To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Diagnoza

Darek4151 - 22-09-2013, 07:36
Temat postu: Diagnoza
Witam. Mam mały problem z moja Cari. po wymianie głowicy, rozrządu itp zaczęła mi się świecić kontrolka "Check". Świeci się rożnie a najczęściej na biegu jałowym w dodatku auto zaczęło kopcić i delikatnie później odpalać. Mechanik po niby diagnozie w kłodzku i po podłączeniu do komputera stwierdził ze do wymiany jest elektrozawór kata wyprzedzenia wtrysku. Wymieniłem ta cześć i za bardzo różnicy nie widać:(( Macie jakieś pomysły co to może być ?? i prośba o podanie jakiegoś dobrego diagnosty w kłodzku bądź w okolicy co mi sprawdzi to pod kompem bo u większości słyszę ze nie można albo mam za stare auto i czyta dopiero od 99". Dodam ze mam Cari z 98" 1.9td. Z góry dziękuje za pomoc
lesmen - 22-09-2013, 07:44

Do kompa nie ma sensu podłączać bo tyle samo zczytasz sam spinaczem (znajdź gdzieś jest instrukcja na forum). Objawy wyglądają na źle ustawiony rozrząd i od tego bym zaczął. Podjedź do innego mechanika i niech Ci to sprawdzi.
Darek4151 - 22-09-2013, 08:25

Bylem już na ustawianiu ponownie rozrządu oraz na ustawianiu wtrysku bo ponoć jeden lał czy coś podobnego. Tylko ze u tamtego mechanika co mówił ze regulator kata wtrysku do wymiany... jutro podskocze do innego mechanika niech faktycznie ten rozrzad sprawdzi
pawelsonx - 22-09-2013, 17:27

nie ustawia się rozrząd tylko pompę. Chodzi o statyczny kąt wtrysku i nie ma to nic wspólnego z lejącymi wtryskami
Bismarck - 23-09-2013, 07:53

Z całosci wypowiedzi zwróciłem uwage na:
A) po wymianie głowicy, zaczęło kopcić i delikatnie później odpalać

Cos musialo byc na rzeczy skoro wymieniales glowice szkoda ze nie napisales ...

Po wymianie głowicy której wczesniej jak przypuszczam nie sprawdziłes nie wspomne o planowaniu głowicy ale to juz moje domysły ja bym czaczoł od sprawdzenia
cisnienie powinno wynosic ok 27-30 atm wazne jest tez aby róznice miedzi cylindrami nie byl duze a wszystko ponizej 22 to do remontu

chyba ze trafisz na goscia starej daty podpowiedz jak to sie robi
Dla silnika z zapłonem samoczynnym element pomiarowy stanowi wtryskiwacz z końcówką pomiarową zamocowaną w miejscu rozpylacza. W przypad­ku uruchamiania silnika przez osobę obsługującą przyrząd, trzeba obydwa prze­wody elektryczne zakończone wtyczką przyłączyć do zacisków znajdujących się na uchwycie próbnika, oraz przewód zakończony dużym uchwytem przyłączyć do centralnie umieszczonego zacisku rozrusznika, w miejscu w którym doprowadzony jest „gruby" przewód od akumulatora, a drugi przewód do za­cisku rozrusznika, do którego przyłączony jest przewód włącznika zapłonu ). Następnie uruchomić silnik rozrusznikiem (w celu usunięcia resztek mieszanki paliwowej z cylindrów), połączyć próbnik z badanym cylindrem, poprzez zamocowanie w miejsce wtryskiwacza elementu pomiarowego lub dociśnięcie stożka gumowego do otworu świecy zapłonowej, zwracając uwa­gę na zachowanie szczelności tego połączenia. Po tych przygotowaniach po­nownie włączyć rozrusznik i napędzać nim silnik, aż wskazówka (rejestrator kreślący na diagramie) nie przestanie się przesuwać. Podczas pomiarów wał korbowy powinien obracać się z prędkością co najmniej 100 obr/min. Po wy­łączeniu rozrusznika trzeba odpowietrzyć próbnik (wskazówka musi wrócić do pozycji początkowej), przesunąć kasetę diagramu na następną pozycję i wykonać pomiar w następnym cylindrze. Jeżeli wynik pomiaru odbiega od wymaganego, to należy go powtórzyć, aby upewnić się o prawidłowości uzy­skanego rezultatu.

