To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Problem ze sprzęgłem, wysprzęglaniem

Remington - 26-09-2013, 21:03
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Problem ze sprzęgłem, wysprzęglaniem
Witam. Mam taki problem że jak jest zimny silnik to strasznie ciężko wchodzą biegi... Jak się rozgrzeje silnik jest ok. Niedawno zanim odpaliłem auto podkręciłem sprzęgło i na zimnym silniku biegi wchodziły bardzo lekko, tyle że tak podciągać sprzęgło muszę co jakieś 2 tyg bo po 2 tyg znowu jest to samo... Czy to jest wina pompy sprzęgła, może coś innego ?
lucas100 - 26-09-2013, 21:56

może sprzęgła się kończy?dużo podciagasz co te 2 tyg?
deejay - 26-09-2013, 22:11

Remington napisał/a:
tyle że tak podciągać sprzęgło muszę co jakieś 2 tyg bo po 2 tyg znowu jest to samo... Czy to jest wina pompy sprzęgła, może coś innego ?


Kiepskiej jakości płyn w układzie sprzegła , obowiązkowo do wymiany i układ do porządnego odpowietrzenia .

Remington - 26-09-2013, 22:26

lucas100 napisał/a:
może sprzęgła się kończy?dużo podciagasz co te 2 tyg?


Nie możliwe, bo tarcza, docisk i łożysko dociskowe były wymieniane jakieś 3,4 tyg temu, a podciągam dosłownie o pare obrotów kluczem :D

deejay napisał/a:
Remington napisał/a:
tyle że tak podciągać sprzęgło muszę co jakieś 2 tyg bo po 2 tyg znowu jest to samo... Czy to jest wina pompy sprzęgła, może coś innego ?


Kiepskiej jakości płyn w układzie sprzegła , obowiązkowo do wymiany i układ do porządnego odpowietrzenia .


w sumie też racja... Jutro to zrobię i zdam relację czy pomogło . No chyba że ktoś ma jeszcze jakąś inną teorię ?

[ Dodano: 27-09-2013, 11:23 ]
Niestety, jest troche lepiej, ale ciągle nie to.. Chyba pompę sprzęgła trzeba kupić.

deejay - 27-09-2013, 21:39

Remington napisał/a:
[ Dodano: 27-09-2013, 11:23 ]

Niestety, jest troche lepiej, ale ciągle nie to.. Chyba pompę sprzęgła trzeba kupić.


Czy pedał sprzegła pracuje od samej góry , czy ma jałowy skok i od połowy "bierze" ?

Remington - 27-09-2013, 23:37

jak wciskam sprzęgło to nie bierze od samego dołu, tylko minimalnie wyżej. Pytałem mechanika to mówił że to raczej pompa bo pewnie ciśnienia nie daje odpowiedniego.
pipi_ja - 28-09-2013, 09:23

Kup zestaw regeneracyjny wysprzeglika, kosztuje parenascie zl. Mialem takie same objawy i mechanik chcial wymieniac pompe. Okazalo sie,ze regeneracja skutecznie zlikwidowala problem.
komarsnk - 28-09-2013, 20:48

Sam wysprzęglik też kosztuje trzydzieściparę złych więc chyba nie ma sensu bawić się w rozbieranie :)
Remington - 29-09-2013, 00:07

Ok, spróbuje kupić ten wysprzęglik :D
Łysy88 - 09-10-2013, 17:09

Ja u siebie zauważyłem niski pedał sprzęgła. Nie wiem czy tak było czy nie, jakoś nie zwracałem na to uwagi. Dokładnie to samo przechodziłem w Colcie. Pompa siadała. W końcu skończyła się na amen, pedał wpadł w podłogę i już nie dało się go podnieść. Kupiłem używany i przejeździłem do wypadku bez zmiany sprzęgła. Zaraz będę odpowietrzał, może to jest powód. Co do sytuacji z Colta, to nie było wycieku płynu na zewnątrz, po prostu tłok w pompie nie trzymał ciśnienia a w końcu całkowicie przestał tłoczyć.



Edit.


