To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Jak rozkręcić aparat zapłonowy

Krzyzak - 03-09-2013, 21:13
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Jak rozkręcić aparat zapłonowy
Konkretnie chodzi o to, jak wyjąć trzpień, który blokuje te skrzydełka wchodzące w wałek rozrządu?
Wybija się go? - bo dziś połamałem pobijak...
Mam już cały rozkręcony - do łożyska (6002 ZL tak BTW) tylko nie umiem wyjąć osi z obudowy.
Czy w środku jest jeszcze jakiś uszczelniacz? czy samo łożysko uszczelnia aparat?

fj_mike - 08-09-2013, 20:25

Krzyzak, daj jakieś foty dla potomnych :wink:
Krzyzak - 08-09-2013, 21:55

nie wyciągałem trzpienia
okazało się, że puszcza wężyk z płynem chłodniczym a nie olejem, więc założyłem aparat bez całkowitego rozbierania

komarsnk - 26-01-2014, 21:35

Czy mógłbym prosić o instrukcję rozebrania aparatu zapłonowego w celu wymiany cewki?
Czy da się to zrobić na aucie czy trzeba demontować aparat?
Bo z tego co patrzyłem to aby wykręcić śrubę tą za wtyczką to trzeba trochę rzeczy odkręcić najpierw :(

Krzyzak - 26-01-2014, 22:09

lepiej wyjąć
cewka siedzi dodatkowo na silikonie (prócz śrubek)

komarsnk - 26-01-2014, 23:44

Krzyzak napisał/a:
lepiej wyjąć
cewka siedzi dodatkowo na silikonie (prócz śrubek)

dzięki Krzyżak. Ale teoretycznie po odkręceniu trzech śrubek pod kopułką cewka powinna zejść? Nie trzeba odkręcać tej dziwnej nakrętki na ośce? :)

[ Dodano: 26-01-2014, 23:47 ]
A czy ten moduł (czymkolwiek on jest ;) ) jest zintegrowany z cewką? Inaczej: czy jeśli wymienię cewkę i mam pewność co do palca i kopułki to mogę uznać, że aparat pracuje tak jak powinien?

Krzyzak - 27-01-2014, 08:48

nie jest tak prosto
musisz zdjąć kopułkę (3 śrubki) a wcześniej dolną osłonę (też 3 śrubki) pod aparatem
zdjąć palec
odkręcić śrubkę na ośce, zdjąć wirnik czujnika wałka rozrządu
odkręcić 3 śrubki, zdjąć moduł zapłonowy (też jest na silikon do cewki)
odkręcić 3 śrubki, zdjąć cewkę (jest na silikon do obudowy aparatu)

ja do odkręcania tych śrubek używam wkrętarki 18V o momencie prawie 50Nm - więc gigantycznym wręcz - a to dlatego, żeby nie zniszczyć łbów śrubek, bo są miękkie

zdrap potem stary silikon i daj nową warstwę - żeby zabezpieczyć cewkę przed wilgocią
zwróć uwagę na uszczelki, które tam są - a są chyba 3 szt. (pod kopułkę, pod moduł i oring cewki)

komarsnk - 27-01-2014, 10:23

Krzyzak, szkoda, że sam sobie nie możesz dać POMÓGŁ :D
Fakt - śrubki są miękkie bo ledwo je odkręciłem - już ktoś wcześniej tam pchał łapska :evil: i rozrył te śrubki pod kopułką :-X ale płaskim śrubokrętem szło to odkręcić bez dalszego uszkodzenia.
Czyli mimo wszystko dobrze by było mieć aparat na stole żeby wygodnie nakładać silikon... :/
Da się go wyjąć bez demontażu kolektora ssącego? :/ Bo osobiście niczym nie udało mi się dojść do taj śruby bliżej przodu auta :cry:

Krzyzak - 27-01-2014, 11:31

da się bez problemu - do dolnej śruby dojdziesz bez problemu, a do górnej jest ciut gorszy dostęp, jednak klucz 12 odgięty da radę a potem - jak już zruszysz, to śrubka palcami da się wykręcić
ew możesz zdjąć czujnik wałka i moduł z tranzystorem a wtedy do obu śrub dojdziesz nasadką
aparat możesz złożyć na stole i potem już dokręcać złożony (bez kopułki tylko - dla wygody)

qbis87 - 17-07-2014, 15:26

a czy da sie zdjac caly aparat bez koniecznosci wyciagania z nigo cewki? co trzeba odkrecic oprocz dwuch srub mocujacych na klucz 12?

[ Dodano: 17-07-2014, 16:26 ]
odkrecilem te dwie sruby trzymajace aparat, odkrecilem te mosiezne cos na co nasadza sie palec a aparat w dalszym ciagu obraca sie wokol wlasnej osi i nie wiem jak go sciagnac?

[ Dodano: 17-07-2014, 18:16 ]
aparat wyciągniety, wykrecenie go nie bylo takie trudne a do wyciągniecia go trzeba bylo uzyc troche wiecej sily :axe:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group