Outlander II GEN Techniczne - II 2.0 DID brzęczenie metaliczne przy przyspieszaniu
eler1 - 03-09-2013, 20:14 Temat postu: II 2.0 DID brzęczenie metaliczne przy przyspieszaniu Mam problem z ustaleniem specyficznej usterki.
Objawia się brzęczeniem metalicznym dźwięk dobiega z komory silnika do szoferki , przy przyspieszaniu od 1,5 do 2,5 tys. obrotów szczególnie jak się wciśnie mocniej pedał gazu dzwoni przy prędkości pow.120 już tego nie słychać tak wyraźnie. Pierwszy moment wyjechania z garażu rano nie jest tak wyraźny, a potem ..... . Na postoju na wolnych obrotach jest ok, ale jak wciśniemy mu obroty do 4,5tys. zaczyna brzęczeć rezonans przenosi się na wał napędowy po wciśnięciu sprzęgła jak by deko głośniej. Wymieniłem już katalizator ale nie w ASO 4,5tys. za trochę blachy zwiniętej w rulon jak zamiennik polskiej firmy 300zł. Sprawdzaliśmy łącznik elastyczny do kolektora oraz poduszki silnika ale nic nie widać. Już nie wiem czego szukać , a może dwumasa zaczyna się luzować?
Samochód 114tys.km ma lekkie pocenie się z uszczelniacza między silnik a skrzynią który mi wymieniali w ASO po 60tys. , od czasu do czasu zapala się lampa ( błąd eger ale nic nie robię bo mocy nie traci a w ASO chcą 3,5tys. ) przy 110 tys. wymieniony rozrząd i pasek wieloklinowy z rolkami plastikowymi porażka (wydarły się i cietało wcześniej) oraz napinacz później jak zaczęło brzęczeć ale nic to nie dało.
rezon - 03-09-2013, 22:56
Ale to masz tylko w czasie jazdy? Na postoju to można osłuchać skąd dochodzi dźwięk. A jak tylko w czasie jazdy to szukałbym na przeniesieniu napędu. eler1 napisał/a: | Samochód 114tys.km ma lekkie pocenie się z uszczelniacza między silnik a skrzynią który mi wymieniali w ASO po 60tys. | to masz bardzo niebezpieczną usterkę. Możesz łatwo załatwić sobie sprzęgło i stanąć na drodze jak Ci pójdzie olej na tarczę sprzęgła. Naprawiaj jak najszybciej.
tomko - 04-09-2013, 10:11
Obejrzyj kanal dolotowy powietrza do filtra powietrza, lubi sie poluzowac na zatrzaskach miedzy polówkami i rezonuje, wystarczy scisnac trytkami.
Nastepne to plastikowa pokrywa silnika, jesli brakuje gumowych gniazd ktore ja trzymaja na wcisk to tez wpada w rezonans.
vaha - 04-09-2013, 12:50
eler1, mam to samo. U mnie pojawia się ten dźwięk przy około 3 tyś. obr/min. Kiedyś miałem toyotę corollę i dźwięk był niemal identyczny. Przyczyną był kolektor ssący, który się rozwarstwiał i przy określonych obrotach wpadał w rezonans. Podejrzewam, że w Outku może być to samo. Ja wówczas wymieniałem kolektor na inny, ale podobno można jakoś skręcić warstwy kolektora, aby wyeliminować drganie. Na razie mi to aż tak nie przeszkadza, ale pewnie przy kolejnym przeglądzie zgłoszę problem w serwisie.
eler1 - 04-09-2013, 16:00
rezon napisał/a: | A jak tylko w czasie jazdy to szukałbym na przeniesieniu napędu | na postoju przy bardzo wysokich obrotach silnika 4-5tys. dzwoni wał napędowy , ale niema różnicy czy jest wciśnięte sprzęgło
rezon napisał/a: | to masz bardzo niebezpieczną usterkę. Możesz łatwo załatwić sobie sprzęgło i stanąć na drodze jak Ci pójdzie olej na tarczę sprzęgła. Naprawiaj jak najszybciej. | W ASO powiedzieli że to zapocenie i na razie można jeździć oleju dużo nie ubywa
tomko napisał/a: | Obejrzyj kanal dolotowy powietrza do filtra powietrza, lubi sie poluzowac na zatrzaskach miedzy polówkami i rezonuje, wystarczy scisnac trytkami.
Nastepne to plastikowa pokrywa silnika, jesli brakuje gumowych gniazd ktore ja trzymaja na wcisk to tez wpada w rezonans. | trytytki są od dawna i osłona się trzyma ok jest to dźwięk bardzo metaliczny
vaha napisał/a: | Przyczyną był kolektor ssący, który się rozwarstwiał i przy określonych obrotach wpadał w rezonans. | jak by było to - to bym odetchnął
Trik - 04-09-2013, 17:41
Sprawdź jeszcze osłonę termiczną nad kolektorem wydechowym. ta ameliniowa blaszka jest przykręcona z luzem, żeby mogła rozszerzać się pod wpływem temperatury. Niektórzy dokręcają ją na sztywno.
rezon - 04-09-2013, 23:51
eler1 napisał/a: | W ASO powiedzieli że to zapocenie i na razie można jeździć oleju dużo nie ubywa | tam w ogóle nie powinno być oleju. Zapocenie masz na obudowie, to co się dzieje w środku?
mitsu00 - 05-09-2013, 16:17
rezon napisał/a: | eler1 napisał/a: | W ASO powiedzieli że to zapocenie i na razie można jeździć oleju dużo nie ubywa | tam w ogóle nie powinno być oleju. Zapocenie masz na obudowie, to co się dzieje w środku? | Cwane ASO chce za 1 razem zarobic na wymianie sprzegla i moze 2-masu jak sila odsrodkowa walu zazyga wszystko olejem
vaha - 14-10-2013, 14:08
eler1, napisz, czy udało Ci się rozwiązać problem? I co to było?
eler1 - 23-10-2013, 15:59
ostatnio stałem na kanale i oglądałem jest spory luz między frezami na wyjściu wału przy przestawce skrzyni ale nie mam siły i ochoty z tym walczyć na razie turlam do przodu upierdliwe na miejscu w trasie powyżej 120 lub jazda ze stałą prędkością jest ok
[ Dodano: 24-11-2013, 11:30 ]
Przyczyna była błaha za długi pasek wieloklinowy dobrany według katalogu w intercarsie .
Było podejrzenie że coś z rozrządem ale po zdjęciu paska wieloklinowego i jeździe bez wspomagania , alternatora było ok więc powrót do starego paska i cisza . Dopóki pasek był nowy była cisza po 1-2tys.km się trochę rościągnął i brzęczał .
Został mi jeszcze do wymiany uszczelniacz na wale silnika podobno jest razem z obudową i koszt w MMC to 560zł + robocizna 1400zł a jeszcze może dojść dwumasa i tarcza sprzęgła
|
|
|