Grandis Techniczne - 2.0 DID - Wymiana paska (ale czy sam pasek? Bez rolki? )
Mku - 17-09-2013, 13:43 Temat postu: 2.0 DID - Wymiana paska (ale czy sam pasek? Bez rolki? ) Witam wszystkich po przerwie,
Od 5 lat posiadam Grandisa 2.0 DID z 2007.
Wlasnie odebralem go z serwisu na 75tys mil i mam kilka pytan.
Na fakturze mam jakies pierdolki oraz pasek rozrzadu (za 36funtow ~180PLN)
Martwie sie czy nie powinni tez wymienic napinacza i rolki.
Zadzwonilem do nich I powiedzieli ze "pasek wymienili, ale nic wiecej", bo "napinacza nie ma w zestawie I wymienia sie go tylko gdy jest zuzyty."
Pytanie do tych co maja dostep do fabrycznej dokumentacji:
Czy rzeczywiscie Mitsublishi zaleca wymiane tylko paska, bez rolki/napinacza? Czy to dealer robi mnie w trabe?
Moj sasiad ma ten sam silnik w jego VW Touran i wymienial pasek, rolke I pompe wodna (wprawdzie to byla druga wymiana).
Bylbym wdzieczny gdyby ktos mnie oswiecil.
JCH - 17-09-2013, 13:51
Tu masz temat gdzie dość intensywnie był dyskutowany problem "wymieniać/nie wymieniać" http://forum.mitsumaniaki...p=962483#962483
Silnik ten sam lub podobny więc zasada powinna być taka sama.
Bizi78 - 17-09-2013, 18:18
Mku, tutaj możesz sprawdzić listę czynności serwisowych.
rezon - 18-09-2013, 11:34
Mku napisał/a: | Czy rzeczywiscie Mitsublishi zaleca wymiane tylko paska, bez rolki/napinacza? Czy to dealer robi mnie w trabe?
Moj sasiad ma ten sam silnik w jego VW Touran i wymienial pasek, rolke I pompe wodna (wprawdzie to byla druga wymiana). |
Twój sąsiad też ma w książce wpisaną wymianę tylko paska napędu rozrządu. Jednak instrukcje serwisowe mówią o wymianie kompletu tj razem z rolkami. Dodatkowo - ponieważ doświadczenie wskazuje na to, że napędzana paskiem pompa wody pada często przy przebiegach ok. 150kkm to warto odżałować 150zł i wymienić od razu pompę, a nie rozbierać wszystko za 30kkm.
Kiedyś mnie uczono o celowości wymian kompletów współpracujących części - pasek+rolki, łańcuch+koła. BTW przy wymianie paska w Outku rolki miały wyraźny ślad prowadzenia paska, co potwierdzało celowość wymiany. Komplet w ASO VW kosztuje ok. 850zł, bdb zamiennik ok. 650zł, a sam pasek ponad 300zł - IMHO dla świętego spokoju lepiej wymienić komplet, a nie myśleć czy przypadkiem zużyte nieco rolki nie przyczynią się do przyspieszonego zużycia paska - co w przypadku widocznych śladów prowadzenia starego na pewno nastąpi. Oszczędności na rozrządzie mogą drogo kosztować
|
|
|