Jeszcze pytanie, czy element pompy będący w samochodzie, połączony z pedałem sprzęgła jest mokry? U mnie jest w smarze, a jak było w colcie to nie pamietam...

Remington - 09-10-2013, 17:34

Łysy88 napisał/a:
Ja u siebie zauważyłem niski pedał sprzęgła. Nie wiem czy tak było czy nie, jakoś nie zwracałem na to uwagi. Dokładnie to samo przechodziłem w Colcie. Pompa siadała. W końcu skończyła się na amen, pedał wpadł w podłogę i już nie dało się go podnieść. Kupiłem używany i przejeździłem do wypadku bez zmiany sprzęgła. Zaraz będę odpowietrzał, może to jest powód. Co do sytuacji z Colta, to nie było wycieku płynu na zewnątrz, po prostu tłok w pompie nie trzymał ciśnienia a w końcu całkowicie przestał tłoczyć.



Edit.


Jeszcze pytanie, czy element pompy będący w samochodzie, połączony z pedałem sprzęgła jest mokry? U mnie jest w smarze, a jak było w colcie to nie pamietam...


U mnie jest wszędzie sucho. Ja spróbuje wymienić pompę sprzęgła ( używana ) i wysprzęglik ( nowy ) może pomoże .

Łysy88 - 09-10-2013, 17:42

Remington napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Ja u siebie zauważyłem niski pedał sprzęgła. Nie wiem czy tak było czy nie, jakoś nie zwracałem na to uwagi. Dokładnie to samo przechodziłem w Colcie. Pompa siadała. W końcu skończyła się na amen, pedał wpadł w podłogę i już nie dało się go podnieść. Kupiłem używany i przejeździłem do wypadku bez zmiany sprzęgła. Zaraz będę odpowietrzał, może to jest powód. Co do sytuacji z Colta, to nie było wycieku płynu na zewnątrz, po prostu tłok w pompie nie trzymał ciśnienia a w końcu całkowicie przestał tłoczyć.



Edit.


Jeszcze pytanie, czy element pompy będący w samochodzie, połączony z pedałem sprzęgła jest mokry? U mnie jest w smarze, a jak było w colcie to nie pamietam...


U mnie jest wszędzie sucho. Ja spróbuje wymienić pompę sprzęgła ( używana ) i wysprzęglik ( nowy ) może pomoże .


Nie masz nigdzie żadnego smaru?

ivan1977 - 10-10-2013, 14:04

U mnie było to samo co jakiś czas gubiłem sprzęgło musiałem podkręcać na pedale sprzęgła płyn zalany nowy odpowietrzony i po jakimś czasie sprzęgło nie brało jak należy u mnie sprawę załatwiła wymiana wysprzęglika i od tego czasu spokój gumki w starym się wytarły i tak jakby co jakiś czas sie zapowietrzał płynu nie gubiłem także raczej wysprzęglik do wymiany
Łysy88 - 10-10-2013, 17:11

ivan1977 napisał/a:
U mnie było to samo co jakiś czas gubiłem sprzęgło musiałem podkręcać na pedale sprzęgła płyn zalany nowy odpowietrzony i po jakimś czasie sprzęgło nie brało jak należy u mnie sprawę załatwiła wymiana wysprzęglika i od tego czasu spokój gumki w starym się wytarły i tak jakby co jakiś czas sie zapowietrzał płynu nie gubiłem także raczej wysprzęglik do wymiany



podkręcałeś na trzpieniu tłoka? Rozpinałeś pedał z pompą? W Colcie było trochę łatwiej niż w Galu...

ivan1977 - 10-10-2013, 21:49

Łysy88 napisał/a:
podkręcałeś na trzpieniu tłoka? Rozpinałeś pedał z pompą? W Colcie było trochę łatwiej niż w Galu...


Podkręcałem na trzpieniu bez rozpinania tłoku od pompy nie jest to trudne choć może pozycja niewygodna ale da sie zrobić poluznij śrube kontrującą i kręć juz samym trzpieniem jezeli uznasz że jest ok skontruj i sprawdz pedał sprzęgła



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group