To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Dziwny metaliczny dzwiek z turbo

skaza86 - 08-09-2013, 19:04
Temat postu: [2.8 TD] Dziwny metaliczny dzwiek z turbo
Witam mam taki problem z moim Pajero ostatnio jechalem sobie pod taka gorke ok 5 km w miare stroma i juz prawie na samym szczycie uslyszalem ten dziwny dzwiek z pod maski zatrzymalem sie zeby sparwdzic co sie stalo. Byl to taki glosny metaliczny dzwiek jakby wirnik turbo ocieral o obudowe po kilku minutach postoju dzwiek ucichl pojechalem dalej
po jakims czasie znowu jechalem pod gore i znowu to samo.

wyglada na to ze jak silnik dostanie dobrze w piz.. to cos sie zaczyna dziac z turbo

mam nagrany ten dzwiek link do youtube

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

słychac go wyraznie w 15 sekundzie

Teraz pytanie czy ktos wie co moze byc przyczyna tego dzwieku??zauwazylem tez ze jak zaczyna tak gwizdac to czuc spadek mocy
jeden mechanik mi powiedzial ze to moze byc wina zlego oleju w silniku jak sie olej dobrze rozgrzeje to turbo traci sparowanie i zaczyna wariowac czy to moze byc przyczyna??
moze wymienic olej na gesciejszy nie wiem jaki teraz jest zalany bo mam te auto od kilku miesiecy mam przelatane juz 300 tysiecy km

jawaldek - 08-09-2013, 19:11

skaza86 napisał/a:
pod taka gorke ok 5 km w miare stroma i juz prawie na samym szczycie uslyszalem ten dziwny dzwiek
turbina straciła smarowanie dla tego też lepiej jest mieć na maxa olej I niestety czekać Cię będzie regeneracja. Zobacz http://www.regeneracja24h.pl/czytaj.php

[ Dodano: 08-09-2013, 19:13 ]
skaza86 napisał/a:
zauwazylem tez ze jak zaczyna tak gwizdac to czuc spadek mocy
Rób szybko turbinę bo możesz sobie większej biedy napytać. Regeneracja +/- 600zł i polecam ten warsztat naprawa silnika dodaj jeszcze jedno zero z dużym "+"
skaza86 - 08-09-2013, 19:36

Dzieki za odpowiec no to czeka mnie wydatek. Niestety nie dam rady dac turbo do tego warsztatu bo mieszkam w Islandi a tu to chyba lepiej zalatwic dobra uzywke a nie regenerowac a wymiana oleju moze troche pomoze??
jawaldek - 09-09-2013, 09:03

skaza86 napisał/a:
a wymiana oleju moze troche pomoze??
tyle co umarłemu kadzidło. Przy temperaturach i obrotach na turbinie sam gwizd z turbiny swiadczy o mechanicznym uszkodzeniu.
skaza86 - 21-02-2014, 10:22

Witam
Chcialbym zapytac sie ponownie co moze byc przyczyna tego dziwieku z turbo? Dodam ze turbina jest po regeneracji i dalej problem wystepuje tylko ze teraz nie ma straty mocy. Moze jest pekniety kolektor dolotowy i jak sie zagrzeje to sie rozszczelnia nie wiem juz co to moze byc. Problem wystepuje tylko jak wjezdzam pod jakas wielka gore poza miastem.

ppkss4_ - 23-02-2014, 08:51

Jeżeli będziesz miał nieszczelny dolot to z pewnością będzie temu towarzyszył brak mocy i widoczne wycieki oleju, jak masz suchy silnik to będziesz widział gdzie się saczy. sprawdź cisnienie doładowania. jeżeli jest prawidłowe to nie szukaj braku mocy od strony turbo a od strony zasilania paliwa, być może nieszczelność układu w zbiorniku skoro brak mocy objawia sie przy dłuższych podjazdach. być może silnik ma już słabą kompresje, sprawdź.

Turbina to być może zbieg okoliczności a takie bywają. ja wymieniałem pompę wtryskowa, nie znaczyłem jej położenia bo zakładalem inna. po wyciągnieciu okazało sie, ze ma inny wałek na koło od rozrządu więc włożylem ją na miejsce. za groma nie mogłem jej ustawić. po dwóch dniach walki pojechałem do znajomego z wielkim wstydem ale zdarza sie. Brak mocy i chmura dymu za autem. Od zera sprawdzilismy wszystko. Rozrząd, klin na kole itd. okazało sie, ze silnik nie reaguje na drugim tłoku. Kolega sie uparł, ze jakis syf musiał mi wpaśc. Wtrysk ? regeneracja? czyszczenie i wszystko sprawne 120 bar i mgiełka. Po włozeniu silnik znowu nie reaguje, ukręcił sie wałek na pompie ? Wyjeliśmy wtrysk i sprawdziliśmy czy pompa podaje na niego paliwo i ? wszystko ok. Sciagnelismy pokrywe zaworów a tam... dziwigienka zaworu ssacego sie wysypała, wypadł wałek z rolki i troszke bałaganu narobił lecz wszystko wybrane magnesem, złożone i czesci nie brakowało. nowa dziwigienka i silnik pali na dotyk. Gdybym nie ruszał tego dnia pompy to sądze, ze szybciej bym/byśmy doszli do tego dlaczego brakuje mocy choć silnik palił na dotyk przy -10 i towarzyszyła mu nierówna praca silnika, mgła z tyłu pojazdu i brak mocy.

skaza86 - 24-02-2014, 01:21

Witam
Jak juz napisalem problemem nie jest brak mocy bo po wsadzeniu turbinki po regeneracji autko fajnie jedzie tylko ten dziwny metaliczny dzwiek jakby turbo mialo sie zaraz rozleciec slychac go tylko jak silnik pracuje pod duzym obciazeniem np jadac pod duza gorke gdy na szczycie sie zatrzymam i gazuje na luzie to dzwiek zanika po jakiejs minucie i jest ok. Sytuacja sie powtaza przy nastepnej gorce i tak w kolko.
Moze byc tak ze jak silnik dostanie w piz... rosnie temperatura czy cos i nie daje juz odpowiedniego cisnienia oleju na turbo czy to moze byc przyczyna?? Mechanik twierdzi ze to pewnie niszczelny uklad dolotowy to trzeba wyjac kolektor dolotowy i zobaczyc. Duzo to roboty z kolektorem dolotowym ostatnio zagladalem to moze byc problem z srubami bo sa za kolektorem wylotowym troche ciasno tam czy tkos juz wyciagal kolektor?

Robert09 - 27-02-2014, 16:59

Wszystko wskazuje na dolot. Sprawdź czujniki, uszczelki (ich szczelność) w inercoolerze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group