Dla cylindrów, w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania przeprowadza się dodatkowo tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej. Polega ona na tym, że do tych cylindrów wstrzykuje się niewielką ilość oleju silnikowego (do 10 cm3) i roz­prowadza go po gładzi cylindrowej przez kilkakrotny obrót wałem. Następnie ponownie mierzy się ciśnienie sprężania. Jeżeli jest ono nadal zbyt niskie, to świadczy o złej pracy zaworów lub o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.

Dopiero cała reszte kat wtrysku,cisnienie na wtryskiwaczach ,jak Ci sugeruje kol pawelsonx

Darek4151 - 27-09-2013, 07:49

Jeśli chodzi o to co kolega wyżej opisał to już miałem taka sytuacje przy 1 wymienianej głowicy. Kupilem niby sprawdzana na szczelność itp ale po założeniu okazało się ze jest gorzej niż w traktorze. Nie chodził równo ledwie zapalił a z tyłu jakby zapora dymna itp. za 2 razem juz kupiłem od sprawdzonego dostawcy który mi wyslal z głowica papiery ze byla sprawdzana na szczelność itp ale dmuchając na zimne dałem ja u siebie do sprawdzenia. Z nia było wszystko w porządku dodam ze głowica była po pełnej regeneracji(planowanie, zawory jakieś uszczelniacze itp) no i cena zdecydowanie wyższa( chodź tamta 1 prawie 900zł nie była niska) Chodz powiem szczerze sprawdze to jeszcze raz na wszelki wypadek

[ Dodano: 27-09-2013, 08:59 ]
Chyba troche za mało precyzyjnie opisalem to. Auto opdala w paro sekundowa zwloka ale tylko po dłuższej przerwie jak jest zimno. Jak na przyklad zrobie okolo 10km odpale juz normalnie. Na biegu jałowym auto nie kopci i z silnikiem nie ma problemow oprucz kontrolki "Check" ktora swieci w tamtym przypadku i na wyzszych obrotach( po okolo 3500 a 3800 ale wyzej juz sie nie swieci) jak jade do 2500 obrotow to z tego co mi znajomy mowil to nie widac kopcenia itp dopiero jak jade i go krece powyzej to widac zmiany biegow.Przy predkosciach autostradowych sam nie jestem w stanie zauwazyc jakichkolwiek objawow( nawet kopcenia) Dodam jeszcze ze silnik delikatnie bardziej klekocze jakby mial twardsza prace

MmzTattoo - 27-09-2013, 12:01

Wymrugaj błędy i będziesz wiedział daczego check się świeci
Darek4151 - 27-09-2013, 12:05

Właśnie jestem po odczycie błędów, trochę ich nie rozumiem.
14- czujnik temperatury powietrza zasycanego
17-czujnik ruchu iglicy
18-czujnik prędkosci jazdy
35-napięcie akumulatora
38-czujnik prędkosci jazdy
53- przekaźnik świec żarowych
55-sterownik - napiecie czujnika

Odnośnie błędu numer 35 to miałem jakiś czas temu regulator napięcia wymieniany a przy opcji 18 i 38 to czasami jak jest wilgotno to potrafi mi prędkościomierz skakac

Bismarck - 27-09-2013, 23:05

ja mam GDI wiec trudno mi cos wiecej doradzic a nie chce Ciebie wprowadzic w bład ale znalazlem tu na forum ciekawy temat silnkia DID z roku 98 moze on cos podpowie

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

Darek4151 - 28-09-2013, 12:54

Zainteresowała mnie jedna odpowiedz z wyzej wymienionego tematu
"odpal silnik, jak będzie już chodził "w miarę" i świecić będzie check, lekko wciśnij pedał gazu tak żeby obroty wzrosły do około 1500 i tak trzymaj, jak kontrolka zgaśnie to masz uszkodzony (albo zabrudzony) potencjometr od gazu.
Ja miałem to i zrobiłem tak:
zdemontowałem go, wrzuciłem do ropy, potem omiziałem z zanieczyszczeń pędzelkiem, wysuszyłem, zamontowałem i ustawiłem (po załączeniu stacyjki ustawiasz go tak żeby na wyjściu - chyba środkowy pin w złączce - w stosunku do masy było 0.6V lub troszkę więcej. Jak Ci się to uda to powinno zniknąć świecenie Checka. U mnie pomogło "

Zrobiłem tak jak było opisane wyżej i faktycznie po chwili kontrolka zgasła, chyba czeka mnie czyszczenie tego elementu tylko musze załatwić coś żeby sprawdzić później ta wartość bo nie chce unieruchomić auta



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group