To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Runner Techniczne - Znamionowa kompresja 1.8 benzyna - MSR'98

yossi - 23-09-2013, 21:58
Temat postu: Znamionowa kompresja 1.8 benzyna - MSR'98
Witam,

po prawie sześciu latach bezproblemowego użytkowania i przekroczeniu 200 kkm (z tego 100 kkm na LPG) robię generalne badanie wszystkiego, co możliwe, w tym m.in. kompresję na cylindrach.

Pytanie podstawowe: jakie jest (było) ciśnienie znamionowe dla MSR 1.8. benzyna, rocznik 1998?

Pytania dodatkowe: jakie wartości według Waszego rozeznania po tylu latach, przy takim przebiegu, można uznać za "normalne" i "do przyjęcia", a jakie powinny skłonić do przemyślenia wyjęcia głowicy i zrobienia porządku z tym, co można. Zwłaszcza, że pół roku temu pojawiło się pocenie pod jej pokrywą.

Kontekst i perspektywa: misiek sprawuje się świetnie, zamierzamy zajeździć go na amen, a jako drugie auto w rodzinie, chcielibyśmy z niego korzystać jeszcze przez jakieś 2-3 lata (tj. 30-40 kkm).

Co do jednostek miary, w jakich proszę o odpowiedź, to myślę, że akurat w moim przypadku różnice pomiędzy barem a atmosferą są do pominięcia, więc wystarczy mi sama wartość ;)

Z góry dzięki i pozdrawiam!

yossi

EDIT: Oczywiście pocenie pojawiło się nie tylko pod pokrywą, ale też pod samą głowicą

milo - 23-09-2013, 22:59

yossi napisał/a:
Pytanie podstawowe: jakie jest (było) ciśnienie znamionowe dla MSR 1.8. benzyna, rocznik 1998?

Cisnienie sprezania 14,5 bar ( min 10,4 ) max róznica 1,0

bladerunner - 26-09-2013, 18:27

Yossi, w moim 1.8 '97 bylo przy 165 tys kolejno: 14,5 15,5 15,5 15 na cylindrach. wtedy mial mniej niz 10tys. na lpg, bral troche oleju,ale nic niepokojacego sie nie dzialo. Pomiar mnie uspokoil i przestalem dalej sprawdzac.
yossi - 27-09-2013, 10:37

Dziękuję Wam za odpowiedzi.

U mnie po ponad 100 tys. na lpg wyglądało to jednak dużo gorzej. Zdecydowałem się na remont głowicy, wczoraj odebrałem auto. Różnica olbrzymia i od razu odczuwalna. Zobaczymy jeszcze jak będzie ze spalaniem. Tak czy owak, w kontekście naszych planów względem auta, inwestycja wydaje mi się uzasadniona.

bladerunner - 27-09-2013, 19:58

Remont glowicy, czyli co dokladnie masz na mysli, czy tez juz zrobione?
yossi - 27-09-2013, 22:13

Bardzo proszę:

- demontaż/montaż głowicy;
- naprawa głowicy;
- uszczelki głowicy;
- zestaw uszczelek silnika;
- komplet śrub do głowicy;
- komplet pierścieni;
- wymiana pierścieni tłokowych;
- płyn do chłodnicy;
- olej silnikowy;
- filtry oleju i powietrza;
- przegląd całej reszty.

I jak? :)

bladerunner - 30-09-2013, 20:04

Czyli operacja wymiany pierscieni. Maly remont silnika, wystarczajacy na min. kolejne 150 tys. Teraz zeby tylko rdza go nie zjadala i mozna jezdzic.
Jaki olej ma teraz pelen,czy polsyntetyk?,Pochwalisz sie kosztem operacji?

Pattrol - 01-10-2013, 23:03

yossi kiedy ostatni raz dokonywałeś regulacji luzu zaworowego?
yossi - 02-10-2013, 12:00

bladerunner napisał/a:
Jaki olej ma teraz pelen,czy polsyntetyk?

Półsyntetyk 10W40

bladerunner napisał/a:
Pochwalisz sie kosztem operacji?

Wszystko razem łącznie z olejami, płynami, filtrami i przeglądem: 2.200 zł

Pattrol napisał/a:
kiedy ostatni raz dokonywałeś regulacji luzu zaworowego?

Jak robiłem rozrząd (40 kkm temu) - a dlaczego?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group