Carisma - Techniczne - [Carisma] Czy te wtyczki powinny być gdzieś podłączone pomoc
loki7777 - 25-09-2013, 22:15 Temat postu: [Carisma] Czy te wtyczki powinny być gdzieś podłączone pomoc są to wtyczki obok lampy co do objawów to po wymianie rozrządu autko zaczyna nagrzewać się do chyba 100stopni i obroty skaczą nawet tak że autko przygasa.
Uploaded with ImageShack.us
czy winę może mieć korek od chłodnicy np gdyby był on nieszczelny to czy na postoju temp miała by prawo rosnąć do 100 stopni ?
MmzTattoo - 25-09-2013, 23:59
Co do wtyczek teraz nie podpowiem musiałbym spojrzeć.
Jeśli korek nie jest szczelny to CI najwyżej wywali płyn.
Sprawdź poziom płynu chłodzącego.
Może pompa wody jest walnięta bo rozrząd poza nią nic do chłodzenia nie ma.
A masz obieg płynu chłodącego? Może termostat dętka
loki7777 - 26-09-2013, 00:01
a jak sprawdzić czy mam obieg? węże miekkie są i ciepłe. No właśnie nie wiem czy pompa srawna czy nie ale na bank nowa -w jaki sposób mogę ją sprawdzić? na starym rozrządzie nie było zadnego problemu i starej pompie dopiero po wymianie problem się pojawił
MmzTattoo - 26-09-2013, 00:09
jak zalejesz zbiorniczek wyrównawczy pod korek i go odpalisz jak sie rozgrzeje to powinna Ci pompa wywalić sporo płynu przez przelew tak że spada mniej więcej do wartości MAX na zbiorniczku.
W 1.6 zawsze działało u Ciebie w 1.3 nie wiem a jeśli tutaj nikt nic nie wykmini może napisz chłopakom od coltów bo u nich chyba więcej tych silników.
No nie wiem co może być jeśli obydwa węże ciepłe i miekkie to termstat chyba spełnia swoją funkcję
loki7777 - 26-09-2013, 00:10
no chyba, że układ zapowietrzony?albo czujnik temp padł i podaje zły odczyt
MmzTattoo - 26-09-2013, 00:16
prędzej chyba zapowietrzony bo na osłonie masz zielony płyn śmiem domniemać iż jest to płyn chłodzący jeśli się nie myle może Ci gdzieś puścił i wyciekł?
loki7777 - 26-09-2013, 07:26
Mechanikowi przy wymianie pompy uciekł lub rozlał przy dolewaniu , ale poziom sprawdzałem i jest ok i w wyrównawczym i w chłodnicy.
kamir - 26-09-2013, 09:37
loki7777, nie wiem jak w silniku 1.3 ale w 1.8 przy obudowie termostatu jest śruba, którą można odpowietrzać układ.
Jeżeli dobrze pamiętam to na tym zdjęciu to jest ta na górze
Jaro1974 - 26-09-2013, 09:57
Odpowietrzyć jeszcze można na wężu dochodzącym do nagrzewnicy. Tam też jest śrubka którą się to robi. Najlepiej weź zrób tak jak napisał MmzTattoo, ale trzeba to zrobić na otwartej nagrzewnicy. Jak będzie zamknięta to ten sposób nic nie da bo w nagrzewnicy i tak zostanie powietrze. Poza tym wydaje mi się że że odpowietrznik na termostacie też powinien być
loki7777 - 26-09-2013, 17:18
dziś sprawdzałem ze znajomym niby leci płyn na górze chłodnicy co jest dość dziwne czekam na mechanika teraz.
Sprawdził i powiedział,że może poduszka się wytworzyła przy czujniku i dlatego się tak działo tak czy owak podczas jazdy wskazówka wychyla się trochę ponad 90 stopni nastepnie spada ciut poniżej coś mi wygląda to na uszkodzony czujnik ktoś wie może jaki?
Co do odpowietrzania to nic nie znalazłem, po nalaniu płynu na maxa do zbiorniczka wyrównawczego wyrzucało go tym przewodem czyli pompa działa.
Na rysunku zaznaczyłem jakąś śrubę koło termostatu czy tj może śruba do odpowietrzania?
MmzTattoo - 26-09-2013, 20:16
Ta śrubka koło termostatu to odpowietrznik układu sprzęgła to jest wysprzęglik.
Dziwi mnie to że on się grzeje jeśli cari 1.3 ma taką samą chłodnicę to na dobrą sprawę czujniki mgą oszukać ecu i wskazówkę ale jak pompa i termostat działają to nie powinien się raczej grzać. Np. u mnie w 1.6 na słońcu jak w cieniu było 30 stopni turlając się w korku nawet się wentylator nie załączał a wskazówka stała w miejscu.
Martwi mnie to dławienie silnika
loki7777 - 26-09-2013, 20:20
obroty już są ok trzeba było tylko odłączyć aku i nauczyć ecu obrotów teraz jedynie problem tego grzania no zobaczymy może po kilkunastu kilometrach minie.
kamir - 26-09-2013, 20:55
loki7777, Jak nasz taką możliwość to podłącz samochód pod komputer i zobacz jaką tam temperaturę będziesz widział.
loki7777 - 26-09-2013, 20:56
mam taką możliwośc -błędów nie wykrył a gdzie dokładnie w evoscan w której zakładce to monitorować?
kamir - 26-09-2013, 21:00
zaznacz parametr "coolant temp"
W Evoscan 2.6 jest on trzeci na liście
|
|
|