Pajero II - [2.8 TD] Jakie macie obroty po odpaleniu silnika ??
zunmen - 20-09-2013, 09:13 Temat postu: [2.8 TD] Jakie macie obroty po odpaleniu silnika ?? Witam
Jak zachowują się Wasze Miski po odpaleniu ??
U mnie pod opaleniu trzyma się na około 600/700 a potem wskakuje na 900 ( trzyma sie dokładnie na tej pierwszej kreseczce ponizej 1000 )
Czy nie powinno być tak że na zimnym silniku jak chodzi ssanie to powinien łapać np 1000 a potem zchodzić do 900 obrótów ??
Pozdro
Heilsberg - 20-09-2013, 10:06
A gdzie w dizlu ssanie?
Sprawdź woskowy przyspiesznik kąta wyprzedzenia zapłonu na pompie.
zunmen - 20-09-2013, 10:17
Ale nie powinno być tak że najpierw jak się grzeje łapie troszke wyższe obroty a potem spadają ??
Heilsberg - 20-09-2013, 11:14
No właśnie powinno więc sprawdź co napisałem. Czy się zmienia położenie wraz z nagrzewaniem silnika.
A, jeszcze jedno. Nie wiem jak w 2,8 ale w 2,5 z lat tak do 94 nie było przyspiesznika woskowego tylko ręczny gaz. To wtedy będzie jak opisujesz i trzeba sobie ręcznie gaz podciągać na zimnym.
zunmen - 22-09-2013, 11:18
Fajnie jak by ktoś napisał jakie obroty trzyma silnik zaraz po zapaleniu a jak jest na ciepłym silniku
dziekuje
jawaldek - 22-09-2013, 14:27
zunmen napisał/a: | Fajnie jak by ktoś napisał jakie obroty trzyma silnik zaraz po zapaleniu a jak jest na ciepłym silniku
dziekuje | u mnie tak samo 900 w obu przypadkach, po zapaleniu jak i na ciepłym.
diWhizZ - 02-10-2013, 22:08
Heilsberg napisał/a: | A gdzie w dizlu ssanie?
Sprawdź woskowy przyspiesznik kąta wyprzedzenia zapłonu na pompie. |
Ssania nie uświadczysz ale w starszym modelach był wihajster do podkręcania obrotów na zimnym ... takie niby ssanie ;P ( bo i ssało ... głównie wachę)
Heilsberg - 03-10-2013, 10:14
W starszych Pajero był ręczny gaz. Po prawej stronie obok kierownicy gałka do pociągnięcia i po obróceniu o ćwierć obrotu się blokowała. To był kawał druta połączony z drutem od pedału gazu. Jeszcze w roczniku 93 taki był u mnie. Robił nawet za pseudotempomat jak było trzeba.
zunmen - 03-10-2013, 11:29
A może ktoś by podrzucił zdjęcie jak wygląda ta gałeczka do przekręcenia bo nie za bardzo wiem czego szukać
Heilsberg - 03-10-2013, 11:38
Skoro nie znalazłeś to nie masz bo trudno jej nie zauważyć nad prawym kolanem poniżej kierownicy. Masz tam pewnie zaślepkę.
Oczywiście przyspiesznik już sprawdziłeś.
zunmen - 03-10-2013, 12:13
Jeszcze nie sprawdzone Sam nie jestem w stanie tego sprawdzić
Auto w przyszłym tygodniu idzie do mechanika na przegląd bo dzieje się z nim nie za ciekawie
Po odpaleniu dziwnie niske obroty , szarpanie jak by brakowało mu paliwa
Nawet na lekkim gazie ( poniżej 1000 obr ) po odpaleniu dławi się
Wczoraj go odpaliłem zagrzałem troche i ruszyłem . Po przejechaniu 2 km autko sobie zgasło i nie chciało odpalić przez jakieś 2 min. Udało się go jakoś odpalić z trudem
Potem 4-5 godzin w terenie i nic się nie dzieje. samochod przed 5 godzin nie gaszony , temp OK zero problemów żadnych szarpnięć.
Heilsberg - 03-10-2013, 12:21
To nie masz problemu z obrotami na zimnym tylko z paleniem. Koledzy co mają 2,8 to pewnie podpowiedzą więcej ale mnie to wygląda na zapowietrzony układ wtryskowy. Simering na pompie sławetny?
michdru1 - 03-10-2013, 13:58
Wymień simering. W moim na zimno też głupiały obroty i mocy nie było. Po rozgrzaniu wszystko było ok.
Dzisiaj pierwsze odpalenie po wymianie przy -2. Autko równo chodzi, obroty ok.950. Można spokojnie ruszać.
jawaldek - 03-10-2013, 19:05
Koszt simeringu to +/- 20zł z nadwyżką a spokój i przyjemność uruchamiania bezcenne tym bardziej że na lato się raczej nie zapowiada a zimą akumulatory słabną.
Oprócz simeringu warto jest sprawdzić same przewody paliwowe od baku. Ja wymieniłem wszystkie na gumowe olejoodporne. Nie bez znaczenia są też wejścia do baku a zobaczysz je bez problemowo ->> w bagażniku masz klapkę->> po odkręceniu widać wejścia do baku. No i wymień koniecznie filtr paliwowy szczególnie przed zimą warto też już dodawać preparat do paliwa zapobiegający wytrącaniu się parafiny. Nie czekaj na mrozy
diWhizZ - 03-10-2013, 21:54
do całego zestawu "pierwszej pomocy" mogę jeszcze dołożyć:
sprawdź przekaźnik dogrzewania świec ... jak nie robi to można zamienić na taki z forda transita. Sprawdź też podstawę fitra paliwa, tą z pompką. Pompka lubi się zapaćkać i wtedy sie zapowietrza. Podstawa pasuje od gallopera, koszt 50 zł w normalnym sklepie.
W Twoim przypadku stawiam na simering lub zawór zwrotny. W przypadku pierwszego można na szybko się ratować dodatkową pompą elektryczną 0,25bar pomiędzy filtrem a a pompą wtryskową. Ja podpinałem pod obwód zasilania świec żarowych. Przez kilka miesięcy robiło ale potem simering do końca szlag trafił więc i tak trzeba było pompę wyciągnąć. Temat zaworu zwrotnego załatwisz zaworkiem kulkowym zakładanym na przewód.
|
|
|