[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Jak rozkręcić aparat zapłonowy
Krzyzak - 03-09-2013, 21:13 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Jak rozkręcić aparat zapłonowy Konkretnie chodzi o to, jak wyjąć trzpień, który blokuje te skrzydełka wchodzące w wałek rozrządu?
Wybija się go? - bo dziś połamałem pobijak...
Mam już cały rozkręcony - do łożyska (6002 ZL tak BTW) tylko nie umiem wyjąć osi z obudowy.
Czy w środku jest jeszcze jakiś uszczelniacz? czy samo łożysko uszczelnia aparat?
fj_mike - 08-09-2013, 20:25
Krzyzak, daj jakieś foty dla potomnych
Krzyzak - 08-09-2013, 21:55
nie wyciągałem trzpienia
okazało się, że puszcza wężyk z płynem chłodniczym a nie olejem, więc założyłem aparat bez całkowitego rozbierania
komarsnk - 26-01-2014, 21:35
Czy mógłbym prosić o instrukcję rozebrania aparatu zapłonowego w celu wymiany cewki?
Czy da się to zrobić na aucie czy trzeba demontować aparat?
Bo z tego co patrzyłem to aby wykręcić śrubę tą za wtyczką to trzeba trochę rzeczy odkręcić najpierw
Krzyzak - 26-01-2014, 22:09
lepiej wyjąć
cewka siedzi dodatkowo na silikonie (prócz śrubek)
komarsnk - 26-01-2014, 23:44
Krzyzak napisał/a: | lepiej wyjąć
cewka siedzi dodatkowo na silikonie (prócz śrubek) |
dzięki Krzyżak. Ale teoretycznie po odkręceniu trzech śrubek pod kopułką cewka powinna zejść? Nie trzeba odkręcać tej dziwnej nakrętki na ośce?
[ Dodano: 26-01-2014, 23:47 ]
A czy ten moduł (czymkolwiek on jest ) jest zintegrowany z cewką? Inaczej: czy jeśli wymienię cewkę i mam pewność co do palca i kopułki to mogę uznać, że aparat pracuje tak jak powinien?
Krzyzak - 27-01-2014, 08:48
nie jest tak prosto
musisz zdjąć kopułkę (3 śrubki) a wcześniej dolną osłonę (też 3 śrubki) pod aparatem
zdjąć palec
odkręcić śrubkę na ośce, zdjąć wirnik czujnika wałka rozrządu
odkręcić 3 śrubki, zdjąć moduł zapłonowy (też jest na silikon do cewki)
odkręcić 3 śrubki, zdjąć cewkę (jest na silikon do obudowy aparatu)
ja do odkręcania tych śrubek używam wkrętarki 18V o momencie prawie 50Nm - więc gigantycznym wręcz - a to dlatego, żeby nie zniszczyć łbów śrubek, bo są miękkie
zdrap potem stary silikon i daj nową warstwę - żeby zabezpieczyć cewkę przed wilgocią
zwróć uwagę na uszczelki, które tam są - a są chyba 3 szt. (pod kopułkę, pod moduł i oring cewki)
komarsnk - 27-01-2014, 10:23
Krzyzak, szkoda, że sam sobie nie możesz dać POMÓGŁ
Fakt - śrubki są miękkie bo ledwo je odkręciłem - już ktoś wcześniej tam pchał łapska i rozrył te śrubki pod kopułką ale płaskim śrubokrętem szło to odkręcić bez dalszego uszkodzenia.
Czyli mimo wszystko dobrze by było mieć aparat na stole żeby wygodnie nakładać silikon... :/
Da się go wyjąć bez demontażu kolektora ssącego? :/ Bo osobiście niczym nie udało mi się dojść do taj śruby bliżej przodu auta
Krzyzak - 27-01-2014, 11:31
da się bez problemu - do dolnej śruby dojdziesz bez problemu, a do górnej jest ciut gorszy dostęp, jednak klucz 12 odgięty da radę a potem - jak już zruszysz, to śrubka palcami da się wykręcić
ew możesz zdjąć czujnik wałka i moduł z tranzystorem a wtedy do obu śrub dojdziesz nasadką
aparat możesz złożyć na stole i potem już dokręcać złożony (bez kopułki tylko - dla wygody)
qbis87 - 17-07-2014, 15:26
a czy da sie zdjac caly aparat bez koniecznosci wyciagania z nigo cewki? co trzeba odkrecic oprocz dwuch srub mocujacych na klucz 12?
[ Dodano: 17-07-2014, 16:26 ]
odkrecilem te dwie sruby trzymajace aparat, odkrecilem te mosiezne cos na co nasadza sie palec a aparat w dalszym ciagu obraca sie wokol wlasnej osi i nie wiem jak go sciagnac?
[ Dodano: 17-07-2014, 18:16 ]
aparat wyciągniety, wykrecenie go nie bylo takie trudne a do wyciągniecia go trzeba bylo uzyc troche wiecej sily
|
|
|