[96-02]Colt CJ0 - [ALL] reset ECU
Anonymous - 19-01-2007, 01:46 Temat postu: [ALL] reset ECU jak zresetować ECU w Colcie CJ 97r 1,3
Anonymous - 19-01-2007, 09:23
Tak samo jak w kazdym innym aucie odepnij kleme od akumulatora na kilka minut i sie zresetuje
Anonymous - 19-01-2007, 10:50
Po ponownym podłączeniu będziesz musiał na nowo "nauczyć" ECU - mniemam że wiesz jak to zrobić?
Anonymous - 19-01-2007, 12:02
kleme, którą "+" czy mase bo się w tym za bardzo nie oriętuję. Ale wrócą ustawienia "fabryczne" czy musze jeszcze coś kombinować. Rozumiem, że jak resetne to błędy sie wykasują tak??. Sorki za może banalne pytanie jesem w tym zielony:)
Pozdrawiam
akbi - 19-01-2007, 12:11
Marcin190 napisał/a: | Rozumiem, że jak resetne to błędy sie wykasują tak??. |
Niekoniecznie, jeśli na błąd wpływa jakiś czynnik z silnik, to po resecie ECU nadal będzie odczytywał, że jakiś element w Twoim aucie jest wadliwy.
Poniżej instrukcja Romela w sprawie recetu i "uczenia" ECU
1. Zimny silnik.
2. Odłączasz kleme (-) masową od akumuatora
3. Czekasz 60s - może byc dłużej
4. W czasie rozłączonej klemy sprawdzasz czywszystkie odbiorniki masz wyłączone.. (światła, radio itd...)
5. Podłączasz klemę (pamiętaj o kluczykach żebys miał w ręce bo jak masz centralny to lubi sie zatrzasnąć po podłączeniu...)
6. Włączasz zapłon i czekasz aż zgaśnie CHECKENGINE...
7. Zapalasz silnik i NICZEGO NIE RUSZASZ - nawet kierownicą nie kręć bo jak masz wspomaganie to od czujnika obciążenia pompy wspomagania pójdzie sygnał i spartoli robotę.... i cały misterny plan w ......
8. No i teraz najgorsze - siedzisz/stoisz i czekasz bezczynnie nawet do 30min aż włączy sie wentylator...
9. Po włączeniu poczekaj aż sie wyłączy i jeszcze raz włączy...
10. Później rób co chcesz...11.
11. Po tym zabiegu pierwsze 100km zrób spokojnie po kapeluszniczemu - czyli bez kręcenia na obroty itd... musisz okazać troche cierpliwości i samozaparcia... powolutku i najszybciej 100km/h...
Anonymous - 19-01-2007, 12:24
wielkie dzieki za pomoc:)
pozdrawiam
Anonymous - 19-01-2007, 19:38
Jeśli odłączysz masę od akumulatora, to jak sprawdzisz, które odbiorniki masz włączone? (punkt 4 )
Anonymous - 19-01-2007, 21:40
K napisał/a: | Jeśli odłączysz masę od akumulatora, to jak sprawdzisz, które odbiorniki masz włączone? (punkt 4 ) |
Przeciez mozesz powylaczac wszystko przed odpieciem klemy !!!
Anonymous - 19-01-2007, 21:58
To był taki mały Joke, Pawcio Poczucie humoru czasem się przydaje Na to, że można wcześniej sprawdzić to bym chyba nigdy nie wpadł
kamilek - 19-01-2007, 23:29
A ja tak się zapytam: dlaczego po resecie trzeba przejechać 100 km spokojnym tempem? Czemu to ma służyć? Bo ja słyszałem, że wystarczy tylko odpalić silnik i poczekać, aż włączy się wentylator. Po co te 100km?
A może to tylko dla Coltów jest taka procedura, co?
Anonymous - 20-01-2007, 13:39
Ja natomiast czytalem wczesniej tu na forum, ze uczenie nalezy robic na goracym silniku. Jak to wreszcie jest ?
tomusn - 20-01-2007, 23:29
komputer wtrysku uczy się cały czas...
przeczytajcie stronę www.tmo.com ... CAŁĄ
a potem np. www.pocketloggeer.com
TMO napisał/a: |
I read in the shop manual that the engine computer remembers more than just engine error codes. What else does it remember?
The ECU "learns" about your engine as you drive the car. The "learning" is actually a process that the ECU uses to track the tolerance changes of the sensors and actuators on the engine. Two examples of these values are the position of the idle-air bypass valve (automatic choke) at idle with the A/C on, and the trim gain on the injectors. The ECU stores these "learned" values in battery backed-up RAM so that it doesn't have to start from scratch the next time you turn your engine over.
I've heard that after I make a change to my car, I have to unplug the engine computer so that it will learn about my new equipment. Is that true?
There is quite a bit of mythology involving resetting the ECU. Most of it is flat wrong. The ECU is always tracking the gradual changes in the engine sensors and actuators. The ECU never gets satisfied with a setting and quits updating the trim values. It will discover whatever change you made to your engine and make the appropriate changes. In fact, unplugging the ECU will most likely increase the learning curve of the new part.
One good reason to reset the ECU is to clear a CHECK ENGINE light or error code after fixing the problem that caused the error.
How do I reset the engine computer?
Resetting the ECU is actually quite easy on both the first and second generation DSMs. Make certain the key isn't in the ignition. Locate the fuse panel on the left side of the driver's footwell. On the first generation, pull the 10A fuse in the lower right-hand corner. On the second generation, pull the 10A fuse on the right-hand side of the middle row. Wait 15 seconds before replacing the fuse - that should drain any stored charge in the ECU. Your ECU is now reset.
I reset the ECU, and now the car runs rough.
The engine may run rough or idle poorly right after ECU reset. The ECU now has default numbers in its learn memory - it has to adjust them to match the tune of your engine and its sensors and actuators. It might take a day or two of driving in traffic before the engine will settle down again. Now you know why the ECU remembers these values in the first place! |
josie - 21-01-2007, 11:20
tomusn napisał/a: | It might take a day or two of driving in traffic before the engine will settle down again |
I to by się potwierdzało.
Czekanie do włączenia wentylatora jest takim wstępnym moim zdaniem zabiegiem żeby silnik za bardzo nie szalał na wolnych.
Ja stabilne i w 100% prawidłowe wolne uzyskiwałem po mniej więcej 15min pracy na wolnych obrotach (nie czekałem tyle oczywiście - uczył się w czasie jazdy).
polbo - 24-03-2009, 21:58
akbi napisał/a: | powolutku i najszybciej 100km/h... |
Mam nadzieję, że nie bedziecie miec za zle, ze odkopalem temat, ale co znaczy cytowany fragment? Szczerze - dla mnie to sie wyklucza...
Najpierw przez ~100km bez nadmiernego krecenia, a pozniej 100kmph? (w kazdym razie szybciej)??
Marcin-Krak - 24-03-2009, 23:24
polbo, ale jakbyś zacytował całość i uważnie ją przeczytał, to myślę że nie powinieneś mieć problemów ze zrozumieniem Czy tak bardzo chciałeś się czepiać szczegółów nie trudnych do zrozumienia
akbi napisał/a: | 11. Po tym zabiegu pierwsze 100km zrób spokojnie po kapeluszniczemu - czyli bez kręcenia na obroty itd... musisz okazać troche cierpliwości i samozaparcia... powolutku i najszybciej 100km/h... |
|
|
|