To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] magiczne 4 minuty

bolth - 23-09-2013, 11:06
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] magiczne 4 minuty
Witam
Robilem adaptacje przepustnicy po czyszczeniu ,na zimnym silniku,
(ale silnik na wolnych nie pracuje rowno obroty ok 500 i cos go boli chodzi jakby na 3 gary,jezdzi normalnie)
po okolo 4 minutach obroty maja sie podbic do ok 2000 u mnie nic sie nie dzialo,
czy w volvo tez to musi byc skoro silnik GDI?
Jaka moze byc przyczyna tego?dopiero za tydzien jade do servisu na profesjonalny odczyt bo juz wysiadam

Student - 23-09-2013, 12:05

Nie musi tak być.
Po czyszczeniu wystarczy aby silniczek pochodził trochę, ma chodzić równo bez szarpania.
Obroty ok. 750/820min, podbicie do ok. 1250 i spadek na 800.

Sprawdź świece i fajkocewki, może któraś przyrdzewiała.
Pamiętaj że świece wymieniamy co 90tys.

bolth - 23-09-2013, 12:24

Świece sa irydowe jak przewiduje producent,ale nie wiem ile tam siedzą? Fajkocewki podmienialem mam 2 zapasowe i dalej to samo,zapodam świece zamienne tańsze na próbe bo komplet drogi

Sprawdze TPSa jeszcze

radek8622 - 24-09-2013, 15:35

bolth, W GDI adaptację przepustnicy trzeba przeprowadzić po 4 minutach nauki powinien podbić na ok 2000tys natoniast pożnie powinny opaść do normalnych obr( ok 800obr) teraz tak czy po czyszczeniu resetowałeś kompa?(odpiąć aku) bo może pamieta wcześniejszą naukę i dla tego nie podbija ci po tych 4 minutach.Ogólnie auto powinno tylko i wyłącznie podbić do tych 2000tys obr pod czas nauki,po tym zabiegu auto na jałowym powinno mieć prawidłowe obroty nawet po tych 4 min.
bolth - 24-09-2013, 15:45

dzięki będe sie bawił dalej,

jak zmierzyć TPSa ???

znalazłem takie cosik:
- rozgrzewasz silnik do temperatury pracy
- wyłączasz silnik
- odłączasz sterowanie siłownika, rurę doprowadzającą powietrze i luzujesz śrubki TPSa
- wbijasz igły woltomierza w 2 i 3 pin TPSa
- włączasz zapłon (bez uruchamiania)
- zamykasz przepustnicę palcem
- sprawdzasz napięcie

sterowanie silownika tj kostka,która wpięta jest w TPS?
dlaczego musze luzowac śrubki TPS?
włączasz zapłon (bez uruchamiania)- czyli w pozycje kiedy przepustnica się ustawia-cyka?

ja zrobiłem tak,pewnie źle:
włączyłem zapłon,przepustnica pocykała i wbiłem sie w 2 i 3 pin w kostke TPSa
pokazało mi 0,33V

sorki panowie ale dopiero raczkuje,próbuje coś pomierzyć sam :)
mechanicy zajęci a czegoś sie naucze,chyba

glina - 24-09-2013, 19:59

bolth napisał/a:

dlaczego musze luzowac śrubki TPS?


żebyś mógł nim kręcić do momenu ąz będzie 0,5V

radek8622 - 25-09-2013, 10:37

bolth, TPS to grubsza sprawa narazie niczego nie kręć bo sobie dopiero narobisz.Nic nie trzeba rozgrzewać silnika tak że się nie baw z tym po prostu wbij się w pin numer 2 na złączu TPS i wzgledem masy zmierz napiecie, oczywiscie musimy przekrecic kluczyk w pozycje ON bez odpalania silnika) żeby zmierzyć napięcie na TPS powinno być w granicach 0,64-0,68v nic nie trzeba kręcić chyba że pokaże złe napięcie tutaj masz obszerny temat http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 czytaj między wierszami bo w tym temacie chodzi o ustawienie TPS.Ja wbiłem się w pin 2 a drugą igłę w przewód - akumulatora co pokazało mnie 0,67v czyli ok.
glina - 25-09-2013, 11:38

jakie masz napiecie na pełnym otwarciu przepustnicy (gaz max do podłogi)?
nie wiem jak gdi ale klasyczny silnik powinien miec 1/10 max napiecia w położeniu bazowym (gaz nie nacisniety)
czyli jak max jest 4.5-5V to TPS trzeba ustawic na 0.45-0.5V

ps. z forum vr4: "You want 0.5v or 10% TPS on a datalogger."
i z forum eclipsowego (http://www.dsmtuners.com/forums/newbie-forum/312501-trottle-position-incorrect-logger.html#post151648149):
"On a 1G you adjust the TPS until it outputs about 0.5v on pin 2 (spec is 0.48 to 0.52v) at idle (Throttle Closed). That's the same as reading 10% on a datalogger."

bolth - 25-09-2013, 12:37

A moge zrobic tak jak w tej Instrukcji tylko bez krecenia TPS?
Jestem zielony i nie wiem jak poznacz 2 pin od ktorej strony liczyc?,
a czekam na kabel i evoscanem go potestuje bo mechanicy widze ze jak cos im podpowiadam z tutejszego forum,robią wielkie oczy
pozdro

glina - 25-09-2013, 12:48

TPS ma 3 albo 4 piny - na ktorejs parze bedziesz mial napiecie
poszukaj :) nic raczej sie nie da zepsuc

bez krecenia to tylko zmierzysz jak jest - nic nie poprawisz w razie potrzeby, ale i bardziej nie popsujesz

bolth - 25-09-2013, 13:30

glina napisał/a:
TPS ma 3 albo 4 piny - na ktorejs parze bedziesz mial napiecie
poszukaj :) nic raczej sie nie da zepsuc

bez krecenia to tylko zmierzysz jak jest - nic nie poprawisz w razie potrzeby, ale i bardziej nie popsujesz


Dzieki glina za szybka odpowiedz,po pracy zabieram sie za pomiar,jak pisalem teraz tylko pomiar,dam znac co i jak
wszelkie inne sugestie mile widziane
Miernik mam z warsztatu to raczej powinien byc OK,

[ Dodano: 25-09-2013, 14:27 ]
Witam
pomierzony TPS wg opisu ale bez luzowania śróbek
wynosi on 0.51v

czy przepustnice jak zamykam/dociskam palcem to musi sie blokować?,pytam bo zostaje w tym połozeniu gdy zwolnie nacisk palcem- nie odbija



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group