To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] dławienie się silnika

misiek767 - 01-09-2013, 17:05
Temat postu: [II 2.0 DID] dławienie się silnika
Jak w temacie , dojeżdżam do świateł do skrzyżowania daje na luz obroty spadają do 900 i tuż przed 900 zaczyna się dławić . Czasami jest to mocniej odczuwalne czasami mniej .Przy mocniejszym przypadku drgania odczuwalne są na karoserii , widać też że wskazówka obrotomierza zaczyna drgać tuż przed 900 obrotami . Trwa to zazwyczaj około 1 sekundy
patrycjuszek - 05-09-2013, 07:23

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81901
misiek767 - 06-09-2013, 17:13

wszystko fajnie ale ja to mam bez klimy , więc to raczej nie to
slawek1001 - 06-09-2013, 17:24

Myślę jednak, że to może być jednak egr odłaczyć go bład jak Ci się pojawi to na chwilę a wykluczysz przynajmniej jedna przyczynę. Ja do końca nie załatwiłem sprawy ale po zaslepieniu francowatego ustrojstawa auto się nawet lepiej zbiera nie zamula po dodaniu gazu reaguje bardzo szybko i może subiektywnie do tego podchodzę ale na 100% autko jest żwawsze. Co do Twojego problemu to chyba więcej dowiesz się na forum szajswagena turana tam o ile pamietam był podobny problem do Twojego, a ze względu na to że szmelców za odry jest więcej i wiecej wiadomości tam znajdziesz. Pozdrawiam.
nowaczek_2000 - 06-05-2014, 23:19

Witam,
mam ten sam problem.
Silnik wpada w wibracje przy dojeżdżaniu do świateł na luzie lub gdy auto się toczy z prędkością około 10-15km/h, a także po dodaniu gazu, gdy obroty spadają do około 1000 obrotów.Samochód ma 146 tyś przebiegu, przy 120 tyś wymieniony rozrząd i przepustnica.
Miesiąc temu zregenerowana turbina (dostało się jakieś ciało obce i zwichrowało łopatki).
Przed turbiną auto na hamowni wykazało 120 koni i 280nm, czyli znacznie poniżej normy.
Spalanie po mieście około 10-11 litrów, najlepszy wynik w trasie 8l.
Niestety żaden mechanik nie jest w stanie zdiagnozować problemu.
Może ktoś zna rozwiązanie lub przynajmniej podpowie gdzie szukać nie wymieniając przy tym połowy samochodu.
Będę wdzięczny za każdą sugestię

misiek767 - 15-05-2014, 20:44

nowaczek_2000 powiedz mi od kiedy masz ten problem .
nowaczek_2000 - 17-05-2014, 15:51

Niestety nie jestem w stanie powiedzieć od kiedy tak się dzieje.
Auto kupiłem używane prawie 4 lata temu i większość czasu jeździ nim żona.
Objaw zauważyłem jakiś rok temu.
Zastanawiam się czy może jest to związane z przepustnicą, którą wymieniłem lub ze sprzęgłem. Silnik pracuje nierówno gdy auto toczy się na luzie z prędkością około 10km/h zarówno do przodu jak i do tyłu.
Silnik drży również gdy na postoju dodam gazu i obroty spadają do około 1000 obrotów.
Powyżej i poniżej tej wartości jest ok.
Posiadam jeszcze vw z tym samycm silnikiem i tam nie ma takich objawów.

misiek767 - 19-05-2014, 21:30

ja mam w swoim przebieg 45tys km więc chyba trochę za wczas na awarie typu przepustnica ,
ale zastanawiam się nad szczelnością układu dolotowego ," intercooler węże ", może przeczyszczenie przepustnicy coś pomoże.

lexus - 20-05-2014, 08:12

PRZEPUSTNICę łatwo sprawdzić na słuch;.Po zgaszeniu silnika słychać po chwili jak się wyłącza,taki cichy pisk, jak coś jest nie tego to ją słychać nawet na włączonym silniku,czasami może stanąć tak że nie ma praktycznie objawów [bo jest całkowicie otwarta] TAK BYŁO U MNIE
misiek767 - 20-05-2014, 08:32

powiedz mi jak długo powinno być słychać ten pisk po zgaszeniu silnika? , bo ja zdążę wyjść z auta ,zamknąć go i do tego pozamykać garaż .
lexus - 20-05-2014, 08:40

około 10-15sek
misiek767 - 20-05-2014, 18:14

dzisiaj podczas cofania na luzie z górki (prędkość 5-10km) zaczęło go telepać , zastanawia mnie co odpowiada za utrzymanie obrotów , jak by to był komputer to może zmiana mapy by coś dała oprócz oczywiście przyrostu mocy?

[ Dodano: 20-05-2014, 20:43 ]
poczytałem trochę i to chyba pompki http://tdi.pl/forum/index.php/topic,3294.0.html

[ Dodano: 08-06-2014, 20:07 ]
postanowiłem przeprowadzić ostatni test :
zalałem gorszego paliwa czyli tego normalnego (chodzi o oktany )"zawsze tankowałem na BP to droższe paliwo" , i o dziwo po zatankowanie tego niby gorszego samochód zaczął mniej szarpać i to o jakieś 70% , problem nie ustał do końca ale zrobiłem tylko 500km

[ Dodano: 05-10-2014, 20:00 ]
odgrzewamy kotleta :) czy może ktoś poradził sobie z tym telepaniem

leszek044 - 08-03-2015, 15:34

lexus napisał/a:
PRZEPUSTNICę łatwo sprawdzić na słuch;.Po zgaszeniu silnika słychać po chwili jak się wyłącza,taki cichy pisk, jak coś jest nie tego to ją słychać nawet na włączonym silniku,czasami może stanąć tak że nie ma praktycznie objawów [bo jest całkowicie otwarta] TAK BYŁO U MNIE


Witaj,u mnie jest dokładnie tak samo cały czas otwarta.Działo Ci się coś z samochodem bo u mnie gasnie za pierwszym odpaleniem silnika ..odpalam drugi raz i niby jest oki.Zero błedów na testerze.Wymienić czy jeżdzić dalej bez przejmowania się tą przepustnicą? :)

emil_d - 08-03-2015, 16:22

leszek044 napisał/a:
lexus napisał/a:
PRZEPUSTNICę łatwo sprawdzić na słuch;.Po zgaszeniu silnika słychać po chwili jak się wyłącza,taki cichy pisk, jak coś jest nie tego to ją słychać nawet na włączonym silniku,czasami może stanąć tak że nie ma praktycznie objawów [bo jest całkowicie otwarta] TAK BYŁO U MNIE


Witaj,u mnie jest dokładnie tak samo cały czas otwarta.Działo Ci się coś z samochodem bo u mnie gasnie za pierwszym odpaleniem silnika ..odpalam drugi raz i niby jest oki.Zero błedów na testerze.Wymienić czy jeżdzić dalej bez przejmowania się tą przepustnicą? :)


Sprónbuj dobrze wyczyścić i wylać olej z elektroniki. Jak trochę pojeździsz połamią się tryby (są plastikowe) i wtedy zacznie rzucać błędem.

lexus - 08-03-2015, 16:32

ja trochę jeżdziłem ,bo wyłączyłem kostkę która do niej dochodziła i nie widziałem że coś jest nie tak ale wymieniłem bo jechałem zagranicę i się bałem że coś mnie spotka


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group