To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Gear Techniczne - Space Gear niskie ciśnienie oleju, jaka przyczyna ?

Zdzisiu - 19-09-2013, 23:35
Temat postu: Space Gear niskie ciśnienie oleju, jaka przyczyna ?
Witam
wymieniłem olej, filtr i czujnik
benzyna 2.4 4G64

zmierzyłem ciśnienie oleju i niestety wskaźnik przy maksymalnych obrotach zatrzymał się na 2,5 bara, dla 3000 obr ok 1 bara dla 4000 ok 1,5 bara

czym to może być spowodowane ?
silnik ma oficjalnie 320 tys km, panewek nie słychać, ma moc, w automacie do 100 przyspiesza w około 16 sek na Drive, wycieków oleju nie widać ogólnie i nie wygląda też aby go ubywało, smoka nie sprawdzałem jeszcze

to możliwe że pompa ? słyszałem że pompy są nie mal "wieczne" ze względu na prostotę mechaniki

a jeżeli to panewki i tam się sączy bardziej to ile szacunkowo życia zostało takiemu silnikowi ? 10 a może 100 tys km ?

czy można temu jakoś zaradzić wlewając trochę gęstszy olej ?

Aktualizacja:
Zmierzyłem przyspieszenie na prostej drodze dziś, ok 14 sek do 100 i vmax ok 150
czyli mocowo ok, tak powinno być, niestety po zwolnieniu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, świeci do około 900 obr, potem gaśnie, no i silnik dostał drgawek drgawki jak na wibratorze do pustaków, bardziej je słuchać niż widać, ale panewek nie słychać, czytałem ze to może być sina panewki wałka balansowego, podobno może tam uciekać olej gdzieś no i drgawki będą, proszę o pomoc.

milo - 22-09-2013, 13:25

Na biegu jałowym powinno być 0,29 bara ,przy 3500 2,94 bara to wartosci minimalne, mozliwe że pompa juz nie domaga
Zdzisiu - 22-09-2013, 21:09

Milo dziękuje za cenna odpowiedz.

Okazało się że silnik przepuszcza przez panewki, przywaliłem go ostro i się drgania powiększyły, słychać panewki, cicho ale jednak.

Mam takie pytanie jakie Mitsu mialy identyczny dół silnika tak aby do mnie pasowało ?
silnik 2,4 benzyna 1996, 4G64, bo one byly w milionie wersji ::) ale to się głownie różniło głowica i dolotami, dół mógł byc w wielu odmianach 4G64 identyczny chyba ? skok tłoka 100mm, może ktoś coś wie, aktualnie jestem na etapie poszukiwań.

Naprawa w Auto-Szlif Lublin ok 600 zl, szlifowanie wału, mycie, nowe panewki walu i korbowodowe.

[ Dodano: 20-02-2014, 16:09 ]
ok przyczyna znaleziona
rozwalone panewki wałków balansowych załączam obrazki, jest to efekt tego że kupiłem auto od rzeźnika i zamiast oleju w silniku był budyń kawowy

jak ktoś coś ma jakieś ciekawe dane do dodania to chętnie posłucham ? bo wydaje mi się ze to trzeba szlifować te wałki teraz w zakładzie, a te panewki to jakieś nadwymiarowe się kupuje czy jak ? jak je wymienić czy muszę wyjąć wał korbowy ? czy mogę je jakoś wbić wzdłużnie bez wyjmowania silnika i wału korbowego ?






Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group