i nic nie było czuć, to tylko miły kierowca wyprzedzający moje auto uświadomił mnie o tym fakcie Ja z LPG mogłem pozwolić sobie na rozłączenie pompy paliwa i nie zatarcie jej
|
|
|