Space Runner Techniczne - Znamionowa kompresja 1.8 benzyna - MSR'98
yossi - 23-09-2013, 21:58 Temat postu: Znamionowa kompresja 1.8 benzyna - MSR'98 Witam,
po prawie sześciu latach bezproblemowego użytkowania i przekroczeniu 200 kkm (z tego 100 kkm na LPG) robię generalne badanie wszystkiego, co możliwe, w tym m.in. kompresję na cylindrach.
Pytanie podstawowe: jakie jest (było) ciśnienie znamionowe dla MSR 1.8. benzyna, rocznik 1998?
Pytania dodatkowe: jakie wartości według Waszego rozeznania po tylu latach, przy takim przebiegu, można uznać za "normalne" i "do przyjęcia", a jakie powinny skłonić do przemyślenia wyjęcia głowicy i zrobienia porządku z tym, co można. Zwłaszcza, że pół roku temu pojawiło się pocenie pod jej pokrywą.
Kontekst i perspektywa: misiek sprawuje się świetnie, zamierzamy zajeździć go na amen, a jako drugie auto w rodzinie, chcielibyśmy z niego korzystać jeszcze przez jakieś 2-3 lata (tj. 30-40 kkm).
Co do jednostek miary, w jakich proszę o odpowiedź, to myślę, że akurat w moim przypadku różnice pomiędzy barem a atmosferą są do pominięcia, więc wystarczy mi sama wartość
Z góry dzięki i pozdrawiam!
yossi
EDIT: Oczywiście pocenie pojawiło się nie tylko pod pokrywą, ale też pod samą głowicą
milo - 23-09-2013, 22:59
yossi napisał/a: | Pytanie podstawowe: jakie jest (było) ciśnienie znamionowe dla MSR 1.8. benzyna, rocznik 1998? |
Cisnienie sprezania 14,5 bar ( min 10,4 ) max róznica 1,0
bladerunner - 26-09-2013, 18:27
Yossi, w moim 1.8 '97 bylo przy 165 tys kolejno: 14,5 15,5 15,5 15 na cylindrach. wtedy mial mniej niz 10tys. na lpg, bral troche oleju,ale nic niepokojacego sie nie dzialo. Pomiar mnie uspokoil i przestalem dalej sprawdzac.
yossi - 27-09-2013, 10:37
Dziękuję Wam za odpowiedzi.
U mnie po ponad 100 tys. na lpg wyglądało to jednak dużo gorzej. Zdecydowałem się na remont głowicy, wczoraj odebrałem auto. Różnica olbrzymia i od razu odczuwalna. Zobaczymy jeszcze jak będzie ze spalaniem. Tak czy owak, w kontekście naszych planów względem auta, inwestycja wydaje mi się uzasadniona.
bladerunner - 27-09-2013, 19:58
Remont glowicy, czyli co dokladnie masz na mysli, czy tez juz zrobione?
yossi - 27-09-2013, 22:13
Bardzo proszę:
- demontaż/montaż głowicy;
- naprawa głowicy;
- uszczelki głowicy;
- zestaw uszczelek silnika;
- komplet śrub do głowicy;
- komplet pierścieni;
- wymiana pierścieni tłokowych;
- płyn do chłodnicy;
- olej silnikowy;
- filtry oleju i powietrza;
- przegląd całej reszty.
I jak?
bladerunner - 30-09-2013, 20:04
Czyli operacja wymiany pierscieni. Maly remont silnika, wystarczajacy na min. kolejne 150 tys. Teraz zeby tylko rdza go nie zjadala i mozna jezdzic.
Jaki olej ma teraz pelen,czy polsyntetyk?,Pochwalisz sie kosztem operacji?
Pattrol - 01-10-2013, 23:03
yossi kiedy ostatni raz dokonywałeś regulacji luzu zaworowego?
yossi - 02-10-2013, 12:00
bladerunner napisał/a: | Jaki olej ma teraz pelen,czy polsyntetyk? |
Półsyntetyk 10W40
bladerunner napisał/a: | Pochwalisz sie kosztem operacji? |
Wszystko razem łącznie z olejami, płynami, filtrami i przeglądem: 2.200 zł
Pattrol napisał/a: | kiedy ostatni raz dokonywałeś regulacji luzu zaworowego? |
Jak robiłem rozrząd (40 kkm temu) - a dlaczego?
|
|
|