To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Swap z 1.8 GDI na ?

Recive - 17-09-2013, 19:36
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Swap z 1.8 GDI na ?
Witam mitsumaniaków,


Stoję przed wyzwaniem kupna samochodu, ewentualnie spawa obecnej carismy, która posiadam. Sytuacja wygląda następująco: Pacjent: Carisma 1.8 GDI 2003 r. przebieg 98 000 stan oceniam na bardzo dobry +, mechaniczny na 6?....Od 1szego włascicela z salonu.

Dlaczego swap? Otóż - cari 1.8 GDI pali mi w mieście 10L co wiąże się z dużym kosztem dla mnie. W domyśle chciałem colta 1.6 CJO + lpg ale zastanawiam się nad swapem carismy bo jest w bardzo dobrym stanie i szkoda mi go sprzedawać.

Z tego co wyczytałem, najlepiej sie sprawdzi 2.5 V6 z gala albo T4 z volvo tak? Mógłby mi ktoś przybliżyć koszta takiego zabiegu? W ogóle to się opłaca? Do silnika została by dołożona instalacja LPG więc myślę, że lepiej wolnossace V6? Pytanie, też czy nie będzie za ciężkie...Ogólnie jakie są wasze opinie na temat tego pomysłu?


Pozdrawiam serdecznie.

robertdg - 17-09-2013, 19:44

Dobry pomysł, zwłaszcza wtedy gdy myślisz na dłużej zatrzymac sobie auto
Recive - 17-09-2013, 20:02

Zgadza się, jeśli taka opcja była by opłacalna to carisma zostaje na dłużej. Teraz pytanie ile jest rzeźby i koszty? Zarówno dla T4 jak i 2.5 V6..trzeba taką modyfikacje zgłaszać do urzędu komunikacji? ( dowód pewnie muszą wymienić ). Ale najważniejsza sprawa to koszty takiego zabiegu, żebym mógł sprawdzić czy się opłaca. Robił ktoś taki zabieg/podobny?
glina - 17-09-2013, 20:06

za cene swapu kupisz colta ca0 w gazie i bedziesz mial jedno auto na miasto a drugie mlodsze, sprawdzone i sprawne na zapas :)

V6 po miescie spali raczej nie mniej niz 12 gazu (w warszawie)
T4 ma 200KM wiec zakladam ze jeszcze wiekszy moze miec apetyt

Lepsze jest wrogiem dobrego - skoro cari dziala to policz ile wydasz na swap a ile zaoszczedzisz (oszczedna jazda cari vs normalna jazda z zagazowanym duzym motorem)

duzo jezdzisz po miescie w korkach?
Piwor powinien cos w temacie swapu cari i kosztów wiedziec wiecej ;)

Recive - 17-09-2013, 20:18

CA0 wizualnie mi się nie podoba..Chodzi o to, że Carisma jest w bdb stanie a jest warta na allegro wg. mnie za mało. Jest zadbana i wszystko mi w niej pasuje oprócz spalania.

Opcje z coltem mogłaby być trafna, gdyby cari była samochodem sportowym a nie jest :/ Colt na miasto by był a Cari ( sprawdzone i sprawne na zapas ) by stało w garażu cały czas. Bo ani się tym powściekać w weekend ani do jazdy na codzień :)


Dlatego wpadłem na pomysł swapa. 12 L gazu? w V6 Gala? Celowałbym coś koło 14 :) Ale to też jest akceptowalne jeśli chodzi o koszty miesięczne. Nie chce sprzedawać też dlatego, że jest całkowicie bezawaryjny mam nowe amory + tarcze i klocki. Pójdzie za 12/13 tyś na allegro a za równowartość bym kupił jakiś szrot.

Więc zwaracam się o pomoc w przybliżeniu kosztów, etc. Każda podpowiedź mile widziana ;)

glina - 17-09-2013, 20:41

to nie lepiej zdjac troche noge z gazu w dni powszednie i zejsc do 9 litrow, a w weekend przywitac czerwone pole obrotomierza?
powyzej 5000rpm auto jest bardzo zwawe jak nie miejskie drogi - moment i moc mozna wykorzystac

a za 12k ciezko bedzie na allegro w ogole sprzedac wiec lepiej trzymaj jak jest pewniak :)

Recive - 17-09-2013, 20:49

To nawet nie chodzi o to, że ja szybko jeżdzę. GDI po prostu wciąga 10 L w mieście bez sztucznego zaniżania dla pochwalenia się wynikiem na forum. 9 L to też za dużo PB...koszty dużo większe w porównianiu do 14 LPG. Dla 100 km GDI 100km = prawie 60 zł , w przypadku LPG V6 nawet biorąc te 14 LPG a pewnie i 13 bym dał radę zrobić to wychodzi 30 zł/100 km. Różnica jest znacząca...


Więc teraz czas zastanowić się nad kosztami swapa, czekam na info Panowie :)

robertdg - 17-09-2013, 21:04

Najtańszy i najbardziej optymalny SWAP będzie na V6, T4 wymaga wiekszego nakładu pracy, wyobraźni, ponadto dodatkowy osprzęt który jest kosztowny w eksploatacji
Recive - 17-09-2013, 21:37

Też się skłaniam ku tej opcji..wolnossacy silnik, mniej skomplikowany pod LPG b.db z opinii na necie. Teraz pytanie, bo pewnie nie każdy widział mój temat. Do kogo mogę uderzyć na forum? Gdzieś widziałem V6 w SpaceStar? Ale to już dawno i nię mogę sobie przypomnieć kogo to sprzęt :P


Na mechanice się zupełnie nie znam więc macie może jakieś info dot. róznicy wagi? komputer trzeba będzie zmieniać? co ze sprzęgłem i skrzynią? wytrzymają +40km?

robertdg - 17-09-2013, 22:04

https://www.facebook.com/SerwisMitsuManiakow
Recive - 17-09-2013, 22:13

Ok, dzięki za info. Odnośnie warsztatu to polecasz tak? Chłopaki ogarniają temat?
tom1312 - 17-09-2013, 23:45

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=210
Poczytaj minimum od 15 strony. Lancera ogarnęli to Cari tez powinni ;)

Recive - 18-09-2013, 08:15

Przewertowalem od 15 str do konca :) Ciekawe czy w przypadku lancera 2.5v6 tez niby mialo byc p&p. Troche przygod bylo z tym swapem..i tak musze sie do nich odezwac :)
Bizi78 - 18-09-2013, 08:21

Recive napisał/a:
Gdzieś widziałem V6 w SpaceStar?

Chyba w Space Wagonie u Bartka :D .

Recive - 18-09-2013, 11:22

Racja :) Dzieki :) Carisma wazy 1250 wiec o 200 mniej niz gal, ciekawe jakie osiagi by miala taka cari z v6


